הודעת גוגל על פגיעה בלקוחות ללא אתר מותאם למובייל

הודעת גוגל על פגיעה בלקוחות ללא אתר מותאם למובייל

הודעת גוגל על פגיעה בלקוחות ללא אתר מותאם למובייל

ב-16 במרץ 2016, גוגל שיחררה בבלוג שלה הודעה רשמית לגבי שינוי שהיא מיישמת במידה מסוימת כבר במשך תקופה לא מבוטלת. החברה הודיעה כי החל ממאי 2016 תחל ליישם ביתר שאת את הסיגנל של התאמת אתר לסביבת מובייל בדירוג תוצאות החיפוש כאשר משתמשים מבצעים חיפוש ממכשיר מובייל. המשמעות האפקטיבית של ההכרזה והמהלך הזה היא שאתרים שאינם מותאמים בצורה טובה למובייל, יפגעו, ירדו בדירוג ויקבלו פחות חשיפות. זהו צעד חשוב של ענקית החיפוש והפרסום, במיוחד לאור הגידול המסיבי והמתמשך בשימוש במובייל לביצוע חיפושים וקבלת החלטות צרכניות.

תפיסתה של גוגל היא שקבלת תשובות טובות ורלוונטיות לא צריכה להיות תלויה במכשיר ממנו המשתמש מחפש. לצד שאיפתה להגדיל את אחיזתה ברשת האינטרנט ואת הכנסותיה מפרסום ואפיקים נוספים, החברה תמיד הדגישה את רצונה להפוך את רשת האינטרנט לטובה יותר ואת מציאת המידע ליעילה יותר. לכן החברה מאמינה כי על המשתמש לקבל את התשובה הטובה ביותר לשאילתת החיפוש שלו, בין אם הוא משתמש במחשב רגיל, בטאבלט או בסמארטפון.

מהות הודעת גוגל

ב-2015, גוגל החלה להשתמש במדד ידידותיות למובייל בתור סיגנל דירוג לחיפושים בסביבת מובייל. ההודעה הנוכחית של החברה, ממרץ 2016, אומרת כי החל מחודש מאי היא תתחיל להוציא לפועל עדכון לתוצאות החיפוש במובייל אשר מגדיל את השפעת דירוג הידידותיות למובייל כדי לסייע למשתמשים למצוא יותר תשובות ודפים שיהיו רלוונטיים ומותאמים למובייל.

כאמור, החברה ציינה את כוונתה ללכת בכיוון הזה כבר במשך תקופה ארוכה, לכן בעלי אתרים, משווקים ומקדמי אתרים היו צריכים לדעת ולהיערך בהתאם. על פניו, גוגל אמרה שמי שכבר טרח והתאים את האתר שלו למובייל, לא ייפגע מהמהלך. כמו כן גוגל פרסמה כלי לבדיקת תאימות וידידותיות למובייל וגם מדריך וובמאסטרים למובייל.

המשמעות המיידית וארוכת הטווח לבעלי אתרים

המשמעות המיידית של הודעת גוגל שתפגע בלקוחות ללא אתר מותאם למובייל היא פשוטה וחדה:

אם האתר שלכם אינו מותאם לסביבת מובייל ואינו ידידותי למשתמשים המגיעים מפלטפורמות אלו, צפו לפגיעה בדירוג האתר ולצניחה בתוצאות החיפוש במובייל.
כך שרק בעלי אתרים שעדיין לא ביצעו את המעבר ויצרו אתר מותאם וידידותי למובייל צריכים לחשוש ולהיערך בהתאם. אתרים שכבר מותאמים באופן יעיל ומקובל יכולים לישון בשקט ולהמשיך במאמצים הדיגיטליים שלהם.
המשמעות ארוכת הטווח היא שגוגל ממשיכה לשים יותר דגש על שימוש במובייל לחיפוש מידע ולביצוע החלטות צרכניות, ומגמה זו צפויה להתחזק. כך שבעלי אתרים חייבים להישאר מעודכנים לגבי שינויים בהקשר זה ולדאוג שהאתר שלהם יוצג בצורה אופטימאלית בכל פלטפורמה טכנולוגית ממנה הגולשים מגיעים.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email