גוגל תיידע במקרה של עונש ידני

גוגל תיידע במקרה של עונש ידני

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

גוגל תיידע במקרה של עונש ידני

לפי בדיקה של גוגל, פחות מ2% מהאתרים מקבלים עונש ידני בשל קישורים לא טבעיים, הסתרת טקסט, חטיפת אתרים ועוד. בכך הם נבדלים מסינונים אוטומטיים מהתוצאות, בשל תוכן בעייתי (פנדה) או אופטימיזציה מוגזמת (פינגווין).

עד היום גוגל שלחה הודעה כללית אודות עונש ידני, בכלי מנהל האתרים. כעת נוסף טאב נפרד לצורך כך, המציין במפורש אילו עמודים באתר נפגעו (Partial Match), או האם האתר כולו נפגע (Site-wide Match).

בימ"ש שלום קבע: אתר אינטרנט אינו עיתון

בידיעה שהתפרסמה באתר News1, צוטט פסק-דין המתייחס למהותו של אתר אינטרנט, ולהבדלים בינו ובין עיתון. פועל יוצא של פסק הדין הוא שאתר אינטרנט אינו נמצא במעמד של עיתון, ולכן לא נושא באחריות במקרים של תגובות-גולשים בעייתיות; זאת כל עוד התגובות הוסרו כמה שיותר מהר, ונעשה הכול כדי למנוע פגיעה.

"אין זה ראוי להטיל אחריות מראש על ספק שירות אינטרנט, בגין פרסום התגובה או התוכן הפוגע, ומצד שני אין זה ראוי להתיר בצל האנונימיות למגיב עלום שם או בעל זהות בדויה, לפגוע ולהשמיץ אדם על לא עוול בכפו, ולגרום לפגיעה בכבודו... ובפרנסתו."

חדש בתוצאות החיפוש בגוגל: מאמרי-עומק

לפי בדיקה של גוגל, כ-10% מהחיפושים מיועדים לאיתור מידע מעמיק יותר, מאשר זה המתקבל בתוצאה רגילה (לדוגמה: מחקר תאי גזע, אושר, אהבה וכו').לפיכך גוגל.קום מתחיל להציג מאמרי-עומק רלוונטיים לסוג השאילתות הזה, שהוא מורכב יותר במהותו.

עדיין לא ברור מהם הקריטריונים לפיהם יוצגו מאמרי העומק הללו. רלוונטיות היא שם המשחק, כמובן, אבל כנראה שיש עוד פרמטרים כגון סמכות האתר, אמינותו ועוד. נכון לעכשיו מדובר ביכולת שקיימת רק בשפה האנגלית, תחת הכותרת In-depth articles (כדי להבדילם מתוצאות אחרות). לצפייה בדוגמה הקליקו על התמונה משמאל (לצפייה מיטבית, העתיקו את הקישור והדביקו אותו ב-google.com).

גם פייסבוק מעדכנת אודות שינויי אלגוריתם

בכל פעם שמישהו מציץ בניוז פיד, ממתינים לו כ-1,500 אייטמים בממוצע. המטרה של פייסבוק היא לצמצם אותם, כך שכל אחד יקבל רק את ה-300 הרלוונטיים לו ביותר.בלוג "פייסבוק לעסקים" התחיל להציג עדכוני אלגוריתם נבחרים, כדי לסייע למפרסמים ולבעלי עסקים להכיר טוב יותר את אפשרויות החשיפה באתר.

אלגוריתם הניוז פיד תלוי במספר פרמטרים:באיזו תדירות אתם יוצרים אינטראקציה עם חבר, דף או דמות ציבורית שפרסמו דבר-מה.מספר הלייקים, השיתופים והתגובות שכל אייטם מקבל באופן כללי, ובעיקר מחבריכם בפייסבוק.באיזו תדירות יצרתם אינטראקציה עם סוג האייטם הזה בעבר.

האם אתם או משתמשים אחרים בפייסבוק, מקליקים על Hide או Report באייטם מסוים.עדכון האלגוריתם הראשון (7.8.2013), מאפשר לאייטמים שפספסתם לצוץ שוב במעלה הניוז פיד, במידה שקיבלו מספיק לייקים ותגובות. העדכון מגדיל ב-5% את הלייקים, השיתופים והתגובות באייטמים שראיתם דרך חבריכם, ומגדיל ב-8% את אותם נתונים באייטמים שראיתם מדפי פייסבוק. יש לציין שהעדכון משפיע רק על תוכן אורגני ולא ממומן.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email