דמות ציבורית או סלבריטראי? שדר וידאו בזמן אמת באמצעות הפייסבוק!

דמות ציבורית או סלבריטראי? שדר וידאו בזמן אמת באמצעות הפייסבוק!

בעשירי לספטמבר פייסבוק הכריזה על כך שאפליקציית הFacebook Mentions והאפשרות לשידור וידאו בזמן אמת תיפתח גם לדמויות ציבוריות ועיתונאים. במאמר זה נבין כיצד זה עובד, למי ולמה זה חשוב, מי נשאר מחוץ למשחק ומה העתיד בתחום שידור הוידאו מבחינת הרשת החברתית המובילה בעולם.

ההכרזה

ההכרזה על פתיחת האפשרות האקסקלוסיבית הזו הגיעה לאחר ההבנה של צוות המפתחים והמדיה של פייסבוק כי דמויות ציבוריות ועיתונאים צריכים לשמור על קשר רציף עם הקהל שלכם ולספק להם מידע בנפחים גדולים יותר מאשר הודעות טקסט, ציוצים וכתיבת סטטוסים בלבד. עם מהפיכת הוידאו שמשתלטת על עולם האינטרנט, פייסבוק משקיעה מאמצים כבירים בפיתוח תחום הוידאו בשנים האחרונות, בידיעה שזהו העתיד והמחר של עולם האינטרנט. אמנם רבים נשארו מחוץ למשחק והאופציה שמורה אך ורק לדמויות ציבוריות ועיתונאים בעלי חשבון מאושר ומאומת על ידי פייסבוק, אך מה שבטוח הוא שהחשיפה הראשונית לדמויות ציבור משפיעות תקפיץ את המודעות לפיצ'ר חדש זה בקרב משתמשי פייסבוק רבים וטובים ברחבי העולם.

אפליקצית פייסבוק מנטשיונס Facebook Mentions

עד לא מזמן האפליקציה הייחודית של פייסבוק הייתה שמורה אך ורק לסלבריטאים ומוזיקאים, ולאחר הרצה מוצלחת של האפליקציה, השימוש בה נפתח לקהלים נוספים. האפליקציה מאפשרת שידור וידאו בזמן אמת, מעקב אחר דיונים פומביים בדמות הציבורית או הסלבריטאי ובנושאים המעניינים אותם. באמצעות אפליקציה זו ניתן לשדר פוסטים לרשתות חברתיות שונות בלחיצת כפתור, ולצאת מבועת הפייסבוק. פיצ'ר זה הופך את האפליקציה לידידותית מאוד ולמעשה למעין מרכז שליטה חברתי עבור האנשים הזקוקים לכך.

איך עובד שידור הוידאו של פייסבוק?

בדומה לתוכנות אחרות כמו פריסקופ או מירקט (Periscope, Meerkat), ניתן לשדר וידאו ישירות לקהל היעד שלכם באמצעות האפליקציה ולצפות בזמן אמת בשאלות ותגובות שמעלים הגולשים בתיבה ייעודית על המסך. בנוסף, ניתן לשדר מסרי וידאו ללא האפשרות לתגובות בזמן אמת, ואף לבחור לבצע פרסומים שונים לקהלי יעד שונים באופן ציבורי ובאופן פרטי השמור אך ורק למעגל העוקבים או החברים שלכם.

מדוע לא לפתוח את האופציה לכולם?

כאמור, כרגע השימוש באפליקציה Facebook Mentions שמור אך ורק לסלבריטאים, מוזיקאים, דמויות ציבוריות ועיתונאים, כאשר שאר חלקי האוכלוסיה ומשתמשי הפייסבוק אינם יכולים לבצע בה שימוש. אמנם ההכרזה האחרונה פותחת את השימוש באפליקציה לקהלי יעד רחבים יותר מבעבר, אך עדיין משאירה רבים וטובים מחוץ לזירת שידור הוידאו בזמן אמת באמצעות הפייסבוק. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, פייסבוק בודקים את המים לפני שהם קופצים אליהם. חשוב גם לזכור שאמנם מדובר על אחוז קטן ממשתמשי הפייסבוק שהאפליקציה פתוחה אליהם, אך מדובר באחוז קפדני מאוד שלא יוציא מסר לא איכותי לקהל היעד שלו, לא משנה באיזה פלטפורמה יבחר לעשות זאת. בנוסף, פתיחת אפשרות שידור הוידאו לקהלי יעד מצומצמים אך בעלי השפעה נרחבת על האוכלוסיה מהווה מעין טיזר, ופרומו התחלתי לפונקציה שעשויה לכבוש את השוק בהמשך. העובדה שהאפליקציה היא נחלתם של מפורסמים ודמויות ציבוריות בלבד תהפוך כנראה את הפייסבוק מנטשיונס למוצר נחשק בקרב קהלי היעד של הדמויות הציבוריות והסלבריטאים שעושים בה שימוש, ומהווה הכנה וקרקע להמשך הפעולות השיווקיות של הפייסבוק בקרב קהלי יעד פוטנציאליים נוספים.

ומה לגבי העתיד?

לא רבים זוכרים זאת, אך בתחילת דרכו של הפרסום הממומן בפייסבוק גם הוא היה מוגבל למוצרים ומותגים ספציפיים. לאחר תקופת הרצה בה פייסבוק בחנו את מערכת הפרסום שלהם ואת תגובות הגולשים לכך, נפתחה מערכת הפרסום של פייסבוק שעושה חייל בקרב קהלי יעד שונים ומגוונים ברחבי העולם. הדבר דומה להרצה שביצעה רשת האינסטגרם בשנים האחרונות למערכת הפרסום באמצעות מודעות וידאו ותמונה, ופתיחתה של אפשרות זו לקהל הרחב בחודש שעבר.

אמנם לא נוכל לדעת בוודאות, אך ככל הנראה האפליקציה השמורה כיום לידוענים ודמויות מפתח בעלות השפעה ציבורית נרחבת, תהיה פתוחה לשימושם של ציבור המשתמשים הכללי של הפייסבוק לאחר שתתבסס, הן מבחינה חברתית והן מבחינה טכנולוגית.

אם אתם עיתונאים או דמות ציבורית, ואתם לא מצליחים לבצע שימוש באפליקציה המדוברת על אף העדכון החדש, תוכלו למלא את טופס הבקשה לאימות הדף שלכם במערכת התמיכה של פייסבוק.

המאמר המקורי פורסם באתר serach engine journal.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email