דירוג אתרי האינטרנט בישראל

דירוג אתרי האינטרנט בישראל

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

דירוג אתרי האינטרנט בישראל

ועדת מדרוג האינטרנט (גמיוס) פרסמה את דירוג האתרים לחודש מאי 2012:
אתר zap דפי זהב נמצא במקום ה-7 בדירוג האתרים, עם 891,0000 גולשים אמיתיים בחודש. מעבר לכך: זאפ גרופ (כקבוצת-בעלות) זכתה להגיע למקום ה-5, מבין קבוצות נוספות בישראל.

טראפיק באתרים עיקריים בזאפ גרופ:

zap השוואת מחירים - 734,000 גולשים בחודש (מקום 9).
zap דוקטורס – 346,000 גולשים בחודש (מקום 20).
zap רסט – 272,000 גולשים בחודש (מקום 25).
zap מתחתנים – 105,000 גולשים בחודש (מקום 105).

החידוש של ועדת המדרוג טמון בספירת הגולשים האמיתיים (Real Users = RU), בניגוד לשיטות-ספירה אחרות, המציגות תוצאות פחות אמינות. ראוי לזכור שההשתתפות במדגם כרוכה בתשלום, ולפיכך לא כל האתרים בישראל מופיעים בו.

פיירפוקס מצפין שאילתות-חיפוש

כבר זמן מה שגוגל מצפינה שאילתות-חיפוש של גולשים מחוברים, על מנת להגן על פרטיותם. כעת מצטרף למאבק הפרטיות גם פרויקט "מוזילה": כל חיפוש בגוגל שיבוצע דרך סרגל הכלים של פיירפוקס, יוצפן אוטומטית (גם בלי להיות מחוברים לגוגל).


אם תבחרו מנוע חיפוש אחר כברירת המחדל בסרגל הכלים, לא תתבצע שום הצפנה. אז מדוע החיפוש מוצפן דווקא בגוגל? גם מכיוון שגוגל תומכת כספית בפרויקט "מוזילה" (ותמיד נחמד ליישר קו עם הספונסר שלך), וגם מכיוון שאנשי קוד פתוח פועלים בדרך-כלל עבור הגולשים, ולא עבור אינטרסים מסחריים.

תביעה נגד מאגר תמונות ישראלי

ברת מראות אימאג' שולחת איומי-תביעה באלפי שקלים, על כל שימוש בתמונה מהאינטרנט ללא רשות. החברה טוענת להיותה נציגת Getty Images, אחד ממאגרי התמונות הגדולים בעולם.


כעת הגולשים מחזירים מלחמה: לבית-משפט בת"א הוגשה תביעה ייצוגית נגד מראות אימאג', בסך 50 מיליון שקלים. התובעים טוענים כי החברה סחטה מיליוני שקלים מגולשים תמימים, שלא תמיד ידעו ששימוש בתמונה מאתר אחר מהווה עילה לתביעה.

מכיוון שנושא הקניין הרוחני באינטרנט הוא תחום פרוץ, הכללים לא ברורים. אומנם החוק הישראלי מאפשר לקבל עד 100,000 ₪ על כל הפרה של זכויות יוצרים (גם ללא הוכחת נזק), אך הדינים הללו לא תמיד ידועים לגולש הממוצע. הדבר מאפשר לגורמים רבים לנצל את תמימות הגולשים, ולעשות קופה על חשבונם.

כמות החיפושים הקוליים גדלה פי 6

גוגל מדווחת כי במהלך השנה האחרונה, החיפושים הקוליים באינטרנט צמחו פי 6 (בעיקר דרך מכשירים ניידים ואפליקציית Siri). גם גוגל מציעה חיפוש קולי, עוד משנת 2009, בו ניתן להשתמש גם ממחשב נייח וגם ממכשירים ניידים.


החיפושים הרגילים והקוליים עוסקים באותם נושאים, פחות או יותר: חדשות, בידור, ספורט, בריאות ועוד. מהסקר התברר כי חיפושים קוליים נפוצים יותר, כאשר הגולש מבצע שאילתות לוקאליות (13%% מסך החיפושים הקוליים). הדבר מעיד על חיפוש תוך כדי תנועה, וכנראה גם על נכונות גדולה יותר לבצע פעולה בהתאם (הגעה לחנות, רכישה מקוונת ועוד).

