נליין דרך הגברת המעורבות הקהילתית של העסק שלך

נליין דרך הגברת המעורבות הקהילתית של העסק שלך

הידעת שהשתתפות בפעילות קהילתית מקומית יכולה להגדיל את התנועה שהאתר שלך מקבל ולייצר עוד לייקים לעמוד הפייסבוק שלך?. כמו כן, האם ידעת שכאשר העובדים של העסק מתנדבים בארגון חברתי זה יכול להעלות את דירוג החיפוש של האתר ולייצר ביקורות של 5 כוכבים עבור העסק?. כל אלו נשמעים מנותקים מהעולם הדיגיטלי ולכן חסרי השפעה עליו, אך המציאות מורכבת יותר ולמעשה יש לכל אלו השפעה על הגברת נוכחות אונליין.

מעורבות חברתית בונה תדמית ארגונית ותורמת למיתוג חיובי


בין אם מדובר על התנדבות במיזם חלוקת מזון לנזקקים בתקופת החגים או על השקעה ביוזמות חברתיות-קהילתיות באזור הפעילות של העסק, פעולות כגון אלו תורמות רבות לתדמית הארגונית ולמיתוג חיובי. אנשים מעריכים יותר עסקים בעלי מודעות ופעילות חברתית אמיתית ורבים מהם יבחרו בעסק "קהילתי" בגלל הערך המוסף שהוא נותן.

עסק עם מעורבות ואחריות חברתית ימשוך אליו יותר לקוחות. הוא ימותג ויקודם טוב יותר בנוכחות האונליין דרך חיפושים קשורים, תמונות של פעילויות במדיה חברתית, פרסומים של אחרים ברשת וכן הלאה.

השתתפות באירועים קהילתיים מקומיים כחלק משיפור תוצאות בחיפוש לוקאלי


כיום, החיפוש הלוקאלי הולך וצובר תאוצה וחשיבות, הן מבחינת גולשים והן מבחינת גוגל עצמה. לכן ברור שהשתתפות באירועים קהילתיים מקומיים תתרום לשיפור הדירוג בחיפוש לוקאלי – שוב, דרך אזכורים מקומיים, פעולות במדיה החברתית, ביקורות, ציוני "כוכבים" מקומיים וכיוצא באלו. חלק מטקטיקה מוצלחת בגזרה זו כוללת זיהוי המטרות החשובות לקהילה המקומית שלך ופעולה בהקשר ישיר לכך כדי לתרום וליצור אפקט "מיתוגי" אפקטיבי, תוך כדי העלאת המידע לרשת.

קשרו את המעורבות החברתית לחוויית הלקוח


דרך נוספת להגביר ולשפר נוכחות אונליין דרך הגברת המעורבות החברתית של העסק, היא לקשר את המעורבות הזו עם חוויית הלקוח – למשל להציע הטבות מיוחדות למשתתפים ביוזמה חברתית כלשהי, מבצעים מיוחדים בהתאם למטרות שבהן העסק תומך וכן הלאה.

ליצור ולהפיץ תוכן רלוונטי וטרי


אם העסק שלכם עושה משהו טוב עבור הקהילה שלו, חשוב שתאפשרו לקהילה הזו לדעת על כך! יש מכלול דרכים שבהם ניתן למנף עשייה קהילתית וחברתית כדי להפיץ את התוכן שלכם ולקדם את הנוכחות המקוונת של העסק:

  • התקשרו עם המדיה המקומית ברשת ומחוצה לה.
  • פרסמו פוסטים בבלוג העסק המדווחים על הפעילות.
  • עדכנו את פרטי העסק שלכם במדיה חברתית, באינדקסים וכיוצא באלו - כך שיכללו גם את הפעילות הקהילתית שלכם.
  • פרסמו תמונות, סרטונים והסברים על המעורבות של העסק – דרך מדיה חברתית, באתר עצמו, בניוזלטרים וכו'.
  • הכניסו לוגו של העסק עם הסבר קצר לאתרים של יוזמות חברתיות וקהילתיות בהן אתם פעילים.
  • פרסמו מעין "דו"ח אחריות תאגידית" בהקשר לפעילות חברתית וקהילתית – אפילו אם אתם עסק קטן ומקומי ולא חברה גדולה עם משאבים רבים.

לסיכום


יצירת מעורבות קהילתית וחברתית של העסק מצריכה השקעת זמן, כסף, מוצרים, שירותים ואפילו הקצאת עובדים לטובת המטרות השונות והרלוונטיות. כאשר מבצעים זאת נכון ובאופן אמיתי, המשאבים האלו מוחזרים לעסק באמצעות הגדלת החשיפה אונליין, שיפור התדמית של העסק, הגדלת מכירות ועוד. כך ההשקעה החברתית היא גם סוג של השקעה עסקית אשר מביאה עימה תמורה והחזר השקעה מהיר במקרים רבים מאוד.

אז אל תבטלו את המעורבות הקהילתית של העסק שלכם רק כי היא עולה כסף ומשאבים וכי היא לא קשורה ישירות לשיווק דיגיטלי. למעשה פעולות אלו יכולות להיות חלק משלים של פעילויות השיווק והמיתוג שלכם ולתת תרומה אמיתית מבחינת הגברת נוכחות אונליין ושיפורה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email