התאמת אתר לסלולר

התאמת אתר לסלולר

תאמה לדפדפני Mobile משפיעה על איכות

המודעה ומיקומה ב-Google Adwords

מאת:אמיר שינקמן , מנהל פרויקטים,

זאפ גרופ, 20.11.2011

מאז ומעולם Google הצהירה כי מטרתה להציג לגולש את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר עבורו, גם בקידום האתרים האורגני (SEO) וגם בקידום הממומן (SEM).

קריטריונים רבים משפיעים על ההחלטה של גוגל אם אתר מסוים הוא רלוונטי יותר מאחרים, וביניהם: מילות המפתח, שיעור הקליקים מתוך ההופעות (CTR), הרלוונטיות של תוכן דף הנחיתה למילות המפתח בקמפיין ועוד. כעת גוגל מוסיפה קריטריון חדש:התאמת האתר לדפדפנים של טלפונים ניידים.

שולחן העבודה של אייפון 4, נקסוס, סמסונג S ואחרים, קטן מאוד ביחס למסכים של מחשבים נישאים או של מחשבי PCC. בדיוק מסיבה זו המידע צריך להיות מתומצת יותר, סרגלי הכלים צריכים להיות נגישים יותר והאפשרות ליצירת קשר חייבת להיות ברורה.

כאמור, גוגל שואפת להציג ללקוחותיה אתרים רלוונטיים מחד, אך קלים לגלישה ובעלי חוויית-משתמש גבוהה ויעילה מאידך. לכן ההחלטה להתייחס לאתרים, בהם קשה לבצע רכישה והגלישה מסובכת, כאל אתרים איכותיים פחות - היא החלטה שהיינו צריכים לצפות כבר מזמן.

בסיבוב הקודם גוגל פגעו בדירוג של מודעות שהובילו לעמודי-נחיתה המבוססים בעיקר על פלאש; גם בגלל בעיות פנימיות שלהם בסריקת הטקסט, אך גם בגלל שפלאש אינו שקוף ללקוחות אפל (באמצעות iPod, iPhone, iPad וכדומה).


כדי לדעת האם האתר שלכם מותאם לגלישה סלולרית, גוגל מעמידה עבורכם, בעלי האתרים, שירות המציג כיצד נראה אתרכם בנייד. היכנסו לממשק של גוגל, הכניסו את כתובת האתר הנדון וענו על מספר שאלות קצרות:

•האם חסר לכם תוכן או שאתם צופים בחלקי תמונה?
• האם המשפטים חצויים וכדי לצפות בהם יש צורך בגלילה או הזזה של המסך?
• האם הכפתורים מספיק מרווחים ללחיצה בעזרת בוהן?
• לאתרי קניות - האם כפתור הרכישה בולט?
• האם אפשרות החיפוש בתוך האתר גלוי לעין?
• האם אתם מבחינים באזורים ריקים בהם אמורים להיות קטעי פלאש?


אם לא התאמתם את האתר לדפדפני Mobile, סביר להניח שתגלו שרוב השאלות הללו מזהות בדיוק את הבעיות באתר שלכם. המערכות של גוגל ירצו לדעת את התשובות לאותן השאלות בדיוק, ודינהּ של המודעה שלכם ב-Google Adwords ייקבע ברגע שהתשובות יהיו בידיהם (וכולנו יודעים שהם מגלים את המידע הזה ברגע אחד).

ההחלטה אם לבנות אתר מותאם לטלפונים ניידים או להקים עמוד נחיתה ב- Google Sites היא שלכם, אך משמעות המהלך של גוגל ברורה: אתרים מותאמים למובייל יוכלו לקבל טראפיק איכותי יותר, בכמות גבוהה יותר ובעלות נמוכה יותר.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email