האם לעסק קטן שווה יותר לעשות קמפיין בפייסבוק או בגוגל ?

האם לעסק קטן שווה יותר לעשות קמפיין בפייסבוק או בגוגל ?

בעלי עסקים רבים כבר מבינים היום שפרסום באינטרנט הוא כנראה אפיק הפרסום המועדף והרלוונטי ביותר עבורם. עם זאת, לנוכח ערוצי המדיה הרבים בהם ניתן לפרסם ברחבי רשת האינטרנט, בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם מבולבלים לגבי המדיה הנכונה ביותר עבורם. בעמוד זה נעמוד על ההבדלים בין פרסום בגוגל אדוורדס ופרסום ממומן בפייסבוק, נבין לאילו סוגי עסקים עדיף להשתמש בפייסבוק, ואילו יעדיפו פרסום בגוגל, ונציג את האפשרויות להשקת קמפיין משולב בשני אפיקים אלו.


פרסום באדוורדס

פרסום ממומן באמצעות גוגל הוא כנראה אחד הכלים החזקים ביותר לפרסום בעולם המודרני. משתמשים בו עסקים קטנים ובינוניים לצד חברות וארגוני ענק, שנהנים מאפשרויות הפילוח הנרחבות שמערכת האדוורדס מאפשרת, ומאפשרויות ניתוח מתקדמות שדרכן ניתן לבצע אופטימיזציה לכל קמפיין, מגדול עד קטן. הפרסום באדוורדס עובד לפי פילוח של מילות מפתח, קבוצת מודעות המופיעה אצל אנשים שחיפשו ביטוי מפתח שהוגדרו לקמפיין. כלומר, אין אפשרות לפילוח דמוגרפי, סוציאלי או חברתי ישיר, אלא הפילוח נעשה לפי ביטויי המפתח השונים שמחפשים הגולשים.

פרסום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק עובד לפי עקרונות פילוח שונים לגמרי מאלו של אדוורדס, הנובעים מהפלטפורמה השונה בה הוא מופעל. פייסבוק, כידוע לכולנו, היא רשת חברתית, וככזו היא מאפשרת אינטראקציה גבוהה בין גולשים, והיתוך מידע גבוה לפי תחומי עניין ונתונים חברתיים. הפילוח המתאפשר בפרסום בפייסבוק הוא פילוח לפי משתנים אישיים כגון גיל, תחומי עניין, דפים מועדפים, מיקום גיאוגרפי ונתונים רבים אחרים המשוייכים לכל פרופיל משתמש.

ומה עדיף?

זה כמו לשאול את מי אוהבים יותר, את אבא או אמא? הפרסום בשני אפיקים אלה הוא שונה לגמרי, ויכול להגיע לקהלי יעד שונים. אין מניעה לפרסם בשני אפיקים אלו או רק באחד מהם, והיעילות שלהם נמדדת באיכות הקמפיין ולא באיכות המדיה עצמה. במידה ואתם יודעים להשיק קמפיין מוצלח, כזה שמפלח את קהל היעד שלו בצורה נכונה, ופונה אליו באמצעות המודעות המתאימות, ומפנה אותם לעמודי הנחיתה הנכונים, סביר להניח שתזכו להצלחה כבירה בשניהם.

לאילו סוגי עסקים כדאי להשיק קמפיין בפייסבוק ולאילו כדאי להשתמש בגוגל?

בעולם השיווק, בחירת אפיקי הפרסום לכל עסק ועסק הם עניין אינדיבידואלי שנבחן לפי כמה פרמטרים. כאשר מדובר בעסק קטן בעל תקציב שיווק מוגבל, לבחירת ערוצי הפרסום חשיבות רבה אף יותר, מכיוון שבניגוד לעסק גדול שיכול לירות לכמה כיוונים במקביל מבלי לסכן את קיומו של העסק, עבור עסק קטן, הבחירה בערוץ הפרסום הרלוונטי פעמים רבות תהיה ניצול מלא של תקציב הקמפיין. על מנת לבחור בפרסום ממומן באדוורדס או פרסום ממומן בפייסבוק, יש צורך לעמוד על המטרה השיווקית של בעל העסק, על היכולות שלו, ועל בסיס הפילוח שלו – האם הוא מחפש קהל יעד לפי נושא מסוים, או שקהל היעד שלו ניתן לפילוח בקלות גדולה יותר באמצעות כלים חברתיים? חשוב גם להבין שקמפיין בגוגל מיועד ללקוחות אקטיביים שמחפשים אחר המוצר שלכם. קמפיין בפייסבוק מציע את המוצר שלכם ללקוחות שעשויים להתעניין בו – ויש כאן הבדל גדול!

באילו מקרים כדאי להשיק קמפיין משולב בשניהם?

כאמור, ההבדל המרכזי בין שתי אפשרויות הפרסום הללו עבור המשווק טמון באפשרויות הפילוח. קמפיינים המושקים באדוורדס או באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק יכולים להגיע להצלחה בשיעור זהה. במקרים בהם הפילוח של קהל היעד שלכם אינו וודאי, או פונה לקהלי יעד רחבים, או במקרים בהם אתם מעוניינים בפילוח לפי סטטוס חברתי לצד פילוח לפי מונחי חיפוש, אזי כדאי להשיק קמפיין בשתי המדיות שצויינו לעיל. כמובן שבכל מקרה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני השקת הקמפיין על מנת למקסם את יעילותו ולחסוך בהוצאות השיווק של העסק שלכם.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email