גלישה בנייד ממשיכה להתחזק

גלישה בנייד ממשיכה להתחזק

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

גלישה בנייד ממשיכה להתחזק

לפי מחקר שהוזמן על-ידי גוגל (יולי 2012), 74% מהגולשים בנייד יבקרו שוב באתר שעובד גם בסלולר. מי שנכנס לאתר סלולרי, מחפש בדרך כלל אפשרות לביצוע פעולה מיידית כלשהי (ל-72% מהגולשים חשוב שתהיה גרסה סלולרית לאתרי אינטרנט). 67% טוענים שימשיכו לביצוע רכישה באתר סלולר ידידותי; 61% אומרים שינטשו אתר שאינו מתאים לגלישה סלולרית.
מה הגולשים עושים באתר סלולר עסקי?
• 74% בודקים את הוראות ההגעה ו/או שעות הפתיחה.
• 64% יוצרים קשר עם העסק (בדרך כלל שיחת טלפון).
• 61% בודקים מידע אודות מוצרים.
• 50% מבצעים רכישה או מזמינים שירות.

מה הגולשים רוצים מאתרי סלולר עסקיים?
• זמן טעינה מהיר, לא יותר מ-5 שניות.
• כפתורים גדולים, מותאמים לגלישה בנייד.
• גלילה מינימלית בכיוון אחד בלבד.
• גישה מהירה לפרטי ההתקשרות.
• כפתורי Click To Call לשיחה מיידית.
• קישור לדפי הרשת החברתית של העסק.
• קבלת כל המידע הנחוץ ב-2-3 קליקים.
• מנוע חיפוש פנימי גלוי לעין וקל לאיתור.
• התאמה חזותית לגודל המסך; עיצוב נקי ויעיל.
• אפשרות לעבור לגרסה הלא-סלולרית של האתר.
• טפסים קצרים עם מעט שדות למילוי.

באופן כללי, כ-70% מהחיפושים ממכשירים ניידים מובילים לביצוע פעולה תוך שעה, בהשוואה לחיפוש רגיל – תוך חודש (Mobile Marketer, 2012). מחקרים נוספים מראים שגולשים במכשירים ניידים מעדיפים תוכן מקומי: עד 73% מהגולשים מחפשים מספרי טלפון ליצירת קשר מיידי עם עסקים (Click To Call), ועד 84% מחפשים כתובות, מפות והוראות הגעה. כמו כן, גולשים בנייד מחפשים קופונים / דילים (קופונים בנייד אפקטיביים פי 10 מקופונים רגילים באינטרנט. Mobile Marketer, 2012).

שליש מגולשי הנייד מקליקים על פרסומות מתוך כוונה לבצע פעולה, וזאת כאשר הפרסומת (1) רלוונטית למיקום הגולש, (2) מציעה הנחות ודילים באותו אזור, או (33) מפרסמת מותג ידוע ומוכר. אגב - 2/3 מגולשי הנייד מבחינים בפרסומות אך לא מקליקים עליהן.

חיפוש מסעדות בניידים, מוביל כמעט תמיד להמרה כלשהי: 64% מגולשי הסמארטפון ו-44% מגולשי הטאבלט מקבלים החלטה תוך שעה (יותר מ-80%% המרה לשאילתות בתחום המסעדות). בתחום הנסיעות קבלת ההחלטה תתבצע תוך יממה אצל 33% מהגולשים, ובתחום הרכב – אצל 49% מהגולשים.

חידושי גוגל מפות (אוגוסט-ספטמבר)

ניווט קולי במכשירי אנדרואיד – במקום להקליד את יעד הנסיעה תוך כדי נסיעה, ניתן לדבר ישירות למכשיר האנדרואיד ולקבל מפה ומסלול של היעד הרצוי (Google Maps Navigation).


ניווט בשיטת צעד-אחר-צעד – כולל דיווחי תנועה חיים מהשטח.

מסלולי אופניים – במיוחד לחובבי הדו-גלגל.

Map Maker – טיוב ושיפור של מפות גוגל על-ידי גולשים במיקור-המוני (Crowd Sourcing). לעת עתה זמין רק בגרסה האנגלית.

