איך אני משקיע נכון את התקציב שלי בקמפיינים בפייסבוק

איך אני משקיע נכון את התקציב שלי בקמפיינים בפייסבוק

לאילו מביניכם שמשיקים קמפיינים בפייסבוק באופן עצמאי צפויה עבודה לא קלה, ואנו כאן בשבילכם, להעניק לכם את כל הידע שיכול לעזור לכם בדרככם אל הגדלת הנוכחות שלכם ברשת החברתית. במאמר שלפניכם ריכזנו את הנקודות החשובות בתהליך ההחלטה על האופן האופטימלי בו כל עסק יכול להשקיע את התקציב שלו בקמפיין החברתי אותו הוא מפעיל. אנו מקווים שתמצאו מידע זה כמועיל ויעיל, ואם בכל זאת הסתבכתם, אל תהססו לפנות אל מומחי השיווק שלנו לקבל מידע נוסף או ייעוץ.

הכנה נכונה מונעת כשלון


על מנת לבצע קמפיינים בפייסבוק או בכל מדיה אחרת בצורה מושכלת, בצורה שתביא לקוחות ותגדיל את המכירות, יש צורך לעשות את הצעדים הנדרשים בשיקול דעת ובאופן מודע. ברוב המקרים בעלי עסקים קטנים שמחליטים לצאת אל עולם הפייסבוק בעצמם קופצים אל המים ומנסים, ולאחר שנכשלים מאשימים את הפרסום בפייסבוק בטענה שהוא לא עובד. לפני שקופצים אל המים כדאי מאוד להבין מספר דברים בסיסיים, שהבנתם עשויה לתרום רבות לאפקטיביות של התהליך כולו.

מהם הצרכים של העסק?


שלב ראשון בפתיחת קמפיין שיווקי בפייסבוק היא הבנה של הצרכים של העסק. למה בעצם אנחנו פותחים את הקמפיין? מה אנחנו רוצים להשיג? אם מדובר בכניסה של לקוחות חדשים, אז כמה בחודש? ואם זה הגדלה של רמת המכירות, אז כמה בחודש, ברבעון ובשנה? מבלי הבנה של הצרכים והגדרה מלאה שלהם, לא ניתן למדוד את יעילות הקמפיין, ולא ניתן לעמוד על הדרך הטובה ביותר לפיזור התקציב השיווקי אותו הגדרתם לטובת הקמפיין.

מתוך הצרכים נגזרת המטרה השיווקית של העסק


לאחר שהגדרנו את הצרכים של העסק, ניתן להגדיר את המטרה השיווקית של הקמפיין. כל צעד שיווקי נעשה במטרה מסוימת, ואין צעדים שנעשים סתם כך (צעדים שנעשים ללא סיבה סופם להיכשל). מתוך הגדרת הצורך עולה הגדרת המטרה השיווקית, שצריכה להיות מדויקת עד כמה שניתן. את המטרה השיווקית ניתן לחלק למשימות שעוזרות לנו לתקוף את המטרה בשלבים או מכמה כיוונים שונים. לרוב מומלץ להבדיל בין קמפיינים שמיועדים להגדלת חשיפה ומיתוג לבין קמפיינים שנועדו למשוך לקוחו פוטנציאליים מתעניינים. לכל אחד מהסוגים הנ"ל יש משמעויות במערכת הפרסום של פייסבוק.

הגדרת תקציב בהתאם לצרכים וליכולות של העסק


לאחר שהבנו מה המטרה שלנו, יש בידינו תמונה רחבה וברורה הרבה יותר לגבי האופן בו הולך להתנהל הקמפיין שלנו. קמפיינים בפייסבוק קצובים בזמן ובמשאבים, ופונים לקהלי יעד מסוימים. ככל שניטיב להגדיר את הקמפיין שלנו, כך היעילות שלו תעלה. לאחר שהבנו מהו משך הקמפיין, מיהם קהלי היעד שאנו פונים אליהם, ומה אנו מעוניינים להשיג במסגרת הקמפיין, נוכל להגדיר את התקציב בהתאם לצרכים שהגדרנו, ובהתאם ליכולות של העסק. חשוב מאוד לא להגזים ולהגדיר תקציב גדול מדי או קטן מדי, ולנסות לקלוע בדיוק למטרות השיווקיות שהצבנו לפנינו.

בחירת אפיקי הפרסום והשיווק – חלוקת תקציב נכונה


בעת השקתם של קמפיינים בפייסבוק עומדות לפנינו אפשרויות רבות, דרכן נוכל להגיע לקהלי יעד שונים, ולהשפיע עליהם בצורות שונות לגמרי. ההחלטה על אפיקי הפרסום הרלוונטיים לנו ביותר צריכה להתבצע בהתאם לקהל היעד שלנו, למטרות השיווקיות שהצבנו ובמסגרת התקציב הקיים. כדאי מאוד לפזר את התקציב החודשי שהגדרנו, בהתאם למטרה השיווקית של הקמפיין, בין אפיקי הפרסום השונים שפייסבוק מציעה לנו כמפרסמים, על מנת ליהנות מיעילות אופטימלית של הקמפיין שלכם. פייסבוק מאפשרת לנו בין היתר ליצור קמפיינים להגדלת כמות אוהדים (לייקים), קמפיינים להגברת הורדת אפליקציות ומעורבות בהן, קמפיינים להגדלת נרשמים לאירוע, קמפיינים לקידום סרטונים וקמפיינים שנועדו להפנות תנועה לאתר או לדף מכירה כלשהו.

יצירת קמפיינים בפייסבוק דורשת מומחיות וניסיון – אצלנו תמצאו את שניהם!


תמיד אפשר לגלות וללמוד בעצמינו ואפשר גם להסתמך על ניסיונם של אחרים. זאפ גרופ מעמידה לרשותכם אנשי שיווק מנוסים שחיים ונושמים את השיווק והפרסום ברשת החברתית, אנשי מקצוע שיכולים להפוך מטרות להישגים, ולקדם אתכם בדרך אל ההצלחה.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email