גוגל מפות וגוגל פלוס התאחדו

גוגל מפות וגוגל פלוס התאחדו

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

גוגל מפות וגוגל פלוס התאחדו

מיום ד' (30.5.12), חיפוש עסקים בגוגל מפות מוביל לדף עסק חדש: Google+ Local. התצוגה החדשה משלבת נתונים חברתיים מתוך גוגל פלוס, וכן חוות-דעת והצעות לעסקים נוספים מתוך גוגל מפות.

דפי העסקים מציגים את הדירוגים החדשים של אתר ZAGAT, בשיטת 30 הנקודות (במקום 5 הכוכבים הרגילים של גוגל).

שינוי הזה הופך את גוגל פלוס למדריך עסקים בפני עצמו. מכיוון שגוגל פלוס משמש כמנוע חיפוש שלישי(אחרי גוגל ויוטיוב), הוא מציג מבחר עסקים מקומיים (באמצעות זיהוי ה-IP של הגולש ו/או באמצעות שאילתא לוקאלית). זהו עוד נתון שיש לתת עליו את הדעת, מכיוון שככל שגוברת אחיזתה של גוגל פלוס ברשת, כך היא תהווה מנוע חיפוש גדול יותר ומשפיע יותר.

גוגל מקומות שולב גם בתפריט הצד של גוגל.קום, וגם בתפריט הצד של גוגל פלוס (כאשר מחוברים לחשבון). דף העסק במפות ודף העסק בגוגל פלוס עדיין קיימים בנפרד; הדף החדש (בינתיים) לא החליף אותם לגמרי, אלא משמש על תקן ביניים.

גוגל מקדמת תוכן שיווקי בתשלום, בניגוד למדיניותה המקורית

ב-2004 הכריזה גוגל שהיא תמיד תבדיל בין תוכן אורגני לשיווקי, כדי שהגולש ייבחר האם להקליק על פרסומות או לא. כעת כנראה שזה כבר לא תקף: החברה מקדמת תכנים שיווקיים בתשלום, בלי ליידע את הגולשים בהכרח.


אומנם זה לא מתבצע בחיפוש עצמו, אלא בשירותים נלווים (חיפוש בתי מלון, חיפוש טיסות וכו'), אבל זה עדיין בעייתי משתי בחינות:

1. הגולשים מקליקים על כל תוכן אפשרי, בלי לדעת מה אמיתי ומה פרסומת.
2. רק מי שישלם יוצג בשירותים הללו: אם נחפש טיסות, למשל, נקבל אך ורק את החברות שמשלמות
כדי להיכלל בשירות. ואיפה כל השאר? שהרי גוגל מתיימרת להציג את כל המידע הרלוונטי.

זה דומה לסקר TIM, שנדמה כי הוא מהווה מדגם מייצג של האינטרנט הישראלי; עד שמבינים שהאתרים המוצגים בסקר, הם בעצם אלו ששילמו כדי להשתתף בו. כך מתעלם הסקר מאתרים גדולים שלא שילמו, ולכן אינו יכול להתיימר לתת נתונים אובייקטיביים שמייצגים את המציאות.

ובהקשר לנושא הזה:
גוגל עומדת בפני תביעת-ענק נוספת. נציג ההגבלים העסקיים באירופה מאיים בתביעה, מכיוון שגוגל נותנת העדפה לשירותיה בתוצאות החיפוש.

זה אולי לא נשמע בעייתי, אבל אם זוכרים שגוגל שולטת ב-90% מהחיפושים באירופה (כמו בישראל), ושמרבית הגולשים לא עוברים לדף התוצאות השני – יש כאן מונופוליזם בתחומי החיפוש והפרסום.

גוגל תציע "חבילת שיווק" ל-SMBs

תחום השיווק לעסקים קטנים-בינוניים בארה"ב, מוערך בכ-20 מיליארד דולר. גוגל, יאהו וחברות נוספות מסתערות על העסקים הקטנים במלוא המרץ, על מנת להרוויח כמה שיותר מפוטנציאל ההכנסות הצפוי.


בתחילת חודש יולי יעלה לאוויר שירות Business Builder של גוגל, ויכלול מוצרים ושירותים שפותחו ו/או נרכשו במיוחד; כך דיווח אתמול ה- Wall Street Journal. חבילת השירותים כוללת:

גוגל+ לוקאל – גוגל מפות וגוגל פלוס.
אדוורדס אקספרס – פרסום מהיר וקל.
Google Offers – הקופונים של גוגל.
Delivery – שירות חדש שיאפשר לחנויות לבצע משלוחים עד הבית.
TalkBin – מערכת תגובות ללקוחות על בסיס הודעות SMS.
Google Wallet – תשלומים מקוונים ותשלומים באמצעות הנייד בנקודת המכירה.
Punchd – מערכת שימור לקוחות ויצירת נאמנות-לקוח.

רוב מקדמי האתרים לא מאמינים לגוגל

סקר שערך אתר Search Engine Roundtable, מגלה שרק 14% מאנשי ה-SEO מאמינים לכל מילהשיוצאת מ"הסנה הבוער" של גוגל.


הסקר בוצע בקרב כ-500 אנשים הגולשים באתר בקביעות. שאר העונים מאמינים לגוגל לפעמים (46%), לעולם לא מאמינים לה (35%) והיתר אינם יודעים (5%).

(את הידיעה מצאנו אצל עידן שלומן)

פייסבוק תרכוש את פייס.קום הישראלית

תר פייסבוק כבר מזמן משתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים של face.com, חברת סטארט-אפ ישראלית ידועה. הטכנולוגיה מסייעת לזהות פנים בתמונות המועלות לפייסבוק, וכן לתיוג התמונות. פייס.קום תימכר לפייסבוק בסכום של 80 עד 100 מיליון דולר.


ועוד אנקדוטת פייסבוק:
מאז שגוגל שילבה את שירות התוצאות האישיות מתוך גוגל פלוס (Google Plus Your World), הטראפיק האורגני של פייסבוק מתוך גוגל ובינג ירד ב-51% . זה כנראה מהלך מכוון שנועד לצמצם את אחיזתה של פייסבוק, בנתח-השוק אליו גוגל לוטשת עיניים מזה זמן רב.

גוגל ממשיכה במלחמה נגד האינדקסים החינמיים

מבדיקה של seomoz עולה שמתוך 2,678 אינדקסים חינמיים – 20% הוסרו מגוגל.קום.


אינדקס הוא אתר המאפשר להוסיף קישורים ומידע אודות אתרים אחרים. אם זה נעשה בחינם ובצורה אוטומטית, ללא אישור ידני, אינדקסים שכאלה עלולים להפוך לחוות ספאם, מה שמעמיד אותם בסכנת מחיקה מגוגל.

השימוש ב-Rich Snippets כנראה עבר את גבול הטעם הטוב

מנהלי אתרים רבים החלו להוסיף יותר מדי תגיות RS באתרים שלהם (אלו הן תגיות המיועדות לספק מידע רב יותר בתוצאות החיפוש, כגון דירוגים, תקצירי מוצרים, תמונות ועוד).


הבעיה היא שזה יוצר עומס ויזואלי גדול מאוד בסניפטים, בתוצאות החיפוש. לפי דיווחים ושמועות מארה"ב, ניסוי של גוגל הסיר את התגיות העשירות מתוצאות החיפוש. נמשיך לעקוב ולדווח.


מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email