ההבדל בין פנדה לפינגווין

ההבדל בין פנדה לפינגווין

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

ההבדל בין פנדה לפינגווין

עם כל העיסוק של גוגל בעדכוני אלגוריתם עם שמות בעלי-חיים, ההבדל ביניהם אולי קצת נדחק הצדה.

ואכן יש הבדל, כפי שמציינת אורית באתר SEO Mom:
  • עדכון פנדה מיועד לסנן אתרים בעלי תוכן דל או משוכפל.
  • עדכון פינגווין מיועד לסנן אתרים המשתמשים בשיטות SEO "שחורות": דחיסת מילות מפתח, שיתופי פעולה בנושא קישורים, הסתרת טקסט וקישורים (Cloakingg), תוכן משוכפל בזדון ועוד.

כלומר, פנדה עוסק בעיקר בתוכן הפנימי באתר (On-page) ופינגווין עוסק בספאם (גם פנימי, אבל יותר חיצוני, מאתרים אחרים).
אחרי שסיימתם לעבוד עם אנליטיקס, ודאי תלחצו על כפתור Logout כדי להתנתק מהחשבון (אף אחד לא רוצה להמשיך להיות מחובר לגוגל, כדי שתוכל לעקוב אחריו).

גוגל אנליטיקס מפר את פרטיות הגולשים

אבל הפלא ופלא – גם אחרי שלחצתם על "התנתק", אתם עדיין מחוברים לגוגל! היכנסו למנוע החיפוש גוגל אחרי ההתנתקות מאנליטיקס, וראו בעצמכם בצד העליון: אתם עדיין מחוברים. זה לא קורה עם שירותי גוגל אחרים, כגון ג'ימייל למשל; רק עם אנליטיקס.

אומנם זה קורה רק במחשבים מסוימים בלבד ולא באחרים, אבל השאלה היא האם זו תקלה? או שמא מדובר במעקב אחר משתמשי אנליטיקס, תוך הפרה בוטה של פרטיותם?

אבל הפלא ופלא – גם אחרי שלחצתם על "התנתק", אתם עדיין מחוברים לגוגל! היכנסו למנוע החיפוש גוגל אחרי ההתנתקות מאנליטיקס, וראו בעצמכם בצד העליון: אתם עדיין מחוברים. זה לא קורה עם שירותי גוגל אחרים, כגון ג'ימייל למשל; רק עם אנליטיקס.

אומנם זה קורה רק במחשבים מסוימים בלבד ולא באחרים, אבל השאלה היא האם זו תקלה? או שמא מדובר במעקב אחר משתמשי אנליטיקס, תוך הפרה בוטה של פרטיותם?

חידושי אדוורדס

חרונה שולבו כמה שינויים ותוספות בגוגל אדוורדס. מעבר לתיקון שגיאות אוטומטי במילות מפתח בקמפיינים, כלי מילות המפתח עצמו מציע כעת חלוקה לקבוצות של מילים. האפשרות הזו הייתה קיימת עד כה רק באדוורדס, וכעת שולבה גם בכלי מילות המפתח.


מעבר לכך – כלי מעריך התנועה של אדוורדס שופר אף הוא (בגרסה האנגלית). התחברות לחשבון תאפשר לכם לראות נתונים גרפיים אודות יעילות המחיר לקליק (איזה מחיר לא יניב קליקים כלל / יניב הכי הרבה קליקים).

מידע מפורט יותר אודות שני העדכונים, תוכלו למצוא ב"ניוזלטר של אמיר".

אנליטיקס Not Provided ממשיך לתפוח

עוד אנקדוטת-אנליטיקס אחרונה:


כזכור, גוגל רוצה לשמור על פרטיות הגולשים שמחפשים מידע בעודם מחוברים לגוגל. בפועל זה אומר שחלק ממילות מפתח שהובילו גולשים לאתר, אינן מצוינות באנליטיקס. אומנם אנליטיקס עדיין סופר את הכניסות המסוננות, אבל הוא לא מציין מאילו מילים וביטויים נכנסו לאתר.

אכן מפעל ראוי, בעידן שבו הפרטיות באינטרנט כמעט אינה קיימת, אך הדבר מקשה מעט על אנשי SEO ומשווקי אינטרנט: יש אתרים בהם הסינון הגיע לכדי רבע ושליש מהתנועה באתר; ויש אנשי SEO שמדווחים אפילו על 70% סינון.

מה עושים? מקבלים זאת בהבנה וממשיכים בעבודה הטובה. אחרי הכול, אי אפשר לבוא בטענות לגוגל, גם כשהיא מנסה לשמור על פרטיות הגולשים.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email