איך לקדם אורגנית בסושיאל – חיזוק הנוכחות החברתית שלכם בלי לשלם על מודעות

איך לקדם אורגנית בסושיאל – חיזוק הנוכחות החברתית שלכם בלי לשלם על מודעות

פייסבוק היא ללא ספק כוח אדיר ומהותי בפרסום תחרותי. אי אפשר להתכחש לפוטנציאל של פייסבוק עבור עסקים קטנים, סטארטאפים ויזמים בכל העולם. אך למרות זאת, רמה כזו של תחרות כפי שקיימת כיום בגזרת הפרסום יוצרת אווירה "רועשת" ברשת החברתית הגדולה בעולם ולראיה - עסקים בכל העולם חווים צניחה בתנועה האורגנית מפייסבוק. במאמר זה ננסה להסביר בקצרה איך תוכלו לחזק את הנוכחות שלכם בפייסבוק וגם להגדיל את התנועה האורגנית.

אחת הסיבות לירידה בתנועה האורגנית מפייסבוק, היא הדגש שהרשת החברתית שמה על פרסום ממומן ואפילו סוג של התניית חשיפה בקידום ממומן. לצערנו, לעסקים קטנים רבים אין את התקציבים לשלם כדי להישאר במשחק. למרבה המזל, עדיין יש דרכים אחרות שיעזרו לכם לבלוט ולגייס לקוחות ברשת החברתית.

השקיעו בתוכן נפלא

בלי תקציב פרסום ממומן, תצטרכו להשקיע יותר אנרגיה ומשאבים ביצירת תוכן מעולה ופוסטים חברתיים שאנשים רוצים לשתף ולהגיב להם. אי אפשר כבר לצפות לכתוב פוסטים מקוריים או סתמיים ולחשוב שזה יביא לגלי שיתופים, תגובות, לייקים ותנועה אורגנית לאתר שלכם. זה פשוט לא יקרה היום. התוכן שלכם צריך להיות מהודק ומהוקצע, רלוונטי, עם כותרות ותמונות מושכות ובעל ערך אמיתי.

כתבו מאמרי בלוג ארוכים ומעמיקים

צד נוסף בהיבט של המלחמה בתקציבי הפרסום הגדולים באמצעות תוכן הוא כתיבת מאמרי בלוג ארוכים ומעמיקים. זוהי דרך נהדרת לנצח את המתחרים שלכם, ליצור אמינות ומיתוג מקצועי ולסווג את העסק שלכם כמומחה בתעשייה. הגולשים רואים בפוסטים ארוכים אלו משאב איכותי ואין צורך לפחד מתכנים ארוכים מדי.
  • הוסיפו קישורים למאמרים ומחקרים ולמשאבים נוספים הקשורים לנושא.
  • הוסיפו צילומי מסך, גרפיקה מותאמת אישית ותכנים ויזואליים קשורים.
  • הטמיעו בעמוד הפוסט תכני וידאו המרחיבים לגבי הנושא.
  • צרו גרפיקות מושכות

    שמתם לב פעם כמה לייקים ותגובות מקבלות תמונות לעומת פוסטים המבוססים על טקסט בלבד? זה מכיוון שהרבה יותר קל לצרוך תוכן ויזואלי, בכלל ובסביבת מובייל בפרט, מאשר תוכן כתוב. שיתוף גרפיקות מושכות ומיוחדות זו דרך נפלאה למשוך את תשומת לב הגולשים, והם בתורם יגמלו באינטראקציות חברתיות עם העמוד או המותג שלכם.
  • התחילו להשקיע בתוכן וידאו

    היקפי הצפייה בתכני וידאו נמצאים בעליה מטאורית ומתמדת, כאשר אתרי סושיאל מדיה שמים דגש הולך וגדל על תכנים אלו בפלטפורמות שלהם. אם ברצונכם ליצור השפעה אורגנית בפייסבוק, תוכן וידאו יכול בהחלט לסייע לכך לקרות.
  • למדו עוד על קהלי היעד שלכם

    אתם יודעים מה החלק הכי חשוב בעמוד הפייסבוק שלכם? אלו לא הדברים שאתם מפרסמים בפוסטים או התוכן שאתם יוצרים בבלוג שלכם. גם לא מדובר על כמה שנונים אתם או על הזמן ביום בו אתם מעלים פוסטים.
  • הדבר החשוב ביותר בעמוד פייסבוק עסקי הוא קהל היעד שלכם

    מרגע שתבינו את זה, תוכלו לגבש נוכחות מדיה חברתית ששמה את קהל היעד במרכז ומקבלת חשיפה ופופולאריות בלי לשלם על כך כפרסום ממומן. לצורך היכרות עם קהל היעד שלכם והבנה אמיתית לגבי תחום חשוב זה, תוכלו למשל לראיין את הלקוח האידיאלי שלכם כדי להבין "מיהו" או ליצור זהויות פייסבוק מותאמות לקהלי יעד ספציפיים. זה עוזר לייצר תכנים המוכוונים במדויק לסוג מסוים של משתמש.
  • הימנעו מטעויות נפוצות ומיותרות

    אין דבר שיכול להרוס אסטרטגיית מדיה חברתית מהר יותר מליפול קורבן לטעויות הנפוצות של התחום. טעויות אלו יכולות להרוס את המוניטין שלכם ולהשאיר אתכם עם נוכחות סושיאל רדודה ולא יעילה. טעויות אלו כוללות למשל התייחסות זהה לכל הפלטפורמות החברתיות, העלאת פוסטים בזמנים לא נכונים, דגש על כמות במקום על איכות, פוסטים תכופים או נדירים מדי, שימוש בתגובות אוטומטיות וכן הלאה.
  • לסיכום: זה אמנם קשה יותר מבעבר, אך עדיין ניתן כיום לקדם אורגנית בסושיאל וליצור נוכחות טובה בפייסבוק גם בלי לשלם על כך לפרסום ממומן. עדכנו את העמוד שלכם באופן עקבי, הגיבו לעוקבים שלכם, השתמשו במיתוג עסקי בפוסטים שלכם ואל תפסיקו ללמוד את התחום הדינמי והמרתק הזה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email