גוגל עובדת עלינו כדי לאתר ספאמרים

גוגל עובדת עלינו כדי לאתר ספאמרים

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

גוגל עובדת עלינו כדי לאתר ספאמרים

פטנט חדש לדירוג דפי אינטרנט אושר עבור גוגל לפני שבוע. אם האלגוריתם חושד בפעילות ספאמית עבור דף מסוים, הוא יתחיל לשחק עם המיקומים של הדף באופן לא צפוי (למעלה, למטה, ממוצע וכו').

האלגוריתם ישנה את המיקום בתוצאות החיפוש, גם אם אין שינוי אמיתי בדירוג של הדף. המשחק הזה במיקומים יגרור תגובה של מנהל / מקדם האתר, והאלגוריתם יקבע האם מדובר בספאם או לא.

רוב הסיכויים שהשיטה מיושמת מינואר 2010 לפחות, כאשר גוגל הגישה בקשה לקבלת הפטנט. העובדה שהפטנט אושר רק באוגוסט 2012, לא אמורה להפריע לגוגל להשתמש בשיטה בשנתיים וחצי האחרונות.

גם הפינגווין הבא יהיה בעייתי

אט כץ רומז שעדכוני פינגווין הבאים יהיו בעייתיים לא פחות מקודמיהם ("צורם ומפתיע", לדברי כץ). כ-65% ממקדמי האתרים נפגעו מעדכוני פינגווין, בהשוואה ל-40%% מעדכוני פנדה (לפי סקר באתר SE Roundtable). בארי שוורץ, מנהל האתר, טוען שמעולם לא שמע אזהרה מפורשת כזו ממאט כץ, מה שגורם לו לחשוב שיש סיבה לדאגה.


מצד שני ראוי לזכור את העובדה שרק 14% ממקדמי האתרים מאמינים לגוגל ; ויש לכך סיבה טובה בהחלט. לא כל הנחיה שיצאה מגוגל עד היום הסתברה כאמת לאמיתה.

שיתופים חברתיים = קישורים נכנסים

דגם של SEOmoz ניתח 25,000 כתובות אתרים, ששותפו לפחות פעם אחת בשלושת הרשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין). בכל 3 הרשתות נמצא מתאם גבוה בין שיתופים חברתיים לכמות הקישורים הנכנסים.


המתאם הגבוה ביותר בין שיתופים לקישורים נמצא באתר לינקדאין, כאשר אחריו טוויטר ופייסבוק. אומנם זו לא פעם ראשונה שאנו שומעים על כך, אבל כל מדגם/סקר נוספים בתחום רק מחזקים את המסקנה: שווה להשקיע בשיתוף התכנים שאתם מייצרים.

חשוב לציין ששיתופים חברתיים לבדם לא בהכרח יובילו לתוצאה הדרושה; כוחו של קישור נכנס עדיין חזק יותר. אבל שיתופים בהחלט מהווים גורם שאי אפשר להתעלם ממנו.

מנועי-חיפוש פחות פופולריים בגלישה מהנייד

שר מדובר בתחומי הנסיעות, המסעדות והרכב בארה"ב – 50% מהפעולות במכשירים ניידים מובילים לרכישה, גם בלי מנועי חיפוש.הנטייה בקרב משתמשי-נייד היא להיכנס ישירות לאתרים / אפליקציות ידועים (46%), או לאתרים / אפליקציות בהם כבר השתמשו בעבר (49%); זאת בהשוואה לחיפוש מידע במנועי-חיפוש טרם ביצוע הרכישה (15%).


לפי מחקר נוסף של נילסן (יולי 2012), גולשי סמארטפון מעדיפים אפליקציות (81%) על פני גלישה באינטרנט. הנתונים הללו מוכיחים שהתנהגות הצרכן שונה כאשר מדובר במכשירים ניידים.

כתובות אישיות בגוגל+

באיחור אלגנטי אחרי פייסבוק, עכשיו גם בגוגל פלוס אפשר לבחור כתובות URL אישיות. בהחלט פיצ'ר נחמד, במיוחד למותגים ולאנשים מפורסמים. כרגע האפשרות קיימת עבור פרופילים מאומתים, כמו זה של בריטני ספירס למשל (ראו מטה). בהמשך האופציה תהיה נגישה לכל השאר, כולל דפי מותג.


