הנחות שגויות על הקמת אתרים – זווית המנהל

הנחות שגויות על הקמת אתרים – זווית המנהל

עבור מנהלים רבים כל כך במגזר העסקי, פרויקטים של פיתוח אתר אינטרנט או יישומים דיגיטליים למיניהם נחווים כמשהו קשה, מתסכל, יקר וקשה למדידה. כאשר המציאות יכולה להיות כל כך שונה בפועל. למנהלים רבים יש תפיסות מאוד שגויות לגבי פיתוח אינטרנטי, וזו כמובן בעיה כי כיום עסקים תלויים יותר מאי פעם בנוכחות המקוונת שלהם.

אם הפסקה להלן מתארת אתכם בצורה קולעת, אתם ממש לא היחידים. מנהלים ומנכ"לים של חברות ועסקים מכל הסוגים והגדלים נאבקים עם אותם דברים. לפניכם שישה מיתוסים והנחות שגויות על הקמת אתרים.

1. פיתוח אתר אינטרנט זה קל

לקוחות המזמינים פיתוח אתר אינטרנט, במקרים רבים יבקשו פחות או יותר אתר פשוט עם כ-20 עמודים, תהליך התחברות של משתמשים, מערכת תשלומים מקוונים, בלוג ויישומונים אחרים, לא אחת מתוך מחשבה שבנייה של "דבר" כזה היא פשוטה וקלה מאוד.
בפועל, מאחורי כל אתר שנראה פשוט ויעיל מושקעים משאבים רבים בפיתוח, מתקיימים תהליכים מורכבים ומיושם ידע פרטני. לעיתים, בקשות שנראות למנהל פשוטות ובסיסיות עשויות למעשה להצריך ימים של עבודת תכנון, פיתוח ותכנות.

2. כולם צריכים להיות מעורבים בהקמת האתר

במקום לכנס את כל ההנהלה והעובדים הבכירים בחדר ישיבות לסיעור מוחין של רעיונות על האתר החדש, ערבו רק את האנשים שבפועל יעשו את העבודה.

הרכיבו את "רשימת" אסטרטגיית התוכן שלכם, נכסי המותג, המטרות העסקיות וניתוב המשתמש. אל תיכנסו לעובי הקורה לגבי תכנון פרטני, עיצוב, היבטים טכניים, ארכיטקטורת מסד הנתונים וכן הלאה, השאירו זאת לאנשי המקצוע ששכרתם לבניית האתר.

3. אתרי אינטרנט הם סחורה פשוטה וזולה

עם השימוש ההולך וגובר בתבניות אתרים, בפיתוח אינטרנטי במדינות מתפתחות ובפלטפורמות המציעות שירותי פיתוח רבים וזולים, אנשי עסקים רבים מחזיקים בהנחה שגויה שפיתוח אתר אינטרנט הוא סוג של סחורה זולה.

שימוש בתבניות מוכנות מראש לאתר אינטרנט בהחלט יכול לעבוד בחלק מהמקרים, אך לא עבור מותגים חזקים ועסקים שמבקשים ליצור נוכחות אינטרנטית משמעותית מאוד למשל. אתר אינטרנט טוב, מתפקד, אמין ורב יכולות עולה כסף ומצריך צוות פיתוח איכותי. עליכם, כמנהלים, לראות זאת כהשקעה וכהקצאת משאבים יעילה ופחות כמשהו שעושים "על הדרך" ומנסים לחסוך כמה שיותר בתהליך. ההחזר על ההשקעה יהיה גבוה ולחלוטין שווה את זה!

4. מרגע שהאתר בנוי, הכול מוכן ונגמר

פיתוח אתר אינטרנט אינו משהו שעושים פעם אחת והוא גמור וסגור מעתה ועד שתחליפו אתר בעוד כמה שנים. אתר צריך תחזוקה, יש לעדכן את התוכן שבו, ליישם שיפורים טכנולוגיים, לכלול תוספות בהתאם להתפתחות העסק וכן הלאה עם אינספור היבטים וגורמים. אפילו חברות בינוניות בגודלן מחזיקות צוותים ייעודיים שלמים שכל תפקידם לדאוג שאתרי האינטרנט של החברה יתפקדו וישארו איכותיים.

אפילו אם האתר שלכם לא מרכז המון תנועה ופעילות, אתם עדיין זקוקים למישהו שישים עליו עין ויוודא שהכול עובד כשורה.

5. כל אחד יכול לייצר חווית משתמש מעולה

אתם לא יכולים לבנות אתר אינטרנט בעצמכם, התרכזו בבניית והובלת העסק שלכם, שיפור המוצרים והשירות וכיוצא באלו. תנו למקצוענים לבנות לכם אתר מנצח, יעיל ובעל ערך כלכלי אמיתי. חווית המשתמש ואיכות האתר הם קריטיים להצלחה עסקית כיום וליכולת של עסקים להישאר במשחק הדיגיטלי. זו לא משימה לאיש המחשבים של העסק או לאחיין שיודע לתכנת קצת ולעצב דברים במחשב...

6. זה האתר שלי, אז אני אכתיב את העיצוב

טבעי שמנהלים רוצים לנהל כל היבט בעסק שלהם, כולל את בניית ופיתוח האתר. אך אלא אם כן אותו מנהל הוא גם מעצב אינטרנט, כנראה שזו לא משימה מתאימה. חשוב לסמוך על המעצב והגוף שבונה עבורכם את האתר, לתת אמון בהבנה המקצועית של תהליכים ומטרות ואת הדרך האופטימאלית להשיג אותן באמצעות תכנון ועיצוב האתר. אנשי מקצוע מהתחום יודעים למשל כיצד לתכנן ולבנות את האתר כך שהמבקרים בו יומרו ללקוחות משלמים.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email