איך תגרמו לפייסבוק לעבוד לטובתכם

איך תגרמו לפייסבוק לעבוד לטובתכם

את: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

איך תגרמו לפייסבוק לעבוד לטובתכם

ומנם זה לא סוד גדול, אבל רבים לא יודעים שלפייסבוק יש אלגוריתם בשם Edge Rank. האלגוריתם שולט בתכנים שכל אחד רואה בפיד שלו, בין אם זה פרופיל אישי ובין אם דף עסק.

אלגוריתם Edge Rank כולל את הרכיבים הבאים:
ER = A + W + R

  • A = ציון יחסי הקִרבה (Affinity): ככל ששני משתמשים יותר מעורבים אחד בפרופיל של השני, כך AA גדל (ולהפך). אם משתמש א' מגיב על תכנים של ב', אבל ב' לא מגיב לתכנים של א' – הציון יירד. האינטראקציה צריכה להיות הדדית.
  • W = ציון המשקל (Weight): חשיבות התוכן שמשתמש מייצר, לפי כמות הפעילות סביב התוכן (תגובות, לייקים, שיתופים). לקובצי-וידיאו יש משקל גבוה יותר מתמונות, ולתמונות יש משקל גבוה יותר מסטטוסים.
  • R = ציון התדירות (Recency): ככל שהתוכן חדש יותר, הוא יקבל ציון תדירות גבוה יותר לעומת תוכן ישן.

איך משפרים את ה-Edge Rank שלכם?
העלו תמונות לפרופיל / לדף המותג, מה שיגדיל את האינטראקציה ואת ציון המשקל (W); הגיבו לתכנים של אנשים אחרים. ככל שאתם משתמשים בפרופיל שלכם ומעורבים בפרופילים של אחרים, כך עולים סיכוייכם להיראות (וגם לראות).


ולסיום – Graph Rank

זהו תת-אלגוריתם תחת EdgeRank, המיועד ספציפית לעדכונים המגיעים מאפליקציות פייסבוק. הסבירות שאפליקציה נתונה תופיע בפיד שלנו, עולה ככל שהציונים הבאים גבוהים יותר:

GR = ציון יחסי קרבה (A) + ציון משקל (W) + אינטראקציות + הזמן שחלף

כמו כן – גם למיקום הגיאוגרפי של המשתמש יש חשיבות ב- Graph Rank. כלומר, ככל שיש יותר משתמשים בעלי תחומי עניין משותפים, הנמצאים במיקום גיאוגרפי דומה – ציון ה- Graph Rank יעלה ויציג להם יותר אפליקציות.

שווה להשקיע באתרים מותאמים לנייד

פי הערכה של ועדת המדרוג לאינטרנט, כ-20% מהישראלים גולשים במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט). כדי לאמת את ההשערה, הוועדה תבדוק את הרגלי גלישת-המובייל בישראל, ותפרסם את הממצאים ברבעון האחרון של 2012.


במקביל הוועדה תמדוד גם את הרגלי הצפייה בסרטוני וידיאו באינטרנט; זאת כדי לספק פילוח מדויק לגבי סוגי התכנים הנצרכים (יש לציין כי המידע המתקבל מייצג רק אתרים החברים בוועדת המדרוג).

בכל חודש יש מאות-אלפי חיפושים באפליקציית הסלולר ובאתר הסלולרי של zap דפי זהב.

הזמינו אתר סלולר במיוחד לעסק: 8522*

כדאי להוסיף תמונת-מחבר לתוצאות החיפוש

באפריל האחרון נמצא שחמישית מהתוצאות בגוגל.קום כוללת תמונת-מחבר. במדגם נוסף שנעשה באוגוסט, נמצא שדווקא האתרים המסקרים את תחומי האינטרנט והטכנולוגיה, הם בדרך-כלל נטולי תמונת-מחבר: רק 9% מהם יישמו את תגית rel=author במלואה. 3% יישמו את התגית באופן חלקי בלבד, וכל שאר 88 האחוזים נטולי אימות-מחבר.


זה מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר באתרים שאמורים "להבין עניין". עוד יותר מפתיע, מכיווןשתמונת-מחבר יכולה להעלות את הקליקים ב-30% עד 150% (אומנם זו לא הבטחה, אך בטוח שאין בכך נזק).

