ההשפעות הפוטנציאליות של אלגוריתם RankBrain על קמפיינים של חיפוש ממומן

ההשפעות הפוטנציאליות של אלגוריתם RankBrain על קמפיינים של חיפוש ממומן

מעט אחרי תחילת המחצית השניה של שנת 2016, גוגל הכריזה שהיא תשיק עדכונים ושיפורים למודעות החיפוש הדינמי שלה, מה שיהפוך את הטרגוט של אפיק זה ליותר מדויק ורלוונטי מאשר לפני כן.

דוגמא מסוימת אשר קפצה לנו לעין מהודעת גוגל נוגעת לכך שהחברה ציינה כי כעת פחות סביר שמודעות על מכונות קפה קר תוצגנה בשאילתות חיפוש פחות רלוונטיות כמו "קפה קר".

מה שגרם לדוגמא הספציפית הזו לבלוט מהודעת גוגל אינה העובדה שגוגל הופכת לטובה יותר בהבנת שאילתות חיפוש בקנה מידה קטן יותר, אלא שענקית החיפוש והפרסום עושה זאת בקו אחד לצד השיפור המהותי ביכולת של גוגל להבין את תוכן עמודי האינטרנט שלכם. יש בכך כדי לרמוז כי כעת גוגל עושה שימוש נרחב יותר באלגוריתם הבינה המלאכותית RankBrain, אשר מיישם יכולות לימוד של מכונה לצורך ניתוח כוונת המשתמש בשאילתת חיפוש.

בעבר, הניתוח של RankBrain התמקד באופן בו האלגוריתם מנתח רלוונטיות אורגנית. לעומת זאת, כעת חלק מהמיקוד צריך לעבור לאופן בו יכולות אלו באות לידי ביטוי ומשפיעות על החלק הממומן של עמוד תוצאות החיפוש.

כיצד RankBrain עשוי להשפיע על חיפוש ממומן?

הדבר המעניין, בהקשר למנגנון משוב לימוד המכונה שנוסף, הוא התהליך המבוצע בעת יצירת קמפיינים בעזרת AdWords.

המפרסם נותן את האתר אליו הוא מעוניין למשוך ולהפנות תנועה, ואז גוגל מבצעת ניתוח של העמוד ויוצרת קמפיין מודעות בהתבסס על התוכן שמנוע החיפוש מבין שקיים בעמודים הרלוונטיים. כעת המפרסם יכול להתאים את הקמפיין כך שיתאים למטרות הרצויות לו.

דרך אחת לביצוע התאמות אלו בקמפיין היא שימוש במילות מפתח שליליות (אשר אומרות לגוגל לא להציג את המודעות לשאילתות עם מילים או מונחים אלה). כאשר חושבים על הדרכים בהן שימוש במילות מפתח שליליות יכול להשפיע על מנגנון הלימוד העצמי של אלגוריתם RankBrain, מבינים כי המשוב הפוטנציאלי של מיליוני מפרסמים עם מיליוני עמודי אינטרנט מלאים בתוכן אמור לשפר מהותית את יכולות הבינה המלאכותית כדי לספק תוצאות מדויקות בהרבה של טרגוט מודעות.

ככל שאלגוריתם RankBrain לומד מה מקובל ולא מקובל על מפרסמים (ברמת שאילתת החיפוש וגם בהתבסס על תוכן האתר), הוא הופך לחזק ומשמעותי יותר באופן מובהק.

מה המשמעות של זה למפרסמים?

המשמעות המרכזית היא שאם עד היום עוד לא התעמקתם בתהליכי קידום אתרים (SEO) ולא יישמתם נהלים מקובלים ומומלצים בעת בניית עמודי נחיתה, אז עכשיו זה בהחלט הזמן להתחיל!


עכשיו, יצירה של עמודי נחיתה המתבססים על נושא מסוים – והעברת המסר לגבי הנושא הספציפי הזה כמה שיותר קרוב לראש העמוד – תיהפך לחשובה יותר מאי פעם.

בתור מפרסמים, RankBrain מספק לכם יותר מרחב פעולה כדי "להסביר" לגוגל טוב יותר על מה העמוד שלכם מדבר. כאשר אתם נותנים לגוגל מושג טוב יותר לגבי מה אתם מספקים או מציעים, מנוע החיפוש בתורו יעזור לכם להגיע ביתר יעילות ודיוק לקהל היעד הנכון לכם.

היתרונות למפרסמים יכולים לגלוש אל מעבר למה שהוזכר במודעות החיפוש הדינמי. המידע ש-RankBrain שואב מעמודי הנחיתה וממילות המפתח המשויכות לעמודים אלו, יכול להיות מיושם באופן הגיוני לפעולות אחרות בסביבת AdWords.

הרלוונטיות המוגברת הזו יכולה לסייע למפרסמים להגיע לשאילתות "מוכנות להמרה" ולהגדיל את יחס ההקלקות, מה שיאפשר הקצאה טובה יותר של ההוצאות על מודעות החיפוש הממומן. ההצעה שלנו היא להפוך את עמודי הנחיתה שלכם למוכנים ל-RankBrain:

  • הבינו מי קהל היעד שלכם.
  • תנו לעמודים שלכם נושא ברור ומסוים.
  • השתמשו בגרסאות שונות למילות מפתח לכל אורך הטקסט בעמוד, תוך שמירה על קשר לנושא העמוד.


אלו שיטות שתמיד היו מוצלחות ויעילות לפרסום בחיפוש גם בעבר, אך היום הן הפכו לחשובות אף יותר כאשר התחום מתקדם קדימה.

למידע נוסף:
https://searchenginewatch.com/2016/07/20/rankbrains-potential-effect-on-your-paid-search-campaigns/

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email