גוגל מפות שודרג מסיבית

גוגל מפות שודרג מסיבית

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות
זאפ גרופ

גוגל מפות שודרג מסיבית

המפות השטוחות של גוגל הפכו לאינטראקטיביות, ומציגות גם סיורים תלת-ממדיים מרהיבים שלא היו קיימים עד היום. גוגל פיתחה תוכנת-מפות חזקה ומשודרגת, שיכולה לפעול על גבי דפדפן (ללא התקנת אפליקציה). שירות Google Earthh שולב ישירות לתוך המפות, וכעת ניתן לדלג לכל מקום בקליק, להיכנס לתוך מבנים ואפילו לצפות בכוכבים, המסודרים בהתאם לרקיע האמיתי בשמיים.

שירות המפות המשודרג יעקוב אחר דפוסי חיפוש והתנהגות, ויציע לגולש נתיבי נסיעה ותחבורה ציבורית, מקומות מעניינים ועוד. כל זה אמור להשתלב בקרוב גם בשירות Google Now, המזכירה האישית של גוגל סירי-סטייל.

גם גוגל פלוס זכתה ל-40 שדרוגים

לאחרונה נמצא שזמן השהייה הממוצע בגוגל+ אינו עולה על 7 דקות (בהשוואה לממוצע של כמעט 7שעות בפייסבוק); ולמרות זאת גוגל לא מוותרת על הרשת החברתית שלה, וביצעה בה לא פחות מ-40 שינויים ושדרוגים.

במסגרת השינויים, גוגל פלוס תזהה תמונות איכותיות ותסנן תמונות מטושטשות. אם תחייכו יותר בתמונות שלכם, תזכו לחשיפה גבוהה יותר. כנראה שזהו ניסיון נוסף להשוות ביצועים לפייסבוק, לאינסטגרם ולפינטרסט – הידועות בתמונותיהן.

חידושים נוספים בגוגל פלוס:

  • פוסטים אינטראקטיביים עם כפתורי הנעה לפעולה (CTA).
  • הצגת המלצות-גולשים בגרסאות מובייל של אתרים.
  • ועוד

רוצים שהלוגו שלכם יופיע בגוגל?

מהיום ניתן להטמיע באתרכם תגית ייחודית (Rich Snippet), שתציג את לוגו העסק / החברה לצד תוצאות החיפוש. הלוגו יופיע בגרף הידע של גוגל (Knowledge Graph) ולא בתוצאות החיפוש; זאת בלי קשר לשאלה אם יש לכם פרופיל עסקי בגוגל פלוס, או האם קישרתם אותו לאתרכם.

השדרוג הזה הוא חלק משיפור ביצועים כללי בגרף הידע, שפועל בעיקר בגוגל קום (וניכר פחות בגוגל ישראל, נכון לעכשיו). כחלק מכך גרף הידע ינסה לחזות מה יהיה החיפוש הבא של הגולש, ולספק לו את כל המידע כבר בשאילתה הראשונה, בלי להקליד שאילתה נוספת.

לדוגמה: אם מישהו יחפש את הביטוי "אוכלוסיית ישראל", גרף הידע יציג לו (בנוסף לנתוני האוכלוסייה) גם נתונים במדינות שכנות או בערים נקודתיות בתוך ישראל.

פייסבוק שורדת - נגד כל התחזיות

אחרי הנפקתה של פייסבוק בבורסה, לפני שנה, המניה נפלה והתחזיות לא היו אופטימיות. שנה לאחר מכן פייסבוק עמדה בשנתה הקשה ביותר, וכיום חוגגת:

  • 1.11 מיליארד משתמשים פעילים בחודש (גידול של 23% מדי שנה).
  • 751 מיליון משתמשי-מובייל פעילים - 60% נכנסים לפייסבוק דרך הנייד.
  • סך הכנסות של 1.458 מיליארד דולר, מתוכם 1.245 מיליארד דולר מפרסום, וקצת יותר מ-370 מיליון ממכשירים ניידים
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email