האם דף הנחיתה שלכם מפספס את גורמי ההמרה הקריטיים הבאים?

האם דף הנחיתה שלכם מפספס את גורמי ההמרה הקריטיים הבאים?

חשבתם שהמעבר לאונליין פתר את כל בעיות אנשי השיווק? אמצעי מדידה ודיווח נאותים באמת סופסוף הגיעו לזירה יחד עם השיווק הדיגיטלי, אך בנוסף נולד תחום חדש שלעיתים מתפקד כמפלצת בעלת כמה ראשים – אופטימיזציית המרות (conversion optimization).

כולנו שמענו אינספור פעמים מה צריך לעשות כדי לייצר המרות יעילות ומוצלחות – קריאה לפעולה, הצבעים הנכונים, מסך שאינו עמוס מדי, תוכן מושך ויעיל, פונטים ברורים וגדולים וכן הלאה. אך בכל זאת, רבים שוכחים עדיין כמה גורמים בסיסיים שהופכים עמודי נחיתה טובים למצוינים, לפניכם שלושה גורמים כאלה.

פתרון לבעיה

גורם שהוא כביכול כ"כ ברור שמשווקים רבים לוקחים אותו כמובן מאליו – ברור שאנחנו פותרים בעיות, ברור שלמשתמש יש מזל שהמוצר שלנו בשוק, ברור. ובכן, זה יכול להיות המצב אבל יכול גם להיות שלא, בכל מקרה לא יזיק לומר למשתמש בדיוק איזו בעיה המוצר פותר וכיצד.

המשתמש הממוצע מבלה כ-10 שניות (במקרה הטוב) בהסתכלות פעילה בעמוד שלכם לפני קבלת ההחלטה האם להישאר או לעזוב. זהו חלון ההזדמנויות לתפוס את תשומת הלב שלו, לענות על העניין שלו ולשכנע אותו לקנות את מה שאתה מוכר. תשכחו מהנוהל של כותרת > כותרת משנה > תוכן תומך. גשו ישר לעניין והבהירו למשתמש כיצד תוכלו לשפר את חייו. כשזה המוקד של העמוד שלכם, אתם תראו מיד שיפור בהמרות.

היפכו את זה לאישי

הסיבה שבגללה אנחנו לרוב מעדיפים את בית הקפה השכונתי שלנו על פני הרשתות הגדולות היא כי בבית הקפה השכונתי מכירים אותנו ויודעים בדיוק איך אנחנו אוהבים את הקפה שלנו, זה משהו ייחודי ואישי שפשוט אי אפשר לייצר במקומות אחרים. אז אתם אולי לא החברים הכי טובים של הגולשים המגיעים לעמוד הנחיתה שלכם, אבל אין זה אומר שאתם לא יודעים עליהם כלום. נסו לעשות שימוש במאפייני לקוח כלליים אך מדויקים ובהררי הביג דאטה הספציפי למשתמשים המצטברים כיום בכל ארגון.

דוגמא לכך היא הצעת קוד קופון אישי בעמוד הנחיתה, קוד המקנה הנחה מיידית, כאשר אפשר לשכלל זאת ע"י מילוי אוטומטי של הקופון בטופס ההזמנה או הרישום שנמצא בעמוד הנחיתה. כך שבמקום לבנות עמוד נחיתה כללי הפונה למכנה משותף רחב מאוד ולאו דווקא ספציפי, צרו כמה וכמה עמודי נחיתה, עם אותה קריאה לפעולה אך גם עם התאמה פרטנית להעדפות או נתונים של סוגי משתמשים שונים.

  • על בסיס היסטוריית חיפושים – מאיזו שאילתת חיפוש המשתמש הגיע.
  • עמודי נחיתה נפרדים לפי מקור ההגעה לעמוד.
  • שימוש במיקום גיאוגרפי של המשתמש.
  • השעה ביום בה המשתמש הגיע לעמוד, ובאותו אופן היום בשבוע – למשל ימי חול לעומת סופ"ש.

תעבדו גם במובייל

לרוב המבוגרים כיום יש סמארטפון בכיס, מכשיר חכם ורב יכולות המחובר כל היום לאינטרנט. יותר ויותר אנשים מסתמכים בעיקר על מכשירי מובייל לצורך גישה לאינטרנט, ביצוע חיפושים והכי חשוב, גם לצורך ביצוע רכישות. זה כל כך מהותי כיום שגוגל מכלילה כיום ידידותיות למובייל כגורם בעל השפעה בתוצאות הדירוג של אלגוריתם החיפוש שלה (בחיפושים ממכשירי מובייל כמובן).

אך אתר מותאם למובייל אינו מספיק. משתמשים מקבלים את המסרים השיווקיים שלכם באופן הולך וגדל על מכשירי מובייל, כך שהגיוני לומר שעמודי הנחיתה שלכם יעברו אופטימיזציה למובייל גם כן. יש אפילו כלים חינמיים המאפשרים ליצור עמודי נחיתה ייעודיים ואיכותיים למובייל וכך לחסוך על עיצוב מחדש.

לסיכום

אל תבלבלו עמוד נחיתה עם עמוד ממוצע באתר. מרגע שלקוח לוחץ על מודעה או דוא"ל שלכם, זוהי ההזדמנות המכרעת להגיע לארנק שלו. ודאו כי אתם משקיעים את הכל במאמץ האחרון הזה לפני קו הסיום – התמורה תהפוך את ההשקעה למשתלמת.

ההשראה למאמר זה נמצאת כאן

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email