ZapBusiness | בלוג
 
 
 
 
 
 
 
 
איך לא תצאו פראיירים בבניית אתר אינטרנט

איך לא תצאו פראיירים בבניית אתר אינטרנט

בין אם יש לכם אתר קיים שכבר לא עונה על הצרכים, או כבר לא מתאים למציאות העסקית הנוכחית ובין אם זה אתר האינטרנט הראשון שלכם, הקמת אתר עסקי היא מהלך דרמטי וחשוב.


דבר אחד קבוע בעולם האינטרנט (האמת שבכלל בחיים) והוא שינוי. אתר שהיה רלוונטי ונכון לפני חצי שנה, יכול להיות לא רלוונטי ורע בעוד חצי שנה: מנועי החיפוש משנים ומשתנים כל הזמן, הרגלי הגלישה משתנים, טכנולוגיות חדשות (סמארטפונים למשל) משנות לחלוטין את אופן בו גולשים עושים עסקים ועוד לא דיברנו על הרשתות החברתיות ואיך הן משנות את מפת ותפקיד האתרים.

אז הנה כמה עצות ראשונות:

  • אל תקימו אתר אם לא ברור לכם איך אתם משווקים אותו ומגיעים איתו ללקוחות.
  • בצעו עבודת הכנה יסודית ותבינו בדיוק למי אתם רוצים לפנות כלומר מי קהל המטרה (ואם חשבתם לענות –כולם, תזכרו שכשפונים לכולם מקבלים כלום) – לקוחות קיימים או חדשים, עסקים או פרטיים, רווקים או משפחתיים (אמנם לא חייבים לבחור קהל אחד אבל בטח שלא את כולם) .
  • בצעו תהליך של שופינג ואל תספקו בלקבל הצעת מחיר תבואו עם רשימת שאלות (בהמשך יש רשימה ראשונית שהכנו לכם) ותרשמו את כל התשובות והמידע שאתם מקבלים, כל שיחה כזו תכין אתכם טוב יותר לשיחה הבאה ותיתן לכם יותר ידע לקבל החלטה נכונה.

והכי חשוב לפני שאתם מתחילים בהקמה בצעו עבודת הכנה וכתבו את הדרישות שלכם מהאתר על מסמך אפיון שאתם יצרתם. ההבדל בין הצלחה לכישלון בהקמת אתר אינטרנט נעוץ בעבודת ההכנה שביצעתם ובידע שאספתם בתהליך.

אל תתפתו לאתרים בחינם או אתרים שנעשים בזול על ידי גורם לא מקצועי, זה עלול לעלות ביוקר.

איך עושים שופינג נכון?

תשאירו את העיצוב לסוף – חברת אתרים תמיד תראה לכם את האתרים הכי יפים שלה ותקפיד להראות לכם אתרים של עסקים דומים – אז מה אם יהיה לכם אתר יפה ולא אפקטיבי? סתם בזבזתם כסף. מה שיותר חשוב זה להבין שמה שבאמת חשוב זה באיזו טכנולוגיה נבנה האתר:

  • אם לקחתם מתכנת שכותב קוד מאפס אתם מרוויחים גמישות אבל זה תהליך הרבה יותר יקר ומסוכן כי אתם תלויים באותו מתכנת לביצוע כל שינוי ואז אתם מתחילים לשלם את ה"ביוקר" של מה שהיה זול פעם....
  • אם לקחתם חברה לבניית אתרים רצוי שזו תהיה חברה שמשתמשת במערכת טכנולוגית ייעודית לבניית אתרים כך אתם אמנם מפסידים מעט גמישות (כשמנתחים את הצרכים של עסקים רובם גם לא זקוקים לגמישות כל כך גדולה) ומצד שני, הסיכון שלכםם הרבה יותר קטן ואתם מרוויחים תמיכה אוטומטית בשינויים של עולם האינטרנט, מומחיות וביטחון שיהיה מי שייתמוך בכם גם בעוד שלוש שנים.
  • למשל: כל מי שבנה אתר לפני שנתיים ולא דאג שהאתר יתאים עצמו אוטומטית לגלישה בסמארטפונים וטאבלטים (כי אז זה לא היה ברור כמו היום) מאבד היום חצי מפוטנציאל הלקוחות שלו.

    הבטחות ומשמעותן :

    אתר חינם לא תיקח?
    אכן מפתה. אבל ברור לכולנו שאין כזה דבר באמת בחינם. ה"חינם" תמיד מתומחר בצורה כזו שאת הכסף העסק יקבל ואם לא, אז אתם צריכים להיות יותר מודאגים. כי אתר חינם מעסק לא מרוויח יישאר גם אתר לא רלוונטי וללא תמיכה.