(קרדיט לידיעה המקורית: רותם גרובר)

ועוד אנקדוטת-גוגל-פלוס:
תמונת הפנים הנכונה בתוצאות החיפוש (rel=author), יכולה להעלות את הטראפיק האורגני בכמה עשרות אחוזים. שווה להשקיע קצת בגוגל פלוס, ולבדוק איזו תמונה מייצרת הכי הרבה טראפיק לאתר שלכם.

גוגל – עושה שופינג מאז 1998

גוגל כבר מזמן אינה רק ענקית חיפוש ופרסום, אלא גם ספק-תוכן ששולח את זרועותיו לכל עבר. מהרכישה הראשונה שלה בפברואר 2001 (Deja News), רכשה גוגל 115 חברות נוספות. כל רכישה מוסיפה לה יכולות טכנולוגיות מתקדמות, לצד מידע מעודכן אודות אנשים, מקומות ועוד.


אחרי שקנתה את שירות מחירי הטיסות ITA, את מדריך המסעדות Zagat, וכן חברות נוספות בתחום הנסיעות – רוכשת גוגל גם את Frommer's. מדובר בחברה אמריקאית ותיקה, המוציאה לאור מדריכי נסיעות עוד משנות ה-50. כוונת גוגל היא להפוך לספק שירותים מוביל בתחומי הנסיעות והתיירות, ולהציע לגולשים אפשרות לרכוש חבילות נופש גם במכשירים ניידים. סכום הרכישה חסוי, אבל מעריכים שהוא עומד על כ-23 מיליון דולר.

מאגר הנתונים המשולב (זאגאט / ITA / פרומר'ס) יספק לגוגל מידע חסר-תקדים בהיקפו, אודות ביקוש למסעדות, בתי מלון, טיסות ומעל ל-4,000 יעדי תיירות בכל העולם. רכישת Frommer's צפויה לייצר לגוגל הכנסות של 85 מיליון דולר בשנה.

איך לייצר יותר לקוחות והכנסות

חברת Crazy Egg (המציעה ניתוח של התנהגות-גולשים באמצעות מפות-חום) הגדילה את הכנסותיה מהאתר ב-510%. כיצד זה נעשה? הנה: עיקרי הדברים:


עמודי מכירה ארוכים – אחת משיטות המכירה הבולטות והיעילות ביותר היא שיווק AIDA ("שיחת מכירה"). באינטרנט זה מתורגם לעמודים ארוכים, המשתמשים ב-44 שלבים עיקריים עד לביצוע ההמרה. עמוד הבית של Crazy Egg תפח פי 20 באורכו, ואחוזי ההמרה שלו צמחו ב-30%.

שינוי המדיום של המסר – אם יש לכם אתר שבו המסר השיווקי הוא טקסטואלי ברובו, השתמשו באותו מסר אבל במדיום אחר (וידיאו, למשל); וכמובן גם להפך. התאימו את המסר למדיום בו אתם משתמשים. אותו מסר שיווקי במדיומים שונים, יצר עלייה של 64% בהמרות של Crazy Egg.

שיפור טופס הלידים – אופטימיזציה של טופס צור קשר / תשלום בקופה, הביאה לעלייה של 116% ברישום גולשים. חברת Crazy Eggg הוסיפה טקסט שיווקי בראש הטופס, שכלל הצעה לרישום חינם ל-30 יום ללא התחייבות, יחד עם הצגת החברות הנוספות המשתמשות בשירות.

הצעה חד-פעמית – בלי "איומים" זה עובד פחות טוב, לכן צריך להציע לגולשים משהו חד-פעמי בעמוד המכירה; משהו מוגבל בזמן, שלא יחזור שוב אם הם יפספסו אותו. הוסיפו הצעה כזו לאתר, הריצו אותה במשך שבוע ובדקו את אחוזי ההיענות.

(קרדיט לידיעה המקורית: askpavel)
מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email