הנחיות חדשות מבית גוגל

הנחיות חדשות מבית גוגל

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

הנחיות חדשות מבית גוגל

גוגל עדכנה את ההנחיות הנוגעות ל"מזימות קישורים" (דהיינו קישורים שמיועדים לשיפור דירוגים ומיקומים). השינויים נוגעים לשלוש קטגוריות עיקריות, ומחמירים את כללי העבודה עם תוכן, קישורים וטקסט-עוגן:

  • מאמרים-אורחים בכמות גדולה – אם אתם מייצרים מאמרי-אורח כשיטת-עבודה, שמטרתם לקבל קישורים מכל מיני מקורות, ובהנחה שהתוכן במאמרי-האורח אינו איכותי – גוגל כבר לא רומזת, אלא אומרת באופן חד-משמעי: הדבר פסול. קישורים כאלה צריך לתייג באמצעות No Follow.
  • קישורים תמורת תשלום – אם אתם קונים בכסף את הזכות לפרסם תכנים וקישורים, גם אז אתם נמצאים בבעיה. אומנם ההנחיה הזו לא חדשה, אבל גוגל ממשיכה לחזור על כך. זה לא אומר שאסור לפרסם תוכן בתשלום; זה כן אומר שאם רוצים להוציא משם קישור, הוא צריך להיות No Follow.
  • קישורים-מדויקים באתרי הפצת חדשות – במידה שפרסמתם מאמר עם קישורים מביטויים כאלה ואחרים, ולאחר מכן השתמשתם בשירותי Press Releasee להפצת המאמר במספר מקורות, עליכם לוודא שהקישורים יהיו מתויגים No Follow.

הנחיה נוספת יצאה גם אודות דומיינים מסוג ccTLD (סיומות לפי מדינה):

ברגע שיש אתר עם סיומת מדינה, גוגל יוצא מתוך נקודת הנחה שהתוכן צריך להתאים ליושבי המדינה המדוברת. אם התכנים אינם מתאימים, הדבר עושה שירות דוב לדומיין. כלומר - דומיין עם סיומת co.uk צריך לכלול תכנים המיועדים לבריטים ולא לאמריקאים, למשל.
אתר SEO Theory נוגע בנקודה שאותה רואים גם בגוגל, וגם בפייסבוק לאחרונה: אותם מאמרים מפורסמים כמה וכמה פעמים, לעתים עם כותרת ותאריך מעט שונים. הדבר יוצר אפקט של רענון, וגורם להם להופיע שוב ושוב גם בחדשות גוגל (בעיקר) וגם בפיד שלנו בפייסבוק (גם הרשת החברתית הגדולה בעולם היא מפלצת-תוכן שצריך להאכיל).

מכיוון שגוגל אוהב תוכן דינמי, זז ומתעדכן (מאז עדכון Freshness בנובמבר 2011), מסתבר שזו חלופה מוצלחת להעלאת תכנים חדשים לגמרי. זה פועל בשיטת מצליח: פשוט מפרסמים מחדש תכנים קיימים, ומי שמצליח להתברג מעלה – שיחק אותה.

כותבי המאמר טוענים שמדובר בשיטת ספאם חדשה, שגוגל לא ממש מצליח להתמודד איתה כרגע. זה לא אומר שכל פרסום מחדש של מאמר קיים, עלול להיות מתויג אוטומטית כספאם. אולי ההנחיות החדשות המצוינות למעלה, ייכנסו בעובי הקורה ויעשו סדר עד סוף השנה הנוכחית.

המעבר מ-SEO בלבד - לשיווק דיגיטלי מקיף

עסקים כבר לא יכולים להרשות לעצמם, להיות תלויים אך ורק באפיק אחד של שיווק. זה תמיד היה נכון בפרסום הקונבנציונלי, וכעת גם תעשיית ה-SEO העולמית מגיעה לאותה הכרה בדיוק. מבדיקה שנעשתה בבריטניה בקרב 500 נותני-שירותים, עולה כי 52% ממשווקי הדיגיטל מציעים כעת חבילת שיווק מקיפה, הכוללת מספר שירותים (לעומת 45% בשנת 2012 ו-42% ב-2011).

נתונים נוספים:

  • 12% מהספקים מציעים SEO בלבד
  • 10% מציעים גם SEO וגם מודעות-חיפוש
  • 7% מתמקדים במודעות-חיפוש בלבד
  • 7% משלבים חיפוש ומדיה חברתית
  • 4% מספקים רק מדיה חברתית
  • 1% עוסקים במודעות תצוגה בלבד
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email