הקרב על הוידאו: פייסבוק נגד יוטיוב

הקרב על הוידאו: פייסבוק נגד יוטיוב

הוידאו הוא העתיד של עולם האינטרנט ויש שאומרים שכבר ההווה... זהו אחד מעולמות התוכן היחידים שגוגל עדיין לא הצליחה לפצח, ואחד ממוצרי השיווק הקשים ביותר ליצירה. דקה וחצי של וידאו טוב שווה זהב, אבל לא רק הוידאו עצמו הוא זה שעושה את ההבדל, אלא גם הפלטפורמה עליה הוא מפורסם. בשנים האחרונות פייסבוק הבינה שהעתיד נמצא בוידאו, והתחילה להשקיע מאמצים רבים לשיפור פלטפורמת הפרסום שלה. על אף שהעולם של וידאו בפייסבוק הולך ונהיה מפותח מרגע לרגע, ישנה עדיין ענקית וידאו אחת בשוק, והיא יוטיוב שממשיכה גם לפתח, תחת חסותה של ענקית המידע גוגל, את עולם הוידאו ואת התצורות השונות בהן אנו הגולשים יכולים לצפות בו.

במה מתבטאים מאמצי פייסבוק לשילוב וידאו?

מנהלים עמוד עסקי בפייסבוק? סביר להניח שנתקלתם בקושי של הבנת נתוני הצפייה של הגולשים שלכם בסרטונים שהעליתם. עד לא מזמן, אם הייתם רוצים לקבל נתוני צפייה מסוימים אודות סרטונים שהעליתם בעמוד העסקי שלכם, הייתם צריכים לגשת אל עמוד הניהול, ולחפש בנתוני הצפיה הספציפיים של הפוסט המכיל את הוידאו שהעליתם. פייסבוק הודיעה לאחרונה על יצירת טאב חדש המיועד לסטטיסטיקות צפיה בסרטוני וידאו בפייסבוק. בטאב זה תוכלו לצפות במידע ונתונים שונים הנוגעים לסרטוני וידאו שהעליתם לעמוד העסקי שלכם. בין הנתונים תוכלו למצוא את מספר הצפיות הכללי ואת הצפיות המשמעותיות, כלומר שאורכן עולה על 30 שניות. תוכלו להציג מידע לפי קטגוריות של הובלה לפי צפיות או חשיפה ולפי ממוצעים שונים הנקבעים על ידכם לפי פרקי זמן נבחרים.

דוגמא נוספת למאמצים שמשקיעה פייסבוק בקטגורית הוידאו היא השקת האפשרות לביצוע שיחות וידאו. זהו למעשה שימוש ביתרון הגדול של הפייסבוק על פני יוטיוב – החברתיות. בעוד שיוטיוב מהווה פלטפורמה נהדרת לצפיה בסרטונים, היא עדיין לא משתווה לפייסבוק ברובד החברתי. פייסבוק לקחו את התחום בו הם חזקים יותר והוסיפו לו את האלמנט של המחר – הוידאו.

מדוע יוטיוב היא עדיין האלופה הבלתי מעורערת של עולם הוידאו?

בעוד שפייסבוק נזכרו לא מזמן להתחיל ולשפר את אפשרויות הוידאו שלהם, יוטיוב שולטת בזירה כבר כמה שנים טובות ורק ממשיכה לשעוט קדימה בצעדי ענק. ראשית, יוטיוב מאפשרת ניתוח נתונים ברמה מתקדמת, מהימנה יותר ומפולחת, יכולות שעדיין צריכות להשתפר בפייסבוק. עבור מפרסמים שמעוניינים להפוך את הסרטונים שלהם לכסף או להמרות, הניתוח הסטטיסטי של ביצוע הוידאו שלהם הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בפלטפורמה בה הם משתמשים. שנית, יוטיוב מאפשרת חשיפה נכונה הרבה יותר של תכנים לפי תחומי העניין של הצופים, וזאת בזכות היכרות אישית עם נתוני הצפיה הקודמים שלהם, נתונים שנאספו במשך שנים רבות, בערך מהיום שבו פתחתם את חשבון הג'ימייל הראשון שלכם. בנוסף, יוטיוב מתייחסת בדרגת חומרה גבוהה ביותר לשאלת הפרטיות, ומסוגלת להתמודד עם הפרות זכויות יוצרים בצורה איכותית ומדויקת הרבה יותר מכל מתחרה אחרת. מדובר במלחמה רבת שנים שהכריזה ענקית הוידאו בהפרה של זכויות יוצרים וביכולת יוצאת מן הכלל לטפל בסרטונים לא מקוריים. מה עוד, שיוטיוב מסנן סרטונים כפולים שחוזרים על עצמם בתוצאות החיפוש, ומאפשר מציאה של הוידאו הנכון לאדם הנכון.

לסיכום, פייסבוק מקדמת את מאמצי הוידאו שלה, אך יוטיוב עדיין מובילה ובגדול. זה נכון צפייה בסרטוני וידאו בפייסבוק הופכת להיות פשוטה ואינטראקטיבית יותר ולפי המספרים אף משתווה בחשיפות, אך אין ספק שמומחית הוידאו הגדולה ביותר שמובילה את השוק כבר שנים רבות, ממשיכה להגדיל את הפער על הרשת החברתית הגדולה בעולם וממשיכה להראות לנו ולשאר העולם מאיפה זורם הוידאו.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email