בניית סמכות לעומת בניית קישורים

בניית סמכות לעומת בניית קישורים

מאת: רותם גרובר, מנהלת צוות
zap דפי זהב, 07.6.2012

בימים אלו מתקיים כנס SMX Advanced בסיאטל, ארה"ב, עם מיטב המומחים והמובילים בתחומי ה-SEO והשיווק המקוון. המושב השלישי ביום הראשון של הכנס, עסק בנושא בניית סמכות לעומת בניית קישורים, בעולם בו הקידום פוגש את השיווק החברתי.

מנועי החיפוש מהירים וחכמים מבעבר. אומנם הם עדיין נותנים חשיבות לכמות הקישורים המפנים אל האתר, אך כיום הם גם מודדים את איכותם ואת סמכותם (Authority).
מחשבים לא מבינים דברים, הם מבינים קשרים והֶקשרים (Context). מנועי החיפוש מושכים מידע מכל מקום נגיש להם - גוגל פלוס, טוויטר, פייסבוק; לפי המדדים הללו הם מזהים את הקשרים הסמנטיים והחברתיים שלנו, וקובעים את מידת הסמכות שלנו. ברגע שאנשים עושים לייק או מצייצים על התוכן שלנו, זה נותן לגוגל את הסימנים שאנו צריכים כדי לקבל סמכות.

סמכות באמצעות שיתופים חברתיים

לדוגמה: בכנס SMX דובר על בלוג שנמצא בדף הראשון בגוגל, בשלוש מילים תחרותיות, בלי קישורים נכנסים. איך זה קורה? הדירוגים המעולים בגוגל התקבלו באמצעות שיתופים חברתיים (בין 50 ל-100 שיתופים בממוצע לכל פוסט).

כשמעלים תוכן חדש לאתר, אפשר להשיג שיתופים חברתיים בשבוע הראשון שיעזרו גם בדירוג וגם יספקו קישורים שיחזיקו לטווח הארוך. יתרה מזאת, אם תצרו תוכן ויראלי מושך ואטרקטיבי (Link Bait), זה ימשוך עוד ועוד שיתופים ועוד חשיפות למותג. לדוגמה: סקרים בארה"ב מראים שאנשים אוהבים בעיקר סרטוני וידיאו, ולכן אין פלא שדווקא תכני-וידיאו הם אלו שהופכים לוויראליים ביותר בין שאר סוגי התכנים.

סמכות באמצעות מיתוג

דרך נוספת להפריד בין "הטוב לרע", היא על-ידי מיתוג שם העסק: אם העסק מוכר ומדובר ברשת האינטרנט, גוגל יכול לבסס לו סמכותיות.

כל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם כוללים רק מילות מפתח, בלי אזכור המותג? אתם בצרות. כשהאתר מקבל קישורים נכנסים הכוללים גם את שם העסק/המותג בטקסט העוגן (ולא רק מילות מפתח לקידום), הדבר עוזר לקבל סמכות גבוהה יותר במנועי החיפוש.

מעבר לכך גוגל מאפשרת ליצור סמכות ומיתוג גם לאנשים יחידים (ולא רק למותגים ולעסקים), וזאת באמצעות תגית Author. התהליך כרוך בהקמת פרופיל אישי בגוגל פלוס, ובהוספת קישור נכנס אל הפרופיל, מתוך כל תוכן חיצוני שאנו כותבים ברשת. מידע נוסף ניתן לקרוא באתר של טל פריהר.

לסיכום

עשו מחקר על מנת לברר מה מעניין את קהלי-היעד של המותג.

צרו תוכן בעל ערך לגולשים ולקהלי-היעד, ורצוי שיהיה כמה שיותר ויראלי ומעניין. עדכוני פנדה מיועדים לטפל בתוכן רזה ונטול-איכות ורלוונטיות, ולכן כדאי למחוק ו/או לשפר את התכנים באתרים שלכם. התייחסו לאתרים כאל בלוגים או מגזינים מקוונים, מה שיקל עליכם ליצור תוכן איכותי ורלוונטי.

הקימו כמה שיותר פרופילים חברתיים (גוגל, פייסבוק, טוויטר), עם עוקבים אמיתיים שבאמת מתעניינים במותג, ושתפו איתם את התכנים. הם כבר יעבירו אותם הלאה, ויעשו את הבאז הנחוץ ליצירת סמכות ומיתוג; דבר שבתורו ישפיע גם על קידום האתר בתוצאות החיפוש.

הורידו את הקישורים הספאמיים המפנים אל האתר, צמצמו מילות מפתח דחוסות בהגזמה, וצרו קישורים איכותיים וסמכותיים חדשים, בהתאם להנחיות הקודמות (גם באתר עצמו וגם אל האתר). עדכוני פינגווין מיועדים לטפל בעיקר בקישורים בעייתיים, ולכן יש לגוון בהם כמה שיותר.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email