הגורמים החשובים ביותר בגוגל ''מקומות''

הגורמים החשובים ביותר בגוגל "מקומות"

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

הגורמים החשובים ביותר בגוגל "מקומות"

חברת bizible, שמפתחת תוכנות בתחומי השיווק והחיפוש המקומיים, ביצעה מחקר מקיף בתחילת השנה אודות הגורמים החשובים ביותר לקבלת דירוגים טובים בגוגל "מקומות".

להלן הנתונים החשובים ביותר (גם בתוצאות המשולבות וגם במפות בלבד):

1. קטגוריית עסק רחבה עד כמה שניתן. למשל: אם מדובר בבית דפוס, כדאי שלפחות אחת
הקטגוריות תהיה "עיצוב גרפי".
2. מילת המפתח הקטגוריאלית מופיעה בשם העסק (למשל: דפוס נחמן).
3. הקטגוריה מופיעה גם בתצוגה המקדימה של דף העסק ב"מקומות".
4. לפחות 5 ביקורות / חוות דעת בדף העסק ב"מקומות".
5. הופעה של העיר או היישוב כבר בתצוגה המקדימה.
6. הופעה של סוג הקטגוריה בביקורת אחת לפחות בדף העסק (למשל: המילה
"דפוס" תופיע בביטוי "דפוס בתל אביב" באחת מהביקורות), וכן בתיאור העסק ובתצוגה המקדימה.


גורמים נוספים שנמצאו כבעלי השפעה:
  • כתובת פיזית בעיר בה מבוצע החיפוש, אינה כה חיונית לדירוג העסק ב"מקומות". הגורם המשמעותי יותר הוא המרחק ממרכז העיר.
  • מתברר שעל כל קילומטר של מרחק ממרכז העיר, הדירוג ירד ב-0.4 (מה זה אומר בפועל, קצת קשה להבין).
  • חוות דעת שנכתבה דרך גוגל ונתנה לעסק ציון של 1 או פחות, פגעה משמעותית בדירוג. ביקורות שנתנו ציוני 2-3-4-5 לא השפיעו במיוחד על שיפור הדירוג.
  • תיאור טקסטואלי של העסק לא שיפר את הדירוג, אבל תיאור שכלל את הקטגוריה בה פועל העסק – כן שיפר את הדירוג.
  • רק חוות הדעת החמישית במספר, שנכתבה דרך גוגל, שיפרה משמעותית את הדירוג. חוות הדעת 1 עד 4, וכן כל מה שמעבר ל-5 – לא הזיזו לדירוג. רק 100 ביקורות ומעלה מסייעות לשיפור, אחרי שנכתבה הביקורת החמישית.
  • לסיכום
    יישום כל הפעולות הללו שיפר את המיקום ב-2 תוצאות, כשמדובר בתוצאות המשולבות (אורגני + מפות). כשמדובר בתוצאות הלא-משולבות (רק מפות), השיפור היה של 9 מיקומים.

    כמובן שיש להתייחס לכך בעירבון מוגבל, מכיוון שכל הנושא הזה עדיין בחיתוליו. כמו שאנחנו כבר מזמן יודעים, מה שנכון היום בגוגל – מחר כבר יהיה היסטוריה.

  • ירידה במעורבות גולשים בפייסבוק בחודש האחרון

  • שני סקרים רומזים על תזמון מפליא בין עליית הטיימליין, לירידה בפעילות הגולשיםבפייסבוק (הסקר של EdgeRank והסקר של HubSpot).


    אומנם פייסבוק העבירה את משתמשיה לטיימליין באופן קבוע רק בתחילת חודש מרץ, אבל משתמשים רבים (אנשים ועסקים) בחרו לעבור לגרסה מרצונם עוד לפני כן.

    פורמט הטיימליין, למי שלא יודע, לא מאפשר ליצור דף נחיתה קבוע (כפי שהיה עד עתה). למשתמשים הפרטיים זה לא ממש מזיז, אבל לעסקים זה מזיז מאוד. דף נחיתה קבוע יכול לשמש ליצירת לידים מגולשים (לקוחות פוטנציאליים); אך מרגע שזה לא אפשרי יותר – עסקים יצטרכו למצוא דרכים חדשות לנהל את עצמם בדף הפייסבוק שלהם.


    מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email