איך להעלות את אחוזי החשיפה האורגנית בפייסבוק

איך להעלות את אחוזי החשיפה האורגנית בפייסבוק

חשיפה אורגנית בפייסבוק היא עניין למקצוענים בלבד, מכיוון שהפרמטרים הקובעים את האופן בו מערכת סינון המידע של פייסבוק מגישה את המידע לגולש, הם סודיים ברובם, וכל מה שנשאר למפרסם הוא לנסות להיות ויראלי.

מהי חשיפה אורגנית בפרופילי הפייסבוק?

מערכת סינון המידע של פייסבוק היא המצאה מופלאה – סט של רובוטים ומחשבים שמעבדים כמויות עצומות של מידע, תמונות, סטטוסים, שיחות והודעות, עדכוני מידע ופרטים אישיים, ועוד פרטים רבים. בעמוד החדשות של כל אחד מאיתנו בעמוד הפייסבוק נוכל למצוא את העדכונים שמערכת הפייסבוק מוצאת לנכון לשדר לנו. מתוך כמויות עצומות של מידע, המערכת צריכה לברור בהתאם לטעם האישי שלנו את המידע שמתאים לנו ביותר מתוך ים המידע האינסופי שמסתובב ברשת. החשיפה האורגנית היא למעשה כמות הצפיות שהודעות, עדכוני סטטוס והעלאת תמונות של פרופיל אישי או עסקי מסויים יכולים לקבל. מדובר בחשיפה שמערכת סינון המידע של פייסבוק מחליטה לתת לפריטי מידע מסויימים.

מהם הפרמטרים המשפיעים על החשיפה האורגנית בפייסבוק?

כאמור, מערכת סינון המידע של פייסבוק היא מערכת סבוכה ומורכבת, השוזרת בתוכה פרמטרים רבים המשפיעים על התוצאה הסופית. על מנת להבין את הפרמטרים הללו יש לחשוב כמו הצופה – מה מעניין אותנו לראות כשאנו משוטטים בעמוד הפייסבוק שלנו? האם נעדיף תמונות או קטעי מידע? האם יש עמודים מסויימים בהם אנו צופים יותר, ואם כן, מה גורם לנו להעדיף אותם על עמודים אחרים?

האם ניתן להשפיע על פרמטרים אלו?
פרסום בפייסבוק נהפך למקצוע של ממש, ויש כאלה שיאמרו – אמנות. רוב הפרמטרים שבאמת משפיעים על הבחירה של פייסבוק במידע אותו הוא מעוניין להראות לגולשים כאלה ואחרים הם סודיים. בגלל הסודיות שבדבר, מפרסמי פייסבוק נוקטים בשיטות יצירתיות מאוד להעלאת התנועה הויראלית של המידע אותו הם מעוניינים להפיץ בצורה קלה ויעילה ביותר. מפרסם מוצלח מצליח להגביר חשיפה אורגנית בפייסבוק עבור אתרי אינטרנט ועמודי פייסבוק מסויימים בדרכים שונות המעודדות תנועה ויראלית. התנועה הויראלית, העוברת ממשתמש למשתמש בצורה טבעית מעל דפי הפייסבוק, יכול לעבור מאדם לאדם במידה והמידע המוגש בה מעניין את הגולשים. המלצות ולייקים של גולשים אחרים יכולים להעלות את התנועה ואת ההעדפה של פייסבוק למידע זה.

טיפים להעלאת אחוזי החשיפה האורגנית בפייסבוק

  • - שימוש נרחב בתמונות מגרה אמצעי קלט רבים יותר של הגולש.
  • - מסרים קצרים וברורים – שימוש בגופנים חזותיים.
  • - מידע רלוונטי ומעניין הנוגע לפלחי אוכלוסייה נרחבים.
  • - שימוש בשפה פשוטה ויעילה.
  • - אפשרות הצפיה המקדימה בסרטוני וידאו בפייסבוק מגרה את עיני הגולש המשוטט בפיד החדשות שלו.
  • - לרכוב על נושאים "חמים" בחדשות באותה תקופה.
  • - בסופו של יום הכל מתנקז לתוכן – אם תצליחו לייצר את המסר הנכון לאדם הנכון – תזכו לאינטראקציה גבוהה.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email