איך לקדם עסק עם סניפים מרובים?

איך לקדם עסק עם סניפים מרובים?

מקדמי אתרים שמנסים לבצע קידום לוקאלי עבור אתרים בעלי סניפים מרובים נתקלים לא אחת ולא פעמיים בשאלת הרלונטיות של התוכן אותו הם מפרסמים. הרי קשה מאוד להכניס את הביטוי "הובלות בפתח תקוה" בצורה הגיונית שלא תישמע משעממת יותר מפעם או פעמיים לאורך טקסט שלם, שלא נאמר לאורך כל האתר. בעמוד זה נדבר על הגישה של גוגל אל הקידום הלוקאלי וננסה להבין כיצד לבנות את אסטרטגית הקידום הנכונה ביותר עבור קידום אתרים התואם את המיקום הפיזי של הסניפים שלכם.

מהו קידום לוקאלי וכיצד גוגל מתייחסת אליו?

גוגל אוהבת לשים כל דבר במקומו, על אחת כמה וכמה כשמדובר על שירותים מסוימים שנמצאים במיקום מסוים. אם נחפש את הביטוי פיצה בתל אביב, נוכל לראות שגוגל תגיש לנו את התוצאות המובילות, וגם תוצאות מפה שמראות את המיקומים של התוצאות אותן העלתה. כשאתם מקדמים סניף יחיד או שירות כלל ארצי, מטלת הקידום פשוטה הרבה יותר כי אתם לא פונים לתחרות מקומית אלא לתחרות כלל ארצית שאינה ממוקדת במיקומים רבים או ממוקדת במיקום יחיד. כדי לקשר את העמוד שלכם למיקום פיזי מסוים ברחבי הארץ, היא רוצה לראות הוכחה של רלוונטיות אמיתית ועדכנית לאותו מיקום פיזי. כשמדובר באתר אינטרנט המפרסם חנות יחידה במיקום יחיד, מטלת המקומיות הופכת לקלה הרבה יותר, מהעובדה הפשוטה שקל הרבה יותר להוכיח רלוונטיות וקשר למילות החיפוש המקשרות את האתר או החנות אל המיקום הפיזי בו הוא נמצא.

אז איך עושים זאת?

כאשר אתם מפרסמים אתר אינטרנט של חנות או רשת ולה מספר סניפים במוקדים שונים ומעוניינים לקדם אותה בשיטות קידום לוקאלי יש להשתמש במצבורי תוכן מקומיים. הדבר נכון אף יותר לאחר עדכון היונה האחרון שיצא בקיץ דאשתקד. מה זה אומר בעצם? הכל בנוי על שיטת הפירמידה, בה עמוד הבית מתאר את התוכן הכללי ביותר של המוצר או השירות שלכם, וממנו מסתעפים עמודי תוכן שונים לכל עיר בה השירות ניתן. מתוך עמודי הערים ניתן להוציא עמודים ספציפיים לכל שירות או מוצר הניתן בעיר בצורה המחברת בין השניים. לאחר שבנינו מצבורי תוכן לפי אזורים, נוכל להתחיל ביצירת קישורים פנימיים בתוך מאגר התוכן המקומי שלנו על מנת להראות לגוגל את הקשר הלוגי בין הזירות שיצרנו. ניתן אף להקים בלוג פרטי למיקום הספציפי אותו אתם מקדמים ולקשר אותו אל העמוד הפנימי של האזור. על מנת לקבל קצת נקודות נוספות מגוגל, חשוב מאוד להשיג קישורים פנימיים מעסקים אחרים באותה העיר בה אתם נמצאים וזאת במטרה להראות לענקית החיפוש שאתם "מקובלים ונחשבים" בעיני בעלי העסקים המקומיים, וכתוצאה מכך גם בקרב הקהל המקומי אליו אתם פונים ואיתו אתם פונים. חשוב לציין, גוגל נגד האסטרטגיה לפיה כל מנעולן יוצר דף לכל עיר בישראל. המצב אליו גוגל שואפת היא מצב בו יוצגו תוצאות לוקאליות רלוונטיות בחיפוש בכל אזור.

אם טרם פתחתם חשבון בגוגל פלוס ואתם מקדמים עסק בעל סניפים מרובים, כדאי לכם מאוד לרוץ ולעשות זאת עכשיו כי זוהי אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר של קידום לוקאלי. על ידי פתיחת החשבון בגוגל פלוס והזנת הכתובת המדויקת שלכם, אתם חושפים את עצמכם לתוצאות החיפוש המקומיות על גבי מפת העסקים של גוגל. בנוסף, כדאי מאוד להזין את האתר שלכם באמצעות שירות Google My Business ולהגביר את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הגדול בעולם. על ידי הגברת הנראות המקומית ופעולות נכונות של קידום לוקאלי, תוכלו לפנות אל קהל היעד המקומי והרלוונטי עבור העסק או הסניפים שלכם.

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על ההשפעה של קידום לוקאלי בזירה הבינלאומית תוכלו לקבל מידע מעולה בנושא מאת איש הקידום הידוע גרג גיפורד.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email