ZapBusiness | בלוג
 
 
 
 
 
 
 
 
איך בוחרים חברת קידום אתרים (SEO) חלק א'

איך בוחרים חברת קידום אתרים (SEO) חלק א'

אם אתם מעוניינים להזניק את האתר שלכם אל ראש רשימת התוצאות בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, אבל לא יודעים באיזו חברה לבחור כדי שבאמת תצליחו להגיע אל היעד – אתם בדיוק במקום הנכון. כאן תוכלו למצוא את כל הפרמטרים שכדאי שינחו אתכם בבחירה, ושיבטיחו ככל שרק ניתן, שתעשו בחירה שתשתלם עבורכם, הן בהיבט של המחיר הכספי, והן בהיבט החשוב ביותר – התוצאות בשטח.


SEO? זה כל כך 2012...

היום כל מי שעוסק בתחום של קידום אתרים באינטרנט יודע, שעל מנת להגיע לתוצאות בתחום הזה לא מספיק לדעת לקדם אתרים באמצעות טיפול בקוד או החלפת תוכן בעמודי האתר. על מנת לקדם אתרים בצורה שתהיה בעלת משמעות ושתביא לתוצאות שנשארות לאורך זמן, צריך להסתכל על המשימה בפרספקטיבה רחבה הרבה יותר. לכן, היום כבר לא מספיק לפנות לחברה שהשם שלה כולל את המושג SEO. צריך לפנות לחברה שתוכל לבצע עבורכם שיווק דיגיטלי רחב היקף, שיביא לתוצאות הרצויות: קידום האתר במנועי החיפוש, יצירת תדמית חיובית לעסק וכמובן – יותר פניות.


360 מעלות של שיווק דיגיטלי

על מנת להצליח לקדם אתרים היום, בתקופה שבה התחרות על המקום הראשון בגוגל ובשאר מנועי החיפוש רק הולכת וגדלה, כבר לא מספיק להסתכל רק על האתר עצמו. זאת משום שהרשת הפכה להיות עולם שלם של פלטפורמות לקידום העסק, ועסק שלא נמצא בכולן – עלול למצוא את עצמו מאחור. חברת קידום אתרים איכותית היא כזאת שמסתכלת על התמונה הרחבה, ובונה עבור העסק נוכחות דיגיטלית כלל ערוצית מותאמת אישית, שכוללת הרבה יותר מ-SEO:

