השפעת האורגני על הממומן

השפעת האורגני על הממומן

את: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

השפעת האורגני על הממומן

אומנם כולנו יודעים שאין קשר ישיר בין פרסום ממומן לקידום אורגני בגוגל; שתי החטיבות הללו פועלות בנפרד בחברת גוגל מראשית קיומה. ולמרות זאת, מחקר חדש של גוגל קובע שלמיקומים האורגניים יש השפעה עקיפה על ההופעות והקליקים המגיעים מהממומן (של אותו אתר).

מה זה אומר בפועל?
  • כאשר אין קידום אורגני, יש גידול של 81% בהופעות ו-66% בקליקים דרך הממומן.
  • כאשר אתר נמצא במקום האורגני ה-1, חצי מהקליקים שלו מגיעים מהממומן. כלומר גם מקום ראשון באורגני לא מייצר חלופה ל-50% מהקליקים, שמגיעים אך ורק מהממומן.
  • כשאתר נמצא בתוצאות האורגניות 2 עד 4, יש גידול של 81% בקליקים מהממומן; כשהאתר בתוצאה 5 והלאה – חל גידול של 96% בקליקים מהממומן.

המחקר הזה הוא המשך של סדרת מחקרים המבוצעת על-ידי גוגל, בנושא חשיבות הקידום הממומן. מן הסתם, המחקרים הללו לא "חשודים" בהיותם אובייקטיביים יתר על המידה, אבל הם בהחלט מעידים על חיוניות הפרסום המקוון. כאשר מוסיפים פרסום בגוגל לקידום האורגני, כמויות הקליקים עולות משמעותית (עלייה של כ-89% בממוצע).

גוגל "מקומות" הגיע לישראל

מו שכולנו ראינו לאחרונה, חיפושים מקומיים בגוגל מתחילים לתת תוצאות ישירות מתוך גוגל מפות / מקומות (נכון לעכשיו זה קורה בעיקר בשאילתות בתחום האוכל, אבל מגיע גם לתחומי עיסוק נוספים). המצב הזה יוצר כאב-ראש לא קטן עבור אנשי SEO ואתרי אינדקס, שעלולים למצוא את עצמם בתוצאות התחתונות, מכיוון שנדחקו מטה על-ידי תוצאות המפה.


כדאי להיערך לשינויים הללו:

  • לפתוח פרופיל "מקומות" לעסק ולאמת אותו.
  • למלא את הפרופיל בכמה שיותר מידע מדויק ורלוונטי.
  • לבחור קטגוריות בהן פועל העסק, ולכלול לפחות קטגוריה אחת רחבה יותר מהתחום המדויק.
  • להימנע מלדחוס מילות מפתח, אבל כן לציין מילת מפתח עיקרית בשם העסק.
  • לקבל כמה שיותר אזכורים וציטטות אודות העסק באתרים אחרים (בעיקר אינדקסים מקומיים), רצוי עם כתובת העסק, מספר טלפון ועוד.
  • לקבל כמה שיותר חוות-דעת של גולשים אודות העסק, גם בדף העסק בגוגל מקומות וגם באתרים חיצוניים.

וכמובן שלא יזיקו גם קישורים נכנסים לפרופיל העסק בגוגל מקומות.

עוד אפשרות מעניינת וחדשה בהקשר לגוגל מקומות:
כעת ניתן לחפש בגוגל כתובת מלאה (רחוב ועיר), והיא תוצג בראש התוצאות כולל מפה.
לחיצה על הכתובת או המפה תיתן את רשימת העסקים והחברות באותה כתובת.
עד לפני שבוע-שבועיים האפשרות הזו לא הייתה קיימת.

איך אתרים מקשרים לאתרים אחרים?

סקר באתר Search Engine Watch מלמד כיצד אתרים מקשרים אל אתרים אחרים. הסקר כלל כ-650 אתרים מסוגים שונים (מסחר ועוד), ובדק יותר מ-4 מיליון קישורים נכנסים.

  • 53% מהקישורים כללו טקסט-עוגן של 1 עד 3 מילים. הביטויים בטקסט העוגן היו לא נקודתיים, ולמעשה – 21% מקישורי מילה-עד-שלוש-מילים הכילו טקסט "זבל" או לא הכילו טקסט כלל (אלא פורמט-קישור נטול-טקסט). לעומת זאת, 79% מהקישורים הכילו טקסט-עוגן איכותי ונקודתי.
  • 14% מהקישורים כללו טקסט-עוגן של 8 מילים ומעלה. המילים היו נקודתיות ביותר, וכללו בדרך כלל תיאורי מוצרים.
  • 33% מהקישורים כללו טקסט-עוגן של 4 עד 7 מילים.
  • שירות חדש בגוגל: מחקרי צרכנות

  • באתר Google Consumer Surveys ניתן ליצור שאלונים ומחקרים, שימולאו על-ידי גולשים וצרכנים. השירות ניתן בתשלום.


    מפרסמים / בעלי אתרים שיציבו את הסקרים באתריהם - יכולים להרוויח כסף ממענה של גולשים על כל סקר (מעין אדסנס צרכני שכזה). יוצר הסקר מקבל מידע עדכני אודות צורכי הגולשים והצרכנים בתחום העיסוק שלו.

    מאת: עמית אדלר

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email