המדריך לקידום אתרים

המדריך לקידום אתרים

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

מדריך קידום אתרים 2013

חברת Search Metrics בדקה 300,000 עמודי-אינטרנט, בתוצאות החיפוש של גוגל קום. כל תוצאה עברה השוואה למספר פרמטרים, ונבדק המתאם בין כל פרמטר למיקום בפועל. הנה 6 הגורמים שמשפיעים על מיקום בגוגל, נכון ל-2013:

1. מילות-מפתח בקישורים ובדומיינים – איבדו חשיבות

הפרמטר הזה ירד בחשיבותו בהשוואה ל-2012, אם כי לא נעלם לגמרי. כפי שכולנו כבר יודעים, נגמרו ימי הקידום המבוססים על טקסט-עוגן מדויק בלבד. הדבר נחשב לאופטימיזציה מוגזמת, ויכול לגרור עונשים בגוגל.

2. מותגים מקבלים יחס-מועדף

נראה כי גוגל ממשיכה להתייחס למותגים באופן שונה משאר האתרים. למרות שעמודים באתרי-מותג בדרך-כלל לוקים באופטימיזציה שלהם, בממוצע יש להם כמות גדולה מאוד של קישורים איכותיים וסיגנלים חברתיים, מה שמייצר להם מיקומים גבוהים. מותגים יכולים לקבל הרבה קישורים עם שם המותג בטקסט-העוגן, ולא להיענש בשל כך.

3. המדיה החברתית משפיעה

סיגנלים חברתיים ממשיכים לייצר מתאם גבוה עם מיקומים גבוהים בגוגל קום. לעמודי-אינטרנט במיקומים טובים, יש מספר גבוה של לייקים, שיתופים, ציוצים ופלוס 1. תוכן שמשותף לעתים קרובות, נושא בקרבו מתאם גבוה עם מיקומים טובים.

עוד חוזה המחקר, שאם קצב עליית השיתופים ימשיך במתכונתו הנוכחית, גוגל פלוס יעבור את פייסבוק במונחים של שיתופים חברתיים, כבר בפברואר 2016.

4. התוכן חייב להיות איכותי ורלוונטי

התוכן ממשיך להישאר המלך גם ב-2013, והוא תמיד עומד בקנה אחד עם מיקומים טובים יותר. עמודי-אינטרנט ממוקמים-היטב, כוללים יותר טקסט וכן מילות מפתח בגוף העמוד עצמו. בעמודים אלו יש גם מדיה עשירה כגון תמונות וסרטונים, וכן קישורים פנימיים איכותיים.

המחקר מצביע גם על ירידה בחשיבות מילות-מפתח בכותרות H1/H2.

5. קישורים נכנסים חשובים מאוד

במובן של קישורים, כמעט דבר לא השתנה לעומת 2012: קישורים נכנסים ממשיכים להוות גורם-דירוג משמעותי מאין כמותו. מבין האתרים שנבדקו, אלו עם קישורים רבים יותר פשוט דורגו גבוה יותר, חד וחלק. למרות זאת, הנושא נתון לשינויים: לא רק כמות הקישורים משפיעה, אלא בהדרגה גם איכותם.

6. אופטימיזציית-עמודים לא איבדה חשיבות

הגורמים הטכניים של בניית עמודי-אינטרנט שמותאמים למנועי-חיפוש, נשארו פחות או יותר כפי שהיו. אתרים לא מקבלים נקודות בונוס על כך שהינם מותאמים לדרישות, אבל חוסר-התאמה יוביל לניקוד שלילי. אפשר להתייחס לעבודת On-page כאל גורם-סף מינימלי, שאם לא עומדים בו קשה מאוד להצליח.

אותו דבר התגלה בנוגע למהירות טעינת-עמודים באתר: מהירות טעינה סבירה עד מהירה לא מוסיפה יתרון לדירוגי האתר; אבל מהירות טעינה נמוכה עלולה לפגוע בדירוגים (כך גם לפי מאט קאטס מגוגל).

יש לזכור שמדובר על מתאמים-סטטיסטיים, ולא בקשר ישיר של סיבה ותוצאה. כמו כן כדאי לזכור שהפרמטרים נכונים בעיקר בגוגל קום, ואילו בגוגל ישראל הם יכולים להיות מעט שונים.
מחקר חדש שנערך על-ידי חברת Bright Local, מגלה כי 79% מהצרכנים סומכים על ביקורות-גולשים אונליין כאילו קיבלו המלצה אישית. הצרכנים זקוקים כיום לפחות חוות-דעת באינטרנט, על מנת לקבל החלטה לחיוב או לשלילה. כלומר ההחלטה מתקבלת מהר יותר מבעבר, ולכן ביקורות-גולשים הופכות לחשובות יותר מאי-פעם.

הנה כמה מהנקודות העיקריות במחקר:

  • 85% מהצרכנים קוראים ביקורות-אונליין אודות עסקים (לעומת 76% ב-2012).
  • 67% קוראים 6 חוות-דעת או פחות, עד לגיבוש החלטה (לעומת 52% ב-2012). רק 22% קוראים יותר מ-7 חוות-דעת (לעומת 35% ב-2012).
  • 73% טוענים כי ביקורות-גולשים חיוביות, משפיעות לטובה על דעתם אודות העסק (לעומת 58% ב-20122).
  • רק 12% לא בודקים חוות-דעת כלל (לעומת 17% ב-2012).
אם עסקים חייבים להיות היכן שנמצאים הצרכנים, הרי שהסלולר והמדיה החברתית הם חלק גדול מהמקומות הללו. הנה כמה נתונים מעניינים, שאף עסק לא יכול להרשות לעצמו לפספס:

  • עד שנת 2014, הגלישה ממכשירים ניידים תעקוף את המחשבים הנייחים.
  • נכון להיום, כ-21% מהגולשים נכנסים לאתרי אינטרנט באמצעות מכשיר נייד כלשהו (ממוצע עולמי).
  • 52% מהגולשים בנייד נכנסים לרשתות חברתיות מדי יום, כ-20 פעמים ביום.
  • פייסבוק היא האפליקציה החינמית המבוקשת ביותר באפ-סטור של אפל.
  • מיליארד סמארטפונים יימכרו עד תום 2013. אייפון הוא הנמכר ביותר בארה"ב, וסמסונג במקום השני אחריו. בהתאם לכך משתנה גם כמות הדיבורים היומית ברשתות חברתיות: 21,838 אזכורים לאייפון, ו-6,884 אזכורים לגלקסי S4.

לקוח חדש במחלקה רכש חבילת SEO לפני כ-3 חודשים, והגיע לידיו האמונות של מקדם האתרים דניאל מסטר. הודות לעבודתו המעולה של דניאל, אתר-הלקוח התברג עד מהרה בדף הראשון בגוגל, אבל הסיפור ממש לא מסתיים כאן.
הביטויים הנבחרים הביאו את הגולשים הרלוונטיים ביותר לאתר, והלקוח שלנו זכה לשתי עסקאות-ענק בשווי של כ-2 מיליון שקלים. וכל מילה נוספת – מיות
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email