    ואיפה מלכודות התשלום?

    • אחסנה, תחזוקה ושירות - כשהאתר חינם הוא יקר משמעותית ומשלמים עבורו כל חודש
    • שינויים תוספות והתאמות - כל שינוי הופך ל"פרויקט פיתוח" (גם אם הוא לוקח 5 דקות )

    ובשורה התחתונה רק ארגון שיש לנו מכונה יעילה ומשומנת שמשלבת טכנולוגיה וידע מקצועי של הקמת מאות אתרים יכול להקים אתר זול, להרוויח ולתת תמורה מלאה בעד הכסף .

"מערכת ניהול מתקדמת"

  • יכולת להוסיף עמודים ולערוך תוכן או תמונות הם רק חלק קטן ושולי ממערכת ניהול – רוב העסקים גם לא משתמשים בה כי אין להם זמן .
  • מערכת ניהול עם מרכז שירות שיודע לבצע עבורך שינויים או לכתוב תוכן משפרים את מצבך
  • מערכת ניהול אמיתית כוללת גם יישומים נוספים שמאפשרים לך להוסיף תהליכים, טפסים ויכולות חדשות לאתר.

ושוב חשוב לזכור שמה שחשוב באמת במערכת הניהול זה האם יש לארגון שמשתמש בה גב כלכלי לפתח אותה בהתאם לשינויים של עולם האינטרנט כי לא חשוב מה יש במערכת ניהול עכשיו חלק ממנה לא יהיה רלוונטי בעוד תקופה כשהאינטרנט משתנה.

אין צורך ביידע מקצועי

אכן בחלק מהמערכות לא צריך ידע מוקדם על מנת לפתוח עמוד ולמלא אותו במילים ותמונות אבל הידע המקצועי הנדרש להקמת אתר הוא שילוב בין הבנת התנהגות הגולשים ואיך משפיעים עליהם ובין הבנה עמוקה בשיווק ומכירות אינטרנטיים. דווקא לתחזוקת אתר נדרש מעט פחות ניסיון אבל כאן נמצא המילכוד – לרוב בעלי העסקים הקטנים אין באמת זמן ליזום ולבצע שינויים באתר ואם לא ווידאת מראש שיש מערך שירות שפשוט אפשר לשלוח מייל או לצלצל ולבקש אז סביר להניח שמערכת הניהול תישאר ברוב המקרים ללא שימוש.

מותאם לקידום אורגני

ראשית כמה מהקוראים באמת יודעים מה זה קידום אורגני (הרוב לא) ומי שמבין יודע שהקידום האורגני שהיה נכון לפני חצי שנה, כבר לא רלוונטי כי מנועי החיפוש בראשם גוגל כל הזמן משנים את האופן בו הם סורקים ומקדמים אתרים :

  • אם מי שמכר לך קידום אורגני באתר לא התחייב חוזית שהוא מתאים את מערכת האתר כל הזמן לתנאים המשתנים, לא יהיה לך קידום אורגני לאורך זמן.
  • כדי להצליח בקידום אורגני צריך לעבוד בזה ואם אין לך ידע כלים או ספק שירות שדואג לכך אז שילמתעל פתרון שלא תעשה בו שימוש.

אחסון האתר

לכאורה פשוט - משלמים, מקבלים שרת, מאחסנים וזהו .
אבל.... צריך לוודא שאם החלטת לעזוב האתר לא הולך לאיבוד (ככל שהתשלום על הקמת אתר קטן יותר גם הסיכוי לקבל את האתר אליך קטן יותר).

בנוסף חשוב לך לקבל תשובה לשאלה, שתשפיע דרמטית על ההצלחה שלך: האם פתרון האחסון כולל גם קידום וחשיפה ללא תשלום נוסף. כי אם כן, אז באמת יש סיכוי טוב שהאתר שלך יגיע ללקוחות שמחפשים אותך וגם לאלה שמחפשים את המתחרים שלך.

בשורה תחתונה אם אתם פועלים בתקציב מוגבל ומעדיפים להשקיע את המשאבים שלכם בעצמכם ובמה שחשוב לכם, עדיף לכם להמנע מהרפתקאות טכנולוגיות "גדולות" ולהקים את האתר שלכם במקום יציב, שיהיה לצדכם לאורך זמן (לא הבטחות אלא עובדות) ויכול לעטוף אתכם בקשת מגוונת של שירותים תומכים וכלים עסקיים, כחלק ממערכת היחסים העסקית שלהם אתכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email