תחבורה ציבורית – קווי אוטובוס, רכבת תחתית ושאר אמצעי תחבורה ציבורית, ביותר מ-500 ערים ברחבי העולם (לא כולל ישראל נכון לעכשיו).

טיול במעמקי הים – סיורים וירטואליים במעמקי האוקיינוסים.

כלי התגיות של גוגל עוצב מחדש

י בדיקת התגיות, שבעבר נקרא Snippet Testing Tool, מציג את המידע בצורה שונה וכעת נקרא Structured Data Testing Tool.


הכלי מאפשר למנהלי אתרים לבדוק האם התגיות שהוסיפו לאתר, הוצבו כמו שצריך (author, reviews ועוד). עיקר השדרוג הוא בתצוגה המחודשת של המידע, שכעת הפכה לידידותית יותר למשתמש. כמו כן אם משתמשים בכלי כשמחוברים לגוגל, התצוגה היא בעברית.

ובהמשך לנושא התגיות העשירות:
אתר Search News Central טוען ששימוש יתר בתגיות עשירות, הפך לספאם החדש של מנהלי-אתרים ומשווקים נלהבים מדי. מכיוון שניתן להוסיף כתשעה סוגים של Rich Snippets (נכון לעכשיו), יש אתריםשמציפים את תקצירי העמודים שלהם במידע, מה שלא בהכרח תורם לגולש ("עובדה" הנתונה לדיון). גם גוגל שמה לב לכך לפני זמן-מה,ומדי פעם מנהלת ניסויים שנועדו לצמצם את עומס-היתר, אך כנראה עדיין לא כנוהג קבוע.

הקליקים האבודים של הפרסום בסלולר

לפני זמן-מה פרסמנו סקר של חברת TradeMob, הטוען ש-40% מהקליקים על פרסום-תצוגה-סלולרי הם חסרי תועלת (אפקט "האצבעות העבות" תורם 22%, וקליקים מזויפים מהווים 18%).


אבל מסתבר שתעשיית המובייל לא נחה על זרי הדפנה, ופתרונות לנושא הזה כבר נמצאים בהישג יד מזה זמן-מה. אחד מהם הוא "קליק כפול": מהמודעה לדף הנחיתה הסלולרי, ואז קליק נוסף בדף עצמו (סוג של PPA). שיטות נוספות כוללות שינוי גישת התמחור: במקום לתמחר רק לפי קליק על מודעה, מתמחרים גם לפי פעילות בדף הנחיתה (Click per Engagement), לפי ניווט בדף (Click per Navigation), לפי שיחת טלפון ועוד.

כל השיטות נועדו לצמצם לאפס את כמות הקליקים השגויים. נראה שבקרוב מאוד הרווחים האבודים של הקליקים הבעייתיים (6 מיליארד דולר עד 2016), יחזרו לידיהם של המפרסמים

חדש בפייסבוק: היסטוריית-חיפוש וקופונים

מארק צוקרברג כבר ציין שיש מיליארד חיפושים בפייסבוק מדי יום, ושיש לו צוות שעובד על נושא החיפוש גם מחוץ לפייסבוק. כעת האתר החברתי מציע למשתמשיו אפשרות לראות ולמחוק את היסטוריית החיפושים שלהם באתר. האפשרות עלתה לאוויר לפני מספר ימים, ואמורה להגיע לכל משתמשי פייסבוק בימים הקרובים.


מעבר לכך - פייסבוק מציעה גם קופונים למנהלי-דפים, להגדלת מכירות, טראפיק ומעורבות-גולשים. הקופונים מיועדים לדפי-עסק שכבר מפרסמים בפייסבוק, בשלוש דרכים: בחנות בלבד, בחנות ובאתר או באתר בלבד. ניתן להגביל כל קופון לכמות מסוימת של משתמשים וקהלי-יעד, וכן לתאריכים מסוימים. בכל פעם שמקליקים על קופון, הדבר מתפרסם על הקיר שלכם ומקבל חשיפה גם אצל חבריכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email