גוגל פלוס לעסקים: המדריך המלא

גוגל פלוס לעסקים: המדריך המלא

מאת: עידו ולדמן, מנהל פרויקטים

זאפ גרופ, 22.10.2012

צד להפיק את המרב מגוגל+?


הרשת החברתית של גוגל עשויה להיות כלי חשוב לצמיחת המוניטין שלך באינטרנט, הגדלת החשיפה של קולגות, מעסיקים ולקוחות פוטנציאליים לכישוריך, הגדלת כמות הכניסות לאתרך ושיפור המיקום בתוצאות החיפוש. על מנת להרוויח את מרב התועלת מפתיחת עמוד משתמש עסקי, צריך להשקיע בפרופיל זה ולתת לו תשומת לב ראויה.

פרופיל אישי או דף עסקי?

ברשת החברתית יש שני סוגים של "משתמשים":

1. פרופיל אישי – המיועד לאנשים פרטיים.
אדם יכול לפתוח לעצמו פרופיל אישי, באמצעותו הוא יכול לפרסם רשומות, להמליץ על אתרים / אנשים אחרים, להפיץ תמונות, קישורים סרטונים ועוד. על פי הנחיות גוגל, לכל אדם צריך להיות פרופיל אישי אחד בלבד, והתכנים בפרופיל זה צריכים לשקף את דעותיו וידיעותיו האישיות.

דפי עסק מיועדים לשימושם של גופים, כאשר כל אדם רשאי לפתוח ולנהל כמה דפי עסק שירצה. ניתן לחלוק זכויות-ניהול עם כמה מנהלים שונים, ואף להעביר את זכויות הניהול של דף עסקי בין פרופילים אישיים שונים (לאחר תקופת "חפיפה" של שבועיים לפחות). דף העסק אינו יכול לייצג אדם, ויש לו מספר מגבלות ביחס לדפי הפרופיל האישיים.

מתי נרצה לפתוח פרופיל אישי?

כאשר אנו מעוניינים בהגדלת החשיפה האישית שלנו, כאנשים פרטיים / בעלי מקצוע / כותבים, תחזוק פרופיל אישי פופולרי ופעיל, יכול לעזור לנו בקבלת אמינות וסמכותיות בתחומי העניין וההתמחות שלנו (הן מבחינת מנועי החיפוש והן מבחינת הגולשים).

חיבור הפרופיל האישי שלנו לאתרים בהם אנחנו כותבים, עוזר לגוגל להבין את הקשר שלנו אל הכתבות, להציג תמונת פרופיל שלנו בתוצאות החיפוש שלהן, ולהגדיל את הבולטות שלהן עבור הגולשים. במסגרת הפרופיל האישי נוכל לצרף חברים חדשים למעגלים שלנו, לחשוף את עצמנו בפניהם ולהשיג, בסופו של דבר, כמות עוקבים רלוונטיים שיעזרו לנו להתבלט ולקבל אמינות ברשת.

מתי נעדיף לפתוח דף עסק?

כאשר המטרה שלנו היא לקדם את פעילות המשרד / חברה / עסק בהם אנו עובדים, צריך לנהל דף עסק שמהווה את "הפנים" העסקיים מול המשתמשים החברתיים של גוגל. חשוב לזכור, דף עסק בגוגל+ יכול להתחבר לשירותים האחרים של גוגל בתחום העסקים, ולייצר עבורנו מעטפת מלאה של מידע ודרכים להגיע אלינו. למשל: חיבור לגוגל מקומי (Local), סימוני +1 ("אהבתי"), שמקפיצים את מיקום האתר שלכם בגוגל עבור המסמנים וכל מי שהכניס אותם למעגלים שלהם ועוד.

בשלב זה לא ניתן לצרף חברים חדשים למעגלים של הדף העסקי, כל עוד הם לא הוסיפו את הדף קודם לכן; זאת כדי למנוע הפצת ספאם והטרדת גולשים. לכן כדאי למצוא דרכים טובות לעודד גולשים לצרף את הדף העסקי שלכם למעגלים שלהם (הכנסת קישור באתרכם, הפצת הדף העסקי באמצעות פרופיל אישי ועוד).

שלב ראשון – פתיחת חשבון בגוגל


בין שאנו מעוניינים לפתוח פרופיל אישי או דף עסקי, ראשית עלינו לפתוח חשבון בגוגל (בעלי חשבון אישי קיים בגוגל, באמצעותו הם מעוניינים לנהל גם את פרופיל גוגל פלוס או הדף העסקי)
התהליך מתחיל בעמוד הבית של גוגל. אם העמוד מופיע באנגלית, לחצו על הקישור בתחתיתו כד להסב את שפת הממשק לעברית:
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email