בלוג כאמצעי שיווק ומיתוג

בלוג כאמצעי שיווק ומיתוג

  • איך תייצרו עניין לגולשי האתר שלכם?
  • איך תגרמו להם להישאר באתר ולקבל ערך-מוסף?
  • איך תמתגו את אתרכם כמקצועי והעדכני בתחומו?


ניקח דוגמה מהמתרחש בעולם האוכל הישראלי בשנים האחרונות. בלוגים כגון "בייגלה" ו"בצק אלים" הפכו להיות לא רק אתרים מובילים, עם קהילה של אלפי מבקרים בחודש, אלא אף ממותגים כמובילי-דעה בתחומם. אנשים יעדיפו לשמוע המלצות על מסעדה בבלוגים הללו, מאשר לראות עוד פרסומת "אובייקטיבית" כזו או אחרת. ולא בכדי.

לתת לגולש את מה שהוא מחפש
כל השיווק האינטרנטי הופך כיום להיות סוציאלי למהדרין. ההתנהגות הצרכנית בעשור השני של המאה ה-21, נותנת דגש רב יותר לאפקט החברתי: מהעובדה שהצרכן הישראלי מודל 2012 הוא חשדן, ומעדיף לקבל המלצות מחברים או מאתרים חברתיים (מקור: איגוד השיווק); ועד להחלטה האחרונה של גוגל, לשלב בתוצאות החיפוש גם תוצאות אישיות מתוך גוגל פלוס (ואגב, זו אחת הפרסומות היפות ביותר שיצאה מגוגל בשנה האחרונה):

מחקר של חברת eMarketer, מגלה שיותר ממחצית הגולשים בארצות-הברית קוראים בלוגים: יותר משליש מהם על מנת לקרוא ביקורות על מוצרים ושירותים, וכמעט שליש מהם על מנת לקבל המלצות לפני רכישת מוצר. אגב, עד שנת 20144 כמות קוראי-הבלוגים בארצות-הברית צפויה להגיע ל-60%. מי שיתעלם מהנתונים המשמעותיים הללו, כאילו התעלם מדרישות הצרכנים והגולשים.

Blog you too


אחד הפתרונות היעילים לשלושת השאלות שלמעלה, טמון בהקמה, בניהול ובתחזוקה שוטפת של בלוג. ליתר דיוק, הפתרון טמון ביצירת קהילה סביב האתר שלכם. מי שמצליח לעשות זאת, כבר עבר יותר ממחצית הדרך וימשיך לקבל את כל המומנטום. הפעילות באתר היא שקובעת את ערכו האמתי, גם מבחינת הגולשים וגם מבחינת פרמטרים אחרים, כגון SEO בפרט ושיווק באינטרנט בכלל.

מכיוון שקהילה פועלת מטבעה בצורה רשתית-אורגנית, היא מתחזקת את עצמה כמעט לבד, בצורה של היזונים חוזרים: ככל שתספקו יותר תוכן מעניין כך תמשכו יותר אנשים, שבתורם ימליצו לאנשים אחרים וחוזר חלילה. לחילופין, ככל שתשקיעו פחות כך תצטמצם הפעילות סביב האתר שלכם.

6 טיפים ליצירת קהילה סביב האתר


1. הקימו בלוג - בהנחה שכבר יש לכם אתר, כמובן, דאגו להקים בלוג שיתעדכן בצורה שוטפת. אם אין לכם אתר, פשוט הקימו אחד (רכישת דומיין ואחסון) או פשוט פִּתחו בלוג באחד השירותים החינמיים.

2. הציעו מתנה – תנו לגולשים שלכם סיבה להירשם לעדכוני הבלוג: הציעו להם "10 טיפים חינם ל..." או "המדריך המקוצר ל..." וכו'. מקדו את המתנה בדיוק לצרכים של קהל היעד שלכם, ותגלו היענות גדולה ומפתיעה. כך הם גם יקבלו משהו שיכול לסייע ולתת להם ערך-מוסף, וגם יקבלו מכם עדכונים שוטפים בכל נושא. טיפ נוסף: אל תשכחו להשתמש בתוכנה טובה לשליחת ניוזלטרים, או לפחות הקימו דף פייסבוק / גוגל פלוס עבור העדכונים.

3. שִמרו על טריות - אין בדיוק מדד לתדירות העדכון: אפשר פעם בשבוע ואפשר גם פעם בחודש; הכול תלוי בשאלה האם יש לכם מה לחדש לקהל הגולשים / קוראים שלכם. אפשר לכתוב על הנושאים הכי מדוברים בתחום העיסוק שלכם, כדי להופיע מהר יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

4. הגיבו לתגובות – ההמשך הישיר של כל פוסט / מאמר / כתבה הוא התגובות שבאות אחריהם. אין דבר יותר מבאס מאשר בעל אתר שאינו עונה על תגובות; זה עלול לעלות לכם בכל הגולשים שצברתם. ודאו שאתם עוברים על כל התגובות (או לפחות על חלקן) ועונים בהתאם.

5. אל תמחזרו – השתדלו לכתוב על נושאים חדשים בכל פעם. זה לא אומר שאתם לא יכולים לכתוב על דברים שכבר כתבו עליהם, אבל לפחות עשו זאת בצורה חכמה, בשילוב נקודת מבט חדשה ורעננה על הנושא.

6. שווקו ופרסמו את הבלוג – חתימה בדואר האלקטרוני, פעילות במדיה החברתית, מתן מענה לשאלות בפורומים בתחום עיסוקכם, כתיבה והפצה של מאמרים מקצועיים גם באתרים חיצוניים, ואפילו קידום אתרים אורגני או ממומן. כל אלו יסייעו לכם להגדיל את החשיפה לאתר.

בהצלחה!
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email