איך אני יודע לאיזה קהל עלי לפנות בפייסבוק?- המדריך המקוצר לעסק הקטן

איך אני יודע לאיזה קהל עלי לפנות בפייסבוק?- המדריך המקוצר לעסק הקטן

שיווק בפייסבוק הוא עולם שלם, סבוך ומורכב שלעתים מצליח לבלבל גם את המומחים שבמומחים, ולכן בוודאי ובוודאי שעסקים קטנים המנסים להתמודד עם מפלצת השיווק הענקית הזאת מוצאים את עצמם נבוכים ומבולבלים מעת לעת. אחד הנושאים המרכזיים בשיווק ברשת החברתית הגדולה בעולם הוא פילוח בפייסבוק – כיצד לבחור ולהגיע אל קהל היעד הנכון ביותר עבורינו. במדריך שלפניכם מספר טיפים, וכללי אצבע לביצוע נכון של פילוח מוצלח ברשת החברתית.

פילוח בפייסבוק הוא המפתח לקמפיין מוצלח

לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק חשוב להבין דבר אחד מרכזי – פילוח בפייסבוק הוא המפתח להצלחה של כל קמפיין שיווקי בו, בין אם באמצעות קידום אורגני של העמוד שלכם ובין אם באמצעות קמפיין ממומן בתשלום. כמו בכל עסק, במידה ואתם פונים לקהל יעד בלי פוטנציאל מכירה, אתם פשוט מבזבזים את הזמן ואת הכסף שלכם, וכך, לפני שמתחילים חשוב לעמוד על העיקר ועל התפל שבתהליך השיווקי העומד לפניכם.

פילוח קהל היעד טמון בהבנת המוצר

על מנת להבין מיהו קהל היעד שלנו באופן הטוב ביותר, הדבר המרכזי אותו יש להשלים הוא הבנה מלאה של המוצר או השירות אותו אנו מספקים. הרי זהו הבסיס של כל עסק, מוצר או שירות שעובר אל קהל הלקוחות בתמורה לתשלום כזה או אחר. על מנת להבין למי אנו פונים, קודם כל חשוב מאוד להבין מה אנחנו מציעים. כאן בעלי עסקים רבים יטענו שהרי הם הבעלים של העסק, ובוודאי שהם מבינים את המוצר שלהם, וכאן בדיוק אנשי שיווק רבים יטענו בחזרה, שלבעלי עסקים רבים אין מושג מה המוצר או השירות אותו הם נותנים, משום שההגדרות שלהם אינן תואמות את ההגדרות של הלקוח.

לענות על צורך, רצון, דרישה או בקשה של קהל היעד שלנו

בעלי עסקים רבים נוטים לדבר במונחי המוצר, כמו למשל אני מבצע עבודות תפירה, ולקוחות נוטים לדבר במונחי צורך, רצון או בקשה, כמו למשל, יש לי חור במכנסיים אותו אני צריך לתקן. אכן מדובר באותו הדבר, אך בשני מונחים שונים ובשתי שפות שונות לגמרי. במידה ואתם רוצים להבין מי קהל היעד שלכם, והבנתם את המוצר או השירות אותו אתם מציעים, עליכם לתרגמו כעת למונחי רצון, דרישה או בקשה וכמובן – צורך. לאחר שתרגמתם את המוצר או השירות שלכם למונחים הנכונים, יהיה לכם קל הרבה יותר להבין מיהו קהל היעד שלכם. לפעמים מספיק להגדיר את קהל היעד במונחי הצורך שלו, כמו למשל, אנשים שצריכים אמצעי תחבורה בימי חול.

להבין היכן מרוכז קהל היעד שלנו, או מהם תחומי העניין שלו

לאחר שהבנו מיהו קהל היעד שלנו, ומה הצורך או הרצון הקיים אצלהם עליו אנו עונים, כל שנותר לנו לעשות הוא להבין היכן מרוכז קהל היעד. פילוח בפייסבוק מתבסס על פילוח דמוגרפי, גיאוגרפי, סוציאלי, וענייני, ולכן אפשרויות הפילוח הן רבות ביותר. כאשר נבין מהם תחומי העניין של הלקוחות שלנו, והיכן הם מתרכזים (במונחי עניין, מיקום גיאוגרפי ופילוח דמוגרפי) נוכל להגיע אליהם בפינצטה.

קמפיין פייסבוק מאפשר לכם להתמקד בקהל מוגדר, כשהמפרסמים נהנים מבנק המידע העשיר שפייסבוק צוברת על המשתמשים שלה, מה שמאפשר לפלח ולטרגט כמעט כל סוג של אוכלוסיה רצוי.

הסתבכתם? נתקעתם? זאפ גרופ כאן בשבילכם!

ולפעמים כל זה פשוט מסובך מדי, מורכב מדי, ואף נדמה כמו בלתי אפשרי. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! מומחי השיווק שלנו מדברים בשפה המקצועית, מבינים את הראש של הלקוחות שלכם ושלכם כנותני שירות, ויודעים לחבר בין השניים. אל תתפשרו על בינוניות, הרי פילוח בפייסבוק יכול להביא לכם כסף, והרבה, או שהוא יכול לבזבז לכם את המשאבים, הזמן והאנרגיה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email