אילו מרכיבים של אתר אינטרנט פשוט חייבים להיות מסומנים עם Schema?

אילו מרכיבים של אתר אינטרנט פשוט חייבים להיות מסומנים עם Schema?

לכל אתר יש הזדמנויות מרובות להפוך את המידע והתוכן שהוא מציע לקל יותר לקריאה עבור הקוראים ולמציאה ואנדוקס עבור מנועי החיפוש. אחת השיטות היעילות ביותר היא שימוש נכון בתכנית Schema לסימון הדפים באתר. יישום כזה יכול להגדיל את יחס ההקלקה לאתר, לשפר תוצאות חיפוש מבוססות מיקום ולהפוך את האתר לאמין וסמכותי יותר – מה שממקסם את פוטנציאל ההמרה.


ובכל הנוגע ליכולות של פרויקט Schema, מה שמרגש כ"כ הוא שמדובר רק על ההתחלה! מאמר זה יפרט לגבי היכולות הפופולאריות והשימושיות ביותר של Schema ויספק לכם כלים ליצור יותר ערך מהאתר שלכם והתוכן שלו.

להבין את תכנית Schema

המטרה של תכנית Schema.org היא לשפר את תוצאות החיפוש בכך שהיא מספקת מידע רב יותר על אתרים שונים – מידע המוצג ישירות בתוצאות החיפוש. Schemaa היא הדרך בה אתם יכולים למנף את ערך התוכן באתר כך שמנועי חיפוש יוכלו להבין טוב יותר את מטרת התוכן, כיצד לזחול באתר שלכם ולאנדקס אותו. ואולי הכי חשוב, יישום נכון של Schema מאפשר למנוע החיפוש לזקוף הכי הרבה ערך לתוכן שלכם.
כאשר אתם מוסיפים קוד לאתר שלכם, אתם אומרים למנוע החיפוש להציג את מה שאתם מספקים לו.
כאשר אתם מוסיפים יישום של Schema לאתר שלכם, אתם נותנים למנוע החיפוש את האפשרות להבין את המשמעות מאחורי התוכן.

ההבדלים בין מבנה נתונים, תוצאות חיפוש עשירות ו- Schema

אחת הסיבות העיקריות שבגללן אתרים אינם מסומנים ומוצגים ביעילות היא בלבול לגבי הבחירה איזה קוד להוסיף לאתר ומדוע. מה שמוסיף לבלבול זה הוא המונחים המקושרים לנושא זה. מונחים שנבהיר עכשיו.
  • מבנה נתונים (Structured Data): מונח שבו אנשים רבים משתמשים כדי לתאר קוד המוסף לאתר או המשמש לניתוח הקוד באתר, דרך ביצוע כללים קיימים לתמיכה בהבנת המידע.

Schema, תוצאות חיפוש עשירות, מיקרו פורמטים, RDFa וכרטיסיות טוויטר הן כולן דוגמאות למבנה נתונים. גוגל למשל, מזהה וקורא מבנה נתונים כדי שיוכל להציג תוצאות חיפוש עשירות.
  • תוצאות חיפוש עשירות (Rich Snippets): הכוונה היא לכך שמנוע החיפוש מציג מידע רב ועשיר יותר לגבי תוכנו של אתר בעמוד תוצאות החיפוש. תוצאות חיפוש עשירות כוללות למשל דירוג כוכבים לאתר דרך ביקורות, מפה למיקום העסק, תמונות, פרטי קשר ועוד.
  • Schema: המילון המוסכם על ענקיות אינטרנט שעל אתרים להשתמש בו כדי שלמנועי החיפוש יהיה קל יותר לסמן דפים ולהבין את התוכן באתרים. יש פרטי Schema רבים מאוד ואפשר לראות את כולם כאן.

מרכיבי אתר שיש להתייחס אליהם היום

המרכיבים החשובים ביותר באתר שלכם ישתנו בהתאם לתעשייה בה אתם פועלים, המוצר שלכם והמודל העסקי שלכם. הדוגמאות הבאות הן הפופולארית והשימושיות ביותר באופן כללי.
  • מוצר: לסימון ותיאור מוצר פיזי ממשי או מוצר שהוא שירות מקצועי.
  • ביקורת: לסימון ביקורות גולשים ומשתמשים. הקוד מאפשר ליישם דירוג כוכבים בתוצאות החיפוש ומציע המון ערך לאמינות ומשיכת תנועה.
  • אירוע: לתיאור אירועים מיוחדים, כולל תאריכים, שעות, מיקום וכן הלאה – כך שהכל יוצג מראש בתוצאות החיפוש.
  • מאמר: שימוש בכלי זה מאפשר לגוגל לסמן מאמרים ולהשתמש בהם בתוצאות ה"חדשות" שלה ולאלמנטים חשובים אחרים בתוצאות החיפוש.
  • וידאו: עם הצמיחה בשימוש בתכני וידאו והמעבר לשימוש בסוגי תוכן שונים באותו עמוד, כלי זה מאפשר לייצר נראות וידאו טובה יותר.

דוגמאות אלה הן רק קצה הקרחון והפרויקט כולל שלל יכולות וכלים פרטניים שראוי לבחון וליישם בהתאם למקרה ולצורך.


לסיכום:
אם נחזור לשאלה המקורית, בפועל כל מרכיבי האתר שלכם צריכים להיות מסומנים לפני תכנית Schemaa. לימדו את התחום, היעזרו באנשי מקצוע, בצעו בדיקות ושפרו את ביצועי האתר שלכם!

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email