האם יש לכם את מה שדרוש כדי להיות תותח SEO ב-2016?

האם יש לכם את מה שדרוש כדי להיות תותח SEO ב-2016?

SEO (Search Engine Optimization) הינו אחד המקצועות והתחומים שנולדו בשנים האחרונות מתוך צורך. אולם, למעשה, תחת המטריה הכל כך גדולה של הגדרה פשוטה, לכאורה, זו, מצויים סוגים שונים של SEO, מטלות שונות שמטרתן קידום האתרים ואף צרכים משתנים מעת לעת.

איזה סוג של SEO אתם?

באופן כוללני ניתן לחלק את סוגי ה-SEO לשני סוגי מקדמים: ה-all-rounder וה-specialist. לעיתים קרובות, ההבדל ביניהם איננו בכישורי המקדם, אלא במציאות קיימת, שכן, בעסקים קטנים נדרש ה-SEO להיות מכונת קידום של איש אחד ולבנות את כל התהליך מהמסד ועד הטפחות, בעוד שבחברות בינוניות וגדולות ניתן למצוא מספר אנשי SEO אשר כל אחד מהם מתמחה בתהליך או במשימות SEO ספציפיות. אולם, גם בחברות גדולות, מקדם all-rounder נחשב לנכס של ממש, מכיוון שהוא יכול לבצע כל משימה שתוטל עליו ולהתברג בכל תפקיד ללא בעיות מיוחדות. לרוב, אגב, מדובר באוטודידקטים שלמדו את הנושא לבד, ולכן, יקל עליהם גם ללמוד נושאים נוספים, לפי צרכי המציאות המשתנה.

מהן התכונות הנדרשות ל-SEO מוצלח?

באופן כללי, ניתן לחלק את תחומי מיקוד לשלושה: טכני, אנליטי ויצירתי, כאשר בין שלושה תחומים אלה קיימת מידה רבה של חפיפה, אולם נטייתכם לתחום מיקוד זה או אחר, תהיה זו שתכתיב במרבית המקרים את נתיב הקריירה שלכם. למשל, אם אתם יצירתיים בצורה יוצאת דופן וכותבים מעולה, אבל אינכם מסוגלים לכתוב ולו שורת קוד אחת ו"קונפיגורציית שרת" נשמעת כקללה באוזניכם, ספק רב אם תפקיד SEO טכני הוא תפקיד בו תוכלו להוכיח את עצמכם. בנוסף לתכונות הליבה, ישנן תכונות משניות רבות, אשר חיוניות לעוסקים בשיווק המודרני ותמיד מבליטות את בעליהן בין אנשי ה-SEO האחרים.

SEO טכני

חלק עצום מה-SEO מתייחס להגדרות הטכניות של דפי האינטרנט (תוכן) והשרת שלכם (היכולת לספק את התוכן). גוגל מצ'פרת את האתרים המסוגלים להפיק את המרב מה-SEO הטכני ובסקטור תחרותי זה יכול להוות שיקול משמעותי. ישנם כל כך הרבה דברים שצריך לעשות כדי לזכות בנקודות זכות מהאספקט הטכני. למשל, שום כמות של קישורים לא תמקם את אתרכם במיקום טוב במנועי החיפוש, אם לדפי האינטרנט לוקח זמן רב להיטען במלואם. בנוסף, פעמים רבות קיים פער עצום בין צוותי השיווק והטכנולוגיה, כך ש-SEO בעל גישה טכנית טובה משחק תפקיד חיוני מכיוון שהוא מהווה מתווך בין שני סוגי צוותים אלה, שלרוב, דוברים שפה שונה לגמרי, נתונים למגבלות התחום שלהם, ובכלל - אינם מצליחים, כמעט אף פעם, לראות עין בעין.

SEO אנליטי

אם יש לכם כשרון להתמודדות עם נתונים רבים, בחירה בתפקיד SEO אנליטי יכולה להיות בחירת קריירה נהדרת בשבילך, כי לאורך התהליכים השונים ישנם כמויות ענק של נתונים שלכל אחד מהם חשיבות, ויש צורך להפיק מהם את המרב. ניתוח ביצועים, השוואות בין מתחרים, בקרה טכנית, ניתוחי תנועה באתרים, מחקר מילות מפתח ... כל הדברים הללו עשויים להיות חלק קבוע (ומהנה) משגרת יומו של SEO אנליטי, ודורשים מוח שמאלי מפותח.

עיסוק בתכנים

הפקת תוכן איכותי משמעותית להשגת דירוג גבוה במנועי החיפוש, וכל עדכון נוסף באלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל רק מדגיש זאת. נכון, מתחת לכל זה תזדקקו ליסודות אנליטיים וטכניים מוצקים, אולם תוכן טוב, מקצועי ואמין מהווה את הבסיס לשיתופים, קישורים וליצירת תעבורה לאתר.

אסטרטגיה

יש צורך להביט על חיפוש מזווית ראיה רחבה, שכן עבור עסקים רבים, מדובר בקומפלקס שלם שמטרתו להביא לנראות, לידים ומכירה. שינויי האלוגריתמים התכופים שמבצעת גוגל במנוע החיפוש שלה, מקשים על גיבוש אסטרטגיה בודדת וקשיחה, ומחייבים את קריאת המפה בצורה מהירה, קרוב מאד לשינוי המוכנס על ידי גוגל, וכיוונון האסטרטגיה הקיימת, כדי שתתאים לתנאים החדשים.

ניהול פרויקטים וניהול לקוח

לכאורה, שני נושאים שאינם קשורים ישירות לתפקיד ה-SEO, אולם, למעשה, הם הגדלת ראש, החיונית לכל מי שרוצה להצליח בתפקיד. ניהול פרויקט (או ניהול תהליכים) מקנה ל-SEO את היכולת להתייחס לקידום כפרויקט רוחבי, הכולל תהליכים רבים, בעוד שניהול לקוח מאפשר לו להסביר את הרעיונות ואת הגישות ללקוחות, לבעלי העניין בתוך הארגון או לאנשי מקצוע חיצוניים.

לכישורים נוספים הנדרשים מאנשי SEO - המאמר המלא.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email