גוגל מבקשת מהגולשים לסייע בשיפור התוצאות

גוגל מבקשת מהגולשים לסייע בשיפור התוצאות

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

גוגל מבקשת מהגולשים לסייע בשיפור התוצאות

ניסוי חדש של גוגל.קום, מציג לגולשים סקר קצר שנועד לשפר את תוצאות החיפוש. הסקר לא נוגע לכלל התוצאות בדף, אלא לשאילתת חיפוש ספציפית ולתוצאות נקודתיות בחיפוש זה.

למעשה, גוגל הופכת את הגולשים לחלק ממערך איכות החיפוש שלה; מערך בו נמצאים מדרגים אנושיים (Quality Raters), שתפקידם לסנן את התוצאות ולהפוך את האלגוריתם ליעיל יותר.

יש לציין שזה אינו סקר האיכות הראשון שמוצג לגולשים. גוגל כבר ביקשה את חוות דעתם של גולשים בעבר, אך בצורה כללית יותר המתייחסת לעמוד התוצאות כיחידה אחת ("כמה אתה מרוצה מהתוצאות").

אגב - הסקר מתקשר ישירות להכרזה אחרת של גוגל, לפיה גולשים יכולים לראות עד 12 ניסויים שונים בתוצאות החיפוש, בכל רגע נתון.

עדכון פנדה 23 יצא לדרך (והספירה נמשכת)

אחרי ספקות וניחושים בקהילת ה-SEO העולמית בשבועות האחרונים,גוגל סוף-סוף הכריזה על העדכון ה-23 של פנדה .ההשפעה מחלחלת ל-1.3% מהשאילתות באנגלית.


מעבר לספירה המשמימה הזו, של עדכון אחרי עדכון, צריך לזכור דבר אחד: צרו תוכן מקורי ומעניין, ולא תצטרכו לדעת מתי יש או אין פנדה. לכל היותר תצטרכו לבדוק מדי פעם, האם העתיקו מכם תוכן.

Not Provided מגיע לשיא חדש

מומחה החיפוש המקומי, מייק בלומנטל, מדווח שחלק ה-Not Provided באתרו עבר את סף ה-70%. לטענתו, העלייה בכמות השאילתות החסומות באנליטיקס, נובעת מהמעבר של כרום לחיפוש מוצפן (https). כמו כן חשוב לציין, ש-Not Provided נוצר גם כאשר גולשים בכרום במצב חסוי (Incognito).


יש אפילו ניחושים מושכלים, על סף ההומור והציניות, אודות מתי סף השאילתות החסומות יגיע ל-100%. האתר המעט הזוי notprovidedcount.com, הוקם במיוחד למתן מענה לשאלה הזו.

אתר "הדירה" ממתג את צוות כותביו

אתר "הדירה" (מקבוצת זאפ) עוסק בעיצוב הבית לסוגיו השונים (שיפוץ, בנייה ועוד). צוות הכותבים של האתר מספק כתבות-עומק מקצועיות מזה שנים, בתוספת הקרדיט העיתונאי הרגיל, המתנוסס בתחילת כל כתבה.


מנהלת האתר, דקלה ליברך, החליטה שהגיע הזמן "לעיצוב מחודש" גם בתחום זה: כעת כל כתב באתר "הדירה" יכול ליהנות ממיתוג אישי ומקצועי גם בתוצאות החיפוש של גוגל, באמצעות אימות-מחבר (Google Authorship).

האימות מאפשר לכל כתב המעוניין בכך, לקבל תמונת-מחבר בתוצאות בגוגל; בהחלט הרבה יותר מסתם קרדיט טקסטואלי. כפי שאמרה ליברך לצוות כותביה: "לא ירחק היום והמוניטין שלכם יימדד על פי כך".

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email