אם האתר שלכם בבעלותכם, שווה להשקיע 5 דקות באימות-מחבר מלא.

40% מהקליקים על מודעות לנייד – לא יעילים

בדיקה של Trademob, המספקת פלטפורמות שיווק למכשירים ניידים, מגלה נתונים מדאיגים למפרסמים:

כ-40% מהקליקים על מודעות-תצוגה לנייד הם תוצאה של זיוף (18%%) או של הקלקה בטעות (22%).

בנוגע להקלקות בטעות: חלק מהמפרסמים נוקטים בשיטות מעט "אפורות", ודוחפים פרסומת גדולה בצמוד לטקסט קטן; זאת כדי לגרום ללחיצה בטעות על הפרסומת. צחוק הגורל הוא ששיטה זו פוגעת במפרסמים בסופו של דבר, ויוצרת אחוז המרות נמוך מאוד.

חברת Trademob עקבה אחרי 6 מיליון קליקים ברחבי העולם, במשך 6 שבועות בחודשי הקיץ. בבעלות החברה יותר מ-100 רשתות פרסום למכשירים ניידים, לצד תוכנות מעקב אחר יעילות הפרסום וההמרה. המקורות שיוצרים קליקים חסרי-תועלת, נכנסים לרשימה שחורה ואינם מופיעים יותר ברשתות הפרסום של Trademob.

אסור לשכוח שגם הפרסום באינטרנט ה"רגיל" עבר חבלי-לידה דומים, עד ששיפר את יכולותיו בנושא. נותר רק לקוות שהנתונים הללו ישתנו בעתיד הנראה לעין.

גוגל ממשיכה בהסתערות על תחום הניידים

ברת deCarta, יצרנית APIs של מפות למכשירים ניידים, מכרה לגוגל 7 פטנטים בתחום. הפטנטים נרשמו כבר בתחילת שנות האלפיים, והם יאפשרו לגוגל לספק שירותים מבוססי-מיקום עבור גולשי-נייד: איתור מכשירים הנמצאים סמוך זה לזה, חיבור מרחוק בין המכשירים ועוד.


באמתחתה של deCarta יש עוד 56 פטנטים בתחום זה (בהמתנה או שכבר אושרו). יהיה מעניין לעקוב ולראות, האם גוגל תרכוש את כולם בסופו של דבר.

כמה עובדות מעניינות על yelp

אומנם בישראל הוא לא מוכר, אבל אתר yelp הוא אחד מהגדולים בתחום הצרכנות בארה"ב. גולשי האתר יכולים לכתוב ביקורות, המלצות וחוות-דעת על מסעדות, קניות, חיי לילה, נותני-שירותים ועוד. משתווה לו רק אתר זאגאט, שגם הוא מדריך צרכנות מוביל בארה"ב.


הנה כמה דברים שלא ידעתם על yelp:

1. רוב הטראפיק שלו מגיע מעמוד הבית, דבר הרומז על כוחו כמותג חזק.
2. הקטגוריה הגדולה ביותר באתר היא קניות (ולא מסעדות, כפי שנהוג לחשוב).
3. לא מומלץ לשדל גולשים לכתוב ביקורות חיוביות. ב-yelp מעדיפים איכות על כמות.
4. צריך להרוויח ביושר את אמון הגולשים, על מנת לקבל סטיקר "אוהבים אותנו ב-yelp".
5. לחילופין, ניתן להוריד תוויות איכות של yelp מאתר פליקר, לשימוש עצמי.
6. עד לפני 4 שנים האתר שילם לכותבי-ביקורות. כיום זה כבר לא אפשרי.
7. שירות הלקוחות של עסק משפיע באופן החזק ביותר על ביקורות אודותיו.
8.כל כוכב שנוסף לחוות הדעת, מגדיל את הכנסות העסק ב-5 עד 9 אחוז.
9. אתר yelp נוטה להעדיף בתי עסק עצמאים על פני רשתות.
10. ניתן להגיב לביקורות שליליות ולהתעמת עם המבקרים.
11. ניסיון לתבוע בשל ביקורת שלילית (הוצאת דיבה), עלול להגדיל את תשומת הלב לביקורת, במקום להעלים אותה בין דפי האתר.

מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email