בקרוב גוגל תוכל למדוד גם ביקורים פיזיים בבית העסק שלך

בקרוב גוגל תוכל למדוד גם ביקורים פיזיים בבית העסק שלך

גוגל מתקדמת בצעדי ענק אל המחר. אם לפני מספר שנים היא לא ידעה לגמרי מה אנו אוהבים וכיצד לפנות אלינו עם המודעות המתאימות לנו ביותר, הרי שהיום היא מסוגלת אף למדוד את השהיה שלנו בחנויות פיזיות. החל משנת 2014, שירות מדידת החנויות של גוגל יצא לדרך ומאפשר למפרסמים לקבל תמונת מצב עדכנית על לקוחות שמבקרים אצלם בחנות לאחר שצפו במודעה שלהם בגוגל אדוורדס. במקרים של חשבונות גדולים יחסית, וחנויות עם מספר סניפים במדינות מורשות, גוגל מאפשרת למפרסמי אדוורדס לקבל מידע מדויק הנובע ממדידת תנועת גולשים אל תוך החנות שהגיעו כתוצאה מצפיה במודעת אדוורדס. מדידה שכזו מאפשרת לכלול המרות ממשיות הרבה יותר ובכך מעודדת פרסום רב יותר באמצעי הפרסום הממומן של גוגל.

כיצד זה מתבצע?

גוגל מצליחה למפות בצורה טובה ביותר את המיקומים הפיזיים שלנו בשטחים פתוחים, ובשנים האחרונות הצליחה להרחיב את ההצלחה שלה בקליטת המיקומים שלנו גם לשטחים סגורים באמצעות מספר טכניקות מקבילות. על מנת להבין את התנועה שלכם בתוך חנויות, גוגל משלבת מידע המתקבל מקליטת אנטנות סולאריות, עוצמת ווי-פי, שירותי ג'י פי אס ועוד. בעוד שהנתונים הללו אינם חזקים דיים על מנת לספק לנו מידע מהימן ואיכותי על התנועה של אנשים בתוך חנויות, הרי שהשילוב של המידע מהנתונים השונים שצוינו מאפשר לקבל מידע מדויק הרבה יותר. למשל, מניתוח עוצמת התא הסלולרי הקרוב אליכם בעת ביקורכם בחנות המשביר לצרכן, ניתן לדעת באיזה קומה אתם נמצאים, ואף את המסלול שלכם בתוך החנות עצמה, כתוצאה מניתוח תבניות קליטה של רשתות מסוימות בתוך החנות.
כמובן שכל המידע המנותח מאושר על ידי סקרים אנושיים המשולבים יחדיו עם המידע הגולמי שהתקבל ליצירת סט נתונים אחיד. בנוסף, על מנת לאמת את הנתונים, מתבצעים שיקולים של זמני מינימום ומקסימום. ביקור של שתי דקות בחנות הוא לא כמו ביקור של שעה, וגם ביקור ארוך מדי, בדפוס התנהגות מסוים לא נחשב כביקור, אלא כעבודה או כל דבר אחר.

על מנת שהמידע שנשדר אכן ישודר, עליו להיות מאושר ומהימן. המידע הנ"ל יכול להיות נכון רק ברמת מובהקות גבוהה – מידע המבוסס על נתונים מרובים שנאספו ממשתמשים שהדליקו את שירותי המיקום שלהם ומסרו לגוגל גישה להשתמש בשירותי המיקום שלהם. מניתוח של מידע בנפחים גדולים ניתן לאמת את המידע ולהציג בפני המשתמשים אך ורק מידע המתקבל ברמות מובהקות גבוהות ביותר, לפי סטנדרט האיכות של גוגל.

שאלת הפרטיות

מקריאת שורות אלו עולים חששות רבים. אנשים שלא מודעים לעובדה שגוגל עוקבת אחריהם, יכולים לישון בלילה בשקט עם הידיעה שניתן למחוק היסטורית מיקום או לעצור אותה החל מנקודה מסוימת. בכל מקרה, גוגל לא מוסרת לעולם מידע פרטי המקושר אליכם כיחידים. כלומר, היא לא תגלה שדורית לזרוב מקיבוץ דגניה אכלה גלידה בחנות גלידות אלדו, כי יתכן מאוד שהיא לא רוצה שכל העולם ידע על כך. מה שכן יקרה הוא שהמסרים שגוגל תעביר למפרסמים יכילו נתונים כללים על אישה בת כך וכך שנים מאזור כך וכך שאכלה גלידה אלדו.

עוד בסוגית הפרטיות ניתן לומר בודאות גמורה שהמידע אותו גוגל מציגה הוא נכון, ולא קשור בשם פרטי או שם משפחה של לקוח מסוים. המטרה של שירות זה היא לאפשר למפרסמים להבין את הדרך בה הפרסום הממומן שלהם משפיע על לקוחות פיזיים, בין אם בהמרה שנסגרת באינטרנט, ובין אם בהגעה פיזית אל החנות לאחר בדיקת השירות או המוצר באינטרנט.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email