  • אתר אינטרנט מקצועי – אבן הדרך הראשונה בהצלחת הקידום של כל עסק. אתר באינטרנט הוא היום כמו כרטיס הביקור של פעם, וחשוב שהוא יציג את העסק בצורה מקצועית ועניינית, אשר תבהיר לגולש שדווקא העסק שלכם יענה על הצרכים שלו בצורה האופטימלית. לכן, כשמקימים אתר, חשוב לאפיין אותו בצורה מדויקת ככזה שיענה על כל צורכי העסק: אם מדובר בחנות - מומלץ שהאתר יאפשר לגולש לבצע רכישה און-ליין; אם מדובר בעסק שמציע שירותים מסוימים, חשוב שהאתר יציג את השירותים בצורה ברורה, יספק המלצות וכמובן יציג דרכים ברורות ונוחות ליצירת קשר. בנוסף, חשוב לוודא שהאתר מאוחסן על שרת מאובטח, על מנת לצמצם למינימום את הסיכון לפריצה על ידי האקרים.
  • התאמה לסלולרי, טאבלט ומובייל – היום הרבה מאוד אנשים הם בעליהם הגאים של טלפונים חכמים וטאבלטים, מה שמוביל לכך שמעל 50% מהחיפושים ברשת מתבצעים באמצעותם. לכן, כשבוחרים בחברת שיווק דיגיטלי חשוב מאוד שהיא תדע גם לדאוג לכך שהאתר שלכם יותאם לפורמט הסלולרי, ותציע לכם גם אפשרות של פרסום ממוקד בסלולר, שיכול להביא לתוצאות אפקטיביות. פעולה זו דורשת מומחיות והיכרות עם כלים מתקדמים לפרסום והתאמה למובייל.
  • נוכחות ברשתות חברתיות – הרשתות החברתיות הן היום הפלטפורמות המובילות בכל מה שקשור לבחירת בעלי מקצוע ונותני שירותים. ברשתות האלה מתקיימים דיונים חדשות לבקרים אודות השירות והמוצרים של בתי עסק שונים, וכל עסק חייב להיות נוכח שם, אם בעליו הוא חפצים לקבל פניות גם מערוץ זה. פייסבוק, טוויטר, לינדקאין והיום גם פינטרסט הן הרשתות המובילות שחשוב להראות בהן נוכחות פעילה, כי היום המשפט "אם אתה לא שם אתה לא קיים" מכוון בדיוק אליהן. בנוסף, הרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, מספקות לבעלי עסקים את האפשרות לבצע פרסום ממומן, אשר היתרון הגדול הטמון בו הוא היכולת לבצע פילוח ממוקד של קהל היעד (על פי מגדר, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין וכד'), בדרך זו ניתן להציג את המודעות רק בפני אנשים שיש סיכוי גדול שיצטרכו את המוצר או השירות שאתם מציעים ויהפכו ללקוחות אמיתיים. רק כדי לסבר את האוזן, לפייסבוק יש בישראל כ-3.9 מיליון משתמשים פעילים, מתוכם 2.7 מיליון נכנסים לפייסבוק מדי יום. 2.1 מיליון נכנסים לפייסבוק מדי יום ממכשירים סלולריים. נתונים אלה מוכיחים עד כמה חשוב לכל עסק להיות נוכח ולפרסם בפייסבוק, הרשת החברתית המובילה – בעולם ובישראל.
  • קידום ממומן בנוסף לאורגני – היום כדי לקדם אתר באינטרנט כבר לא מספיק לבצע רק קידום אורגני. היום צריך וחשוב לנצל את כל הפלטפורמות האפשריות, כולל קידום ממומן, אשר גם מביא הרבה פניות בפני עצמו וגם תורם מאוד לקידום האורגני הבסיסי (כל כניסה לאתר דרך הקידום הממומן משפיעה לחיוב על מיקום האתר בחיפוש האורגני). הפלטפורמות המובילות והאפקטיביות ביותר לפרסום ממומן הן גוגל ופייסבוק. על פי ניתוח התנהגות הגולשים, גולש שהוא בעל כוונת רכישה ברורה, יפנה לרוב לגוגל. אם רוצים להבטיח שהגולשים יראו גם את העסק שלכם, כדאי שיהיו לכם מודעות ממומנות אפקטיביות. לשם כך מומלץ מאוד לפנות לחברה מובילה בתחום, שהיא "שותף פרמיום" של גוגל מחד, ובעלת כלים מיוחדים המאפשרים שמירה על מחיר נמוך לקליק אל מול תועלת גבוהה. הפרסום הממומן בגוגל מאפשר פרסום של מודעות טקסט, מודעות גרפיות וסרטוני וידיאו כאחד, וכאשר עובדים עם מקצוענים בעולם ה-Adwords, הם יוכלו להציע לכל עסק את חבילת הפרסום שתהיה עבורו האפקטיבית ביותר.
