המתכון הנכון ל-SEO

המתכון הנכון ל-SEO

מאת: עמית אדלר, מנהל פרויקטים

זאפ גרופ, 22.04.2012

איך תדעו האם הקידום שלכם מאולץ מדי? או לחילופין - לא מושקע?

השאלות הללו חשובות, בעיקר לאחר שגוגל הודיעה שכעתהאלגוריתם יעניש אתרים שעברו אופטימיזציית-יתר (דהיינו ממוקדים קודם כל במנועי החיפוש, ורק אחר-כך בגולשים ובצורכיהם).
הנה כמה טיפים לביצוע עבודת האופטימיזציה בדרך המתונה והנכונה, כפי שאנו מכירים ומיישמים (בהשראת אינפוגרפיקה באתר seobook):

תחרות ומילות מפתח

  • מאולץ מדי – לכו על המילים התחרותיות ביותר כבר על ההתחלה, כך שייקח לכם הרבה זמן להגיע לדף הראשון ותפספסו טראפיק ממילות זנב-ארוך.
  • ירוד מדי – קחו רק את המילים שגוגל מציע לכם, ואל תנסו להתחרות על המילים הטובות יותר.
  • דרך האמצע – התמקדו במילות זנב-ארוך וזנב-בינוני בהתחלה, ורק לאחר שצברתם ותק המשיכו אל המילים התחרותיות יותר.

קידום On-site

  • מאולץ מדי – חזרו שוב ושוב על אותן מילים באתר, עד שתקבלו פילטר מגוגל. צרו עמודים נפרדים לאותו נושא בדיוק, עם ואריאציות שלא תורמות דבר לגולש (הובלה בתל אביב, הובלה ברמת גן, הובלה בשרון).
  • ירוד מדי – אל תשקיעו בתוכן ותנו לגוגל להחליט מה טיבו של כל עמוד; כך תפספסו הרבה טראפיק.
  • דרך האמצע – אל תחזרו על אותן מילות מפתח שוב ושוב. השתמשו במילים נרדפות, ביחיד/רבים ובעוד ואריאציות. צרו כל עמוד כך שיבינו במה הוא עוסק, אבל אל תתעסקו בחישובי צפיפות מילים.

איכות התוכן

מאולץ מדי – תכנים יבשים ולקוניים שאינם תורמים דבר, בנוסח "איך למזוג מים לכוס".

  • ירוד מדי – צרו תוכן כל-כך מושקע עד שכל דף ישתה לכם את כל הזמן והתקציב, ולא יישאר זמן לדפים אחרים באתר.
  • דרך האמצע – תוכן זה לא רק טקסט, אלא כל דבר בעמוד שתורם לגולש. חלקו את התכנים לסוגים הנחוצים לאתר: תוכן שיווקי ומושקע מאוד מצד אחד, לעומת מאמרים או פוסטים בסגנון בלוג מצד שני.

גודל האתר

מאולץ מדיאלפי עמודים של 150-מילה כל אחד, שפשוט מתחננים לחטוף מכה מהפנדה של גוגל.

  • ירוד מדי – הוספת עמוד פעם בחצי שנה, ללא שיקול-דעת כלל.
  • דרך האמצע – אתר חסכוני שגדל בנפחו מתוך שיקולי הכרת התחום בו הוא עוסק, לצד שיקולים אחרים (לא להפציץ בעמודים, למשל).

לידים / הכנסות כספיות באתר

  • מאולץ מדי – יותר פרסומות מתוכן, ותוכן כל-כך גרוע עד שהפרסומות עצמן הופכות לחוויית משתמש טובה יותר.
  • ירוד מדי – ללא מודל הכנסות / לידים לאתר.
  • דרך האמצע – שילוב אמצעים לקבלת לידים / הכנסות בצורה קלילה, שלא יפריעו לתוכן או יבואו במקומו ועל חשבונו.
  • טקסט עוגן

  • מאולץ מדי – השתמשו כל הזמן באותה מילת מפתח בדיוק, מה שיוביל לסינון בגוגל בסופו של דבר.
  • ירוד מדי – הציבו קישורים עם טקסט ללא שיקול דעת, כפי שנראה לכם.
  • דרך האמצע – גיוון, גיוון, גיוון: מילים נרדפות, רבים/יחיד, הכללת שם העסק ועוד.
  • קישורים פנימיים באתר

  • מאולץ מדי – כל הקישורים בעמודים הפנימיים מפנים לעמוד הבית בלבד.
  • ירוד מדי – שילוב קישורים ללא שיקול דעת, בלי להתייחס לדפים אליהם הם מפנים.
  • דרך האמצע – הפניית קישורים לעמודים העיקריים באתר, ולא רק לעמוד הבית. שימוש בטקסט עוגן מגוון כמה שיותר, בגבול הסביר.
  • איכות הקישורים

  • מאולץ מדי – רכשו את כל הקישורים שאפשר לקנות, בלי קשר לשאלת-האיכות, בכמויות ענק שפשוט צועקות "ספאם".
  • ירוד מדי – אל תייצרו קישורים בעצמכם באופן פעיל; השתמשו רק במה שנופל לידיכם במקרה.
  • דרך האמצע – השתדלו לגוון כמה שיותר: קישורים איכותיים מטקסט עוגן נקודתי, מאתרים חזקים; קישורים פחות איכותיים עם טקסטים משתנים, מאתרים חלשים יותר.
  • תדירות הוספת קישורים

  • מאולץ מדי – הפצצת קישורים בכמויות גדולות בכל פעם, בלי בסיס של בניית קישורים רציפה בין לבין.
  • ירוד מדי – Link Velocity? מה זה בכלל?
  • דרך האמצע – שילוב בין בסיס קבוע ומתמשך של בניית קישורים מגוונים, לבין "הפצצות" קישורים קטנות מדי פעם (רצוי באמצעות תכנים ויראליים, שמפיצים את עצמם באמצעות הגולשים).
  • מיתוג

  • מאולץ מדי – כל פיפס הכי קטן באתר חייב לעבור אישור של מחלקת שיווק והמחלקה המשפטית, עד שהתוכן הופך להיות יבש ולא מעניין.
  • ירוד מדי – שום השקעה או מחשבה במיתוג העסק / האתר.
  • דרך האמצע – השקעת מחשבה במיתוג הרצוי לעסק / לאתר, בלי לפחד לקחת קצת סיכונים ולייצר תכנים שונים מהרגיל.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email