ZapBusiness | בלוג
 
 
 
 
 
 
 
 
האם העסק שלך באמת צריך אתר מסחר?

האם העסק שלך באמת צריך אתר מסחר?

עסקים רבים עוסקים במסחר ומוכרים תוצרת מקומית או מיובאת. בעלי עסקים שמעוניינים להגדיל את רמת המכירות שלהם שואלים אותנו על ההיתכנות והכדאיות של הקמת אתר מסחר עבור העסק שלהם, אז החלטנו למסור קצת ידע מניסיוננו ולהסביר על אתרי מסחר, על היתרונות שלהם לגולש ועבור בעל העסק עצמו ולבסוף נענה על השאלה – האם העסק שלכם יכול להסתפק באתר רגיל או שמא עליו להשקיע את הכסף הנוסף ולהקים אתר מסחר.

מהו אתר מסחר

אתרי מסחר הם אתרי אינטרנט המאפשרים לגולשים מהארץ ומהעולם לבצע רכישות מקוונות של מוצרים וסחורות. הרכישה מתבצעת באמצעים מאובטחים ובאמצעות מסירת פרטי כרטיס האשראי כנגד הזמנת המוצר הרצוי. אתרי מסחר מפורסמים מגלגלים מחזורים נאים ביותר באמצעות האינטרנט, בעוד שאתרים קטנים של עסקים שאינם נמנים עם הגדולים בהכרח מגלגלים סכומים נמוכים יותר, ונתקלים בבעיות תפעול לוגיסטיות ושיווקיות. כולנו מכירים אתרי מסחר גדולים ומצליחים כמו אמזון, וואלה שופס ואפילו זאפ הישראלית, אך לא כולם מכירים אתרי מסחר קטנים השייכים לעסקים בסדרי גודל שאינם גדולים ובינלאומיים.

היתרונות והחסרונות של אתרי מסחר לעסק ולגולש


היתרון המשמעותי של אתרי מסחר לגולשים הוא ההוזלה במחיר. בעוד שרכישה בחנות רגילה מעמיסה על הלקוח עלויות נוספות כמו דמי שכירות, עמלת מוכרנים, חשמל, מים וארנונה וכו', הרכישה המקוונת מקרבת בין הגולש ליצרן או למשווק, ומאפשרת לו לרכוש את אותו המוצר בדיוק, במחיר מוזל יותר. עם זאת, החיסרון הגדול של חנות מקוונת הוא עבור אלו שאוהבים להתלבט בקול רם, להיעזר בשירותיהם של מוכרנים, ולחוש את המוצר בעצמם. עבור העסק היתרון הוא דומה, בנייה של חנויות מקוונות מאפשרת לבעל העסק לצאת אל אויר העולם ולמכור את סחורתו מבלי לשלם דמי שכירות ואת כל העלויות הנלוות של חנות פיזית ממשית. עם זאת, החסרון הגדול עבור בעל העסק עצמו הוא הצורך החזק במשיכה של לקוחות אל החנות הוירטואלית, שללא הלקוחות נשארת עומדת ושוממת.

האם אני יכול להסתפק באתר רגיל?

כאמור, רבים שואלים אותנו לאיזה סוגי עסקים שווה להשקיע באתר מסחרי ואיזה יכולים להסתפק באתר רגיל. לפני שאתם רצים להקים אתר מסחר אלקטרוני כדאי לבחון טוב טוב את סוג העסק שאתם. לפי הבחינה שתעשו, תוכלו לקבוע האם אתם זקוקים לאתר מסחר אלקטרוני או שתוכלו להסתפק באתר רגיל. בעלי עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים לעמוד בנפחי הזמנה גדולים יצטרכו להסתפק באתר רגיל. ברוב המקרים, רכישת מוצרים מאתר מסחר מחייבת את בעל העסק לשלוח את המוצר למקום הנכון, ולטפל בהחזרים ובעיות משלוח כאלה ואחרות. אם אין לכם מערך לוגיסטי מסודר שמסוגל לאתר את המוצר הנכון שמתאים להזמנה, לשלוח אותה למקום הנכון ולוודא שאכן הגיעה ליעדה, סביר להניח שבמצטבר תצטרכו להוציא אנרגיה ומשאבים רבים בשביל להביא את המוצר אל הלקוח. במקרים כאלה כדאי לכם להשקיע את המאמצים שלכם בלהביא את הלקוח אל המוצר ולא להיפך. בנוסף, עסקים קטנים ובינוניים שעוסקים בממכר סחורות אך אין להם את כל הסחורה שלהם בפועל בנמצא צריכים להסתפק באתר רגיל, מכיוון שמכירה אינטרנטית מחויבת בזמן מסוים של אספקת המוצר אל הלקוח. אם אין לכם מחסן ובו מלאי של כל הפריטים שאתם מוכרים, סביר להניח שבהזמנה אירעית תכניסו את עצמכם לצרה ולחץ של זמן, ותצטרכו ליצור קשר בהול ומידי עם הספק שלכם ולגרום לו להביא לכם את המוצר בהקדם האפשרי, דבר שיכול לעלות כסף רב יותר מהכסף אותו תרוויחו מהמכירה עצמה.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email