פייסבוק כנראה תרכוש את Fiverr

תמול נסגרה סופית עסקת פייסבוק ופייס.קום, תמורת 100 מיליון דולר. כעת שמועה חדשה רוחשת ברשת –פייסבוק עומדת לרכוש עוד סטארט-אפ ישראלי בשם Fiverr.


אתר fiverr הוא פלטפורמת סחר בין גולשים: כל אחד יכול להציע את שירותיו הטובים תמורת 5 דולר (ומכאן שם האתר). האתר הפך ללהיט בארץ ובעולם, ואף הצליח לגייס כמה מיליוני דולר בסבב הגיוס האחרון.

פייסבוק תרכוש את האתר, כנראה מכיוון שהוא נוגס ברווחיה וסוחר בלייקים ובאוהדים מזויפים. מכיוון ששמועה היא בסך-הכול עובדה שטרם הבשילה, נחכה ונראה האם הרכישה תצא לפועל.

גוגל חושפת יותר מידע אישי

בדוח השקיפות החצי-שנתי שלה, גוגל מפרסמת אילו קישורים הוסרו מהאינדקס ומדוע, אילו ממשלות ביקשו מידע על משתמשים ועוד.


במחצית הראשונה של 2011, גוגל קיבלה כמעט 12,000 בקשות ממשלתיות לחשיפת מידע על משתמשים(ונענתה ל-93% מהן). זוהי עלייה של 124% בחשיפת מידע אישי, לעומת התקופה המקבילה ב-2010. ממשלת ישראל, אגב, ביקשה לחשוף 111 פרופילי-משתמש ב-2011, וקיבלה כ-60% מבקשותיה.

גוגל גם מצנזרת תכנים לבקשת ארגונים וגופים ממשלתיים: סרטוני יוטיוב המסיתים לטרור, סרטונים המעליבים את משפחת המלוכה התאילנדית, ועוד סוגים הזויים של תכנים כאלה ואחרים.

שדרוג אפשרויות הפרסום בפייסבוק ובגוגל

בגוגל אדוורדס שולבה לאחרונה מערכת AdMob, המאפשרת לפרסם בתוך אפליקציות-סלולר. עד עתה ניתן היה לפרסם רק מודעות מילים באפליקציות סלולריות, וכעת ניתן להרחיב את הסוגים למודעות תמונה ומודעות עשירות.


גם פייסבוק השיקה מערכת לפרסום במכשירים ניידים. מכיוון שמחצית הכניסות לפייסבוק מגיעה מסמרטפונים ומטבלטים, החברה צריכה לתת מענה גם לנושא הפרסום בנייד. כעת ניתן לרכוש מודעות Sponsored Stories במספר צירופים, ולשלוט במיקומי המודעה (בנייד בלבד, בנייח בלבד או שילוב ביניהם).

גוגל עושה "ניסויים" בגולשים

שבועות האחרונים מדווחות מספר בעיות בגוגל:


1. ביטויים מסוימים מובילים לדפי-תוצאות שכולם כוללים את אותו דומיין(לפעמים יחד עם תתי-דומיין נוספים). ייתכן שמדובר בבאג כלשהו, אבל נכון לרגע זה גוגל עדיין לא יצאה בהודעה רשמית בנושא.

2. גולשי גוגל במדינות מסוימות, כגון google.co.il, אינם יכולים לעבור ל-google.com. בכל פעם שהם מנסים, הם נשארים בדומיין המתאים למדינת-האם שלהם. אותה תופעה מתרחשת גם בשירות "בלוגר", ואולי יש קשר בין השניים.

מאות בקשות-רישום לדומיינים חדשים

גוגל פנתה לארגון ICANN, בבקשה לרשום 101 שמות-מתחם חדשים באינטרנט.

כמה דומיינים לדוגמה, המבוקשים על-ידי גוגל: android, baby, car, google, goog, lol, plus, shop, wow, you ועוד.

מיקרוסופט ביקשה לרשום סיומות כגון bing, windows ו-office.
יאהו ביקשה לרשום את flickr ואת yahoo.


מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email