השפעה על תוצאות החיפוש

השפעה על תוצאות החיפוש

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ
כאשר הרבה עמודי אינטרנט מזכירים כמה נושאים ביחד, הקִרבה הפיזית בין הנושאים יוצרת גם קִרבה סמנטית הנקראת "אזכור משותף". כשאנשים מזווגים בין עולמות תוכן שונים, מספר רב של פעמים, ההשפעה יכולה לחלחל גם לתוצאות החיפוש. אפשר לומר שמדובר במעין "זיהוי טרנדים" אוטומטי, ודירוג אתרים בהתאם לכך.

לדוגמה: ככל שיותר עמודים באינטרנט יזכירו גם את "zap דפי זהב", גם את "עסקים" וגם את "ביקורות גולשים", כמה מעמודי d.co.il יוכלו להתברג בביטויים המשלבים את שלושת הנושאים; זאת גם אם הנושאים המאוזכרים לא כוללים קישורים, וגם אם d.co.il עצמו כמעט לא כולל את אותם ביטויים.

רנד טוען שזה בדיוק המצב במספר לא קטן של אתרים, בעיקר מותגים גדולים ומוכרים באינטרנט(והוא נותן דוגמאות בווידיאו המצורף ). האזכורים המשותפים מתחזקים על חשבון טקסט עוגן, שעוצמתו יורדת והולכת (למרות שלא תיעלם לגמרי).

נראה כאילו רנד מנסה להמציא מחדש את הגלגל, אבל הדברים פחות או יותר כבר ידועים: אזכורים מהווים עדות לגודל המותג באינטרנט, וגוגל משתמש גם בהם לדירוג אתרים במידה כזו או אחרת (כפי שהוא יודע להוסיף תמונת-מחבר בתוצאות החיפוש, גם בלי חיבור לגוגל פלוס).

בעיה נוספת: האם כל זיווג בין כמה נושאים, ולא משנה כמה לא רלוונטיים הם אחד לשני (בלונים + ממרח אבוקדו), יגרור דירוג בתוצאות? לא תמיד. כנראה שהכול תלוי בשאלה כמה פעמים הביטויים יופיעו בסמיכות אחד לשני. גוגל יודע להפריד שדות סמנטיים שונים או לחבר ביניהם בעת הצורך.

ובכל זאת: קשה להסכים שקישורים יאבדו מכוחם, עד כדי כך שאזכורים יהיו חזקים מהם. אולי אפשר להגיד שאזכורים הם תנאי מספיק לדירוג, אך בהחלט לא כזה שיוריד את ערכו של קישור. ימים יגידו.

מה יעיל יותר: פרסום דיגיטלי או קונבנציונלי?

תלוי את מי שואלים (בארה"ב):

• 51% מאנשי הפרסום טוענים שהפרסום באינטרנט מוצלח יותר.
• שני-שליש מהצרכנים ומהגולשים, לעומתם, טוענים שפרסום בטלוויזיה יעיל יותר.

הצרכנים לא רק חושבים שפרסום מסורתי יעיל יותר, הם גם מעדיפים פרסום מסורתי על פני דיגיטלי: 45% מעדיפים פרסום במגזין המודפס האהוב עליהם; 23%% - בתוכנית הטלוויזיה האהובה עליהם; 11% - באתרי אינטרנט; 3% - ברשתות חברתיות; 2% - במגזינים דיגיטליים.

פרסום בתוצאות חיפוש נחשב יעיל יותר בקרב המפרסמים, מאשר אצל הצרכנים והגולשים (וההפך בנוגע לשילוט). למרות הנאמר לעיל אודות העדפת הפרסום המסורתי, שני-שליש מהגולשים אוהבים גם סרטוני וידיאו וביקורות-גולשים.

אגב - כמעט 75% מהגולשים ומהצרכנים חושבים שפרסומות צריכות לספר סיפור ייחודי, ולא סתם לדחוף מכירה. נשמע הגיוני לאור העובדה שצרכנים מעדיפים לשמוע המלצות מאנשים שהם מכירים, מאשר לקבל החלטה המבוססת על פרסומות.

איזו מילה העלתה את המודעה בתוצאות?

מפרסמים ומנהלי-קמפיינים לא תמיד יודעים, איזה ביטוי גרם לאיזו מודעה להופיע בתוצאות החיפוש. תוספת חדשה באדוורדס – עמודת Keyword – תספק את המידע החשוב הזה מעתה והלאה.

עד היום המידע היה זמין במסך אחר באדוורדס, וכעת הוא ניתן לצפייה במסך הקמפיינים הראשי. כל מה שדרוש הוא להוסיף את העמודה דרך ה-Metrics. מבדיקה קצרה שערכנו מסתבר שהאפשרות לא נוספה אוטומטית לכל חשבון אדוורדס, אבל כנראה שזה בדרך.

מגישים בקשת הכללה-מחדש בגוגל? גוגל הופכת לספקית אינטרנט וסלולר

אחרי שחיברה עיר שלמה בארה"ב לקבלת אינטרנט מהיר (כחלק מניסוי), הודיעה גוגל שמאמצע 2013 תהפוך גם לספקית סלולר. המטרה של גוגל היא להיכנס לשוק, ולהוזיל את עלויות הסלולר למשתמשי הקצה. יש לדייק ולומר ששיחות הטלפון יתבצעו דרך VOIP ולא על גבי רשת סלולרית, מה שהופך את גוגל למפעילת סלולר על בסיס מידע בלבד (דאטה).

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email