  • ריטרגטינג (שיווק מחדש) – הטרנד הנוכחי בכל הנוגע לפרסום ברשת. מדובר בפרסום ממומן מתוחכם, בעל אפקטיביות גבוהה מאוד. מטרתו של הריטרגטינג היא להפוך כמה שיותר גולשים שנכנסו לאתר או לחצו על פרסום של העסק, ללקוחות של ממש. וככה זה עובד: כל גולש שנכנס לאתר או לוחץ על מודעה ממומנת, משאיר אחריו עקבות בדמות קוד על גבי השרת. הקוד לא משפיע על פעילותו ברשת כהוא זה, אבל שולח לחברה המספקת את השירות אות מיוחד. ברגע שנשלח האות יודעת החברה להעלות פרסומים של אותו עסק גם במקומות אחרים שבהם הוא גולש, וכך דואגת שהוא כל הזמן יישאר אצלו בתודעה. העובדה שגולש נתקל כל הזמן באותו שם של עסק, מביאה אותו הרבה פעמים לביצוע המהלך הרצוי על ידי בית העסק – יצירת הקשר. על פי מחקרים, ריטרגטינג משפר פי 3 את הסיכוי שגולש יקליק על פרסום של בית העסק.
  • כאשר פונים לחברה שגם מספקת את השירות וגם מפעילה אינדקס של בעלי מקצוע, הריטרגטינג הופך יעיל עוד יותר: ברגע שלקוח מחפש שירות מסוים באינדקס הראשי, הוא נחשף למודעות של לקוח אשר רכש את שירותי השיווק מחדש, והוא יכול להרוויח מזה הרבה פניות.
  • קידום נוכחות מקומית (לוקאלית) – חברה שמבינה בשיווק דיגיטלי בכלל ובקידום אתרים בפרט היא כזאת שמבינה את מה שלחלקנו ברור מאליו: אנשים שמחפשים שירות מסוים יחפשו אותו בדרך כלל קרוב לבית. זה נכון תמיד, וזה נכון במיוחד לאור השימוש בסלולר, אשר חיפוש מבוסס מיקום הוא חלק ממנו. למעשה, גם אנשים שמחפשים מוצר מסוים, יעדיפו למצוא אותו קרוב לבית על מנת לחסוך את דמי המשלוח שיצטרכו לשלם אם יזמינו מרחוק. לכן, כשעובדים על קידום אתר באינטרנט צריך לשים דגש חזק גם על הקידום הלוקאלי, וכך להשיג הרבה יותר פניות. כך למשל, אם מקדמים אתר של אינסטלטור בתל אביב, הקידום שלו במילה "אינסטלטור" יהיה הרבה יותר קשה, אבל גם הרבה פחות אפקטיבי, כי גם אם הוא יעלה בתוצאות למישהו שגר בחיפה, הוא לא יקבל ממנו פנייה. לעומת זאת, אם המשווק הדיגיטלי ישכיל לקדם את האתר גם בעיר תל אביב, הרי שכאשר גולש יחפש "אינסטלטור בתל אביב", יש לעסק סיכוי רב יותר להתברג בין המקומות הראשונים, ומן הסתם גם לקבל פניות. אחד הגורמים החשובים להצלחה בקידום מקומי הוא פרסום העסק באתרי אינדקס (כגון אתר דפי זהב), המציגים גם תוצאות מקומיות. גוגל בוחן את נוכחות העסק באתרים אלה והופעה שם יכולה לחזק את ההופעה במקומות גבוהים כאשר גולש יחפש חיפוש לוקאלי.
  • סרטונים ופרסום ביוטיוב – הידעתם כי יו טיוב היא הרשת החברתית השנייה בגודלה אחרי פייסבוק? הרבה פעמים אנשים בוחרים עסק מסוים בגלל כימיה שנוצרת עם בעל העסק או עם נציגיו. מכיוון שהיום הרבה מאוד אנשים מחפשים עסקים באינטרנט, היכולת ליצור כימיה אישית קצת נפגעה. אחרי הכול, קשה מאוד ליצור כימיה דרך מילים כתובות, תהיינה יפות / חכמות / משעשעות / מקצועיות ככל שתהיינה. אבל, הרשת מציעה היום פלטפורמה אחרת שיכולה לסייע מאוד ביצירת כימיה, אפילו טובה יותר משיכולה להיווצר דרך שיחה טלפונית. קוראים לה סרטוני תדמית. היום כל עסק יכול לפנות לחברה שתפיק עבורו סרטון תדמית מקצועי, להעלות אותו ליוטיוב ולהשתמש בו כפלטפורמה נוספת לגיוס לקוחות חדשים. כשאת הסרטון מפיקה חברה שמתמחה בכך ושיש לה תעודות בהפקת סרטונים שיווקיים שעובדים, רוב הסיכויים שהיא תוכל להפיק סרטון שיביא תוצאות לעסק בכל תחום שהוא, וגם עבור העסק הפרטי שלכם.

בחלקו השני של המאמר נעסוק בהשפעתן של אסטרטגיית המיתוג, בנייה נכונה של מוניטין ובחירה בחברה מקצוענית על יצירת חשיפה אופטימלית לעסק ועל הגדלת חוג הלקוחות.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email
 

 

אולי תתעניינו גם ב