אופטימיזציה לאתרי מובייל

אופטימיזציה לאתרי מובייל

תחום המובייל מתפתח בקצב אדיר כל הזמן. אולי סמארטפונים כבר לא מתחדשים במהירות כמו פעם, אך "מאחורי הקלעים" מתרחשים שינויים רבים מבחינת שיווק דיגיטלי, בעלי אתרים והפצת תוכן. הפלטפורמות האינטרנטיות המרכזיות שמות דגש הולך וגדל על מובייל (גוגל ופייסבוק למשל), כאשר יותר ויותר גולשים מגיעים לאתרים דרך מובייל. אפילו המסחר האלקטרוני צובר תאוצה אדירה מהמובייל למרות בעיות שעדיין קיימות בחוויית המשתמש בהקשר זה. לכן יש גם צמיחה גדולה בתחום האופטימיזציה לאתרי מובייל, מה שבעבר היה תחום נישה לא מוגדר הופך כיום לצורך מהותי של עסקים מקוונים.

אופטימיזציה לאתרי מובייל נוגעת ל-SEO ייעודי, לעיצוב נכון וחכם של חווית משתמש וממשק משתמש, לשיווק דיגיטלי מכוון מובייל ולעוד מכלול של היבטים ונושאים חשובים.

החשיבות האדירה של שימושיות מובייל לאתרים וארגונים – UX

מסך המובייל – בעיקר סמארטפונים אך גם טאבלטים, פאבלטים ואפילו טלוויזיות חכמות – הופך עבור אנשים רבים למסך העיקרי המלווה אותם במהלך היום. ההתפתחות הטבעית וארוכת הטווח של חוויית הגולש מעלה דרישה לחוויה מותאמת למשתמש. יש להבין את הצורך של הגולשים בחוויה איכותית ונוחה (אפילו כשהם לא "מבינים" בתחום ולא יודעים לקרוא לזה חוויית משתמש). סבלנות הגולשים קטנה יותר במובייל והם דורשים מענה מהיר, יעיל ונוח לשאלות שלהם.

אי לכך, אם אתם לא "מגישים" עמודי מובייל במהירות מספקת, אתם לא עומדים בדרישות המשתמשים שלכם וכך תפסידו אותם. באופן דומה, ממשק וחוויית משתמש לא מתאימים ולא טובים, יבריחו משתמשים ויגרמו לאובדן הכנסות והמרות.


נתוני אנליטיקס שונים וחשובים במובייל

גם בהקשר לניתוח ביצועי ותפקוד האתר שלכם, המובייל הוא עולם שונה מהדסקטופ. כך למשל מאוד חשוב להסתכל ולנתח את משך השהות באתר ואת הפלטפורמה הטכנולוגית ממנה מגיעים המבקרים באתר (סוגי מכשירים, מערכת הפעלה וכו'). כמו כן, יש לשים לב ל"זרימת המשתמש" באתר.

אתר מובייל או אפליקציה

במקרים רבים עולה הוויכוח האם לבנות אפליקציית מובייל ייעודית, האם להתמקד בלעדית באתר מובייל איכותי, או האם לשלב בין השניים. לעסקים רבים קשה להחליט באיזו דרך לבחור והנושא מבלבל ומלא במידע חלקי או אפילו שגוי. אפליקציות הן תחום "חם", אך בפועל לעסקים ואתרים רבים אין בכלל מה לחפש בכיוון הזה ועליהם להתמקד רק בבניית אתר מובייל מעולה ומותאם לצרכים של המשתמשים שלהם ושל האתר עצמו.

פתחו אפליקציה רק אם אתם עושים משהו מיוחד עם חומרת הסמארטפון – כמו שימוש ב-GPS, במצלמה וכדומה. אחרת, פשוט חסכו לעצמכם את הכסף והטרחה, והשקיעו את כל המשאבים באתר מובייל מעולה ומנצח, עם חוויית משתמש מדויקת. כמו כן, פיתוח של אתר ואפליקציה מחייב משאבים מספיקים לקידום שני הערוצים.

כמה שיטות עבודה מומלצות ומרכזיות ל-SEO במובייל

חיפוש מובייל הוא שונה מחיפוש דסקטופ, גם בשיטות הדירוג של גוגל וגם באופן הצגת התוצאות למשתמשים. כך למשל, יש תוצאות המוצגות באופן אינטראקטיבי, לכן חשוב לטרגט ביטויים וקהלי יעד בחכמה וביעילות. בנוסף, תגיות התיאור קצרות יותר במובייל אז יש לחשוב על כך בניסוח.
לסיכום: אופטימיזציה לאתרי מובייל היא אמיתית ונדרשת כיום כדי להישאר רלוונטיים ולהגדיל את החשיפה בפלטפורמה החשובה הזו. מדובר על עולם טכנולוגי ומקצועי השונה מהדסקטופ ויש להתייחס אליו ככזה.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email