זמני שימוש ממוצעים באפליקציית המובייל של פייסבוק

זמני שימוש ממוצעים באפליקציית המובייל של פייסבוק

לאחרונה יצא מחקר שמראה את זמני השימוש הממוצעים של מיליוני המשתמשים האמריקאיים באפליקציות הנפוצות ביותר – פייסבוק, פייסבוק מסנג'ר, וואטסאפ ויוטיוב. במאמר זה נפרוס בפניכם תקציר של הנתונים הבולטים ביותר העולים ממחקר זה, ונציג בפניכם את המסקנות העולות מנתונים אלה, בליווי המסקנות שילוו אותנו כמשווקים ישראליים בשוק המקומי.

כמה זמן משתמשי מובייל משקיעים בפייסבוק בחודש?

המחקר מראה כי משתמשי האפליקציה הסלולרית של פייסבוק משתמשים בה במשך 14 שעות בממוצע בחודש. נתון זה אולי לא יפתיע רבים מכם, אך כשמשווים אותו אל מול היוטיוב והוואטסאפ, מגלים הבדלים משמעותיים. היוטיוב זוכה אך ורק ל5 שעות צפייה חודשיות, בעוד שהוואטסאפ זוכה ל 7.4 שעות שימוש חודשיות. לעומת זאת, השימוש בפייסבוק מסנג'ר, תוכנת ההתכתבות של פייסבוק יורד ל2.4 שעות שימוש חודשיות, 5 שעות פחות מהוואטסאפ. בארצות הברית ניתן למצוא את אחד השווקים הגדולים ביותר למשתמשי מובייל ואפליקציות מובייל – 222 מיליון משתמשי פייסבוק פעילים נרשמו לאחרונה במחקרים ומצביעים על רמה גבוהה ביותר של חדירה לאוכלוסיה מבחינה טכנולוגית.

וואטסאפ אל מול המסנג'ר

המחקר מראה אי התאמה בין מספר השעות המושקעות בשימוש באפליקציה לבין מספר המשתמשים בה. לאפליקציית המסרונים של הפייסבוק ניתן לקשר 87 מיליון אל מול 10 מיליון משתמשים פעילים שבוחרים בוואטסאפ כתוכנת המסרונים וההתכתבות שלהם. הסיבה לכך לא הוכחה במחקר זה אך סביר להניח כי תוכנת הפייסבוק מסנג'ר מיועדת למשתמשי פייסבוק מכיוון שהיא מתבססת על רשימת החברים הקיימת באפליקציה זו ומאפשרת למשתמשיה ליצור קשר בצורה נוחה ויעילה עם שאר המשתמשים באמצעות אפליקציה יעודית להעברה של מסרים, תמונות, אייקונים וקבצים. ללא ספק ששתי התוכנות מאפשרות יצירת קשר איכותית וקלה, אך הוואטסאפ מובילה על המסנג'ר מבחינת האינטראקציה שהיא מייצרת עם משתמשיה.

מי מוביל ברשת?

השוק המקומי בישראל כמעט ולא עושה שימוש בטוויטר, אך בארצות הברית אפליקצית הציוצים המפורסמת תפסה חזק. עם זאת, היא מדורגת אך ורק במקום החמישי מבחינת זמן שימוש כולל באמצעות המובייל מה שהופך את הפייסבוק למלכה הבלתי מעורערת של אפליקציות המובייל בעולם האינטרנט.

מה זה אומר לגבינו?

כשאנו מנסים להגיע לקהלי יעד רחבים ככל הניתן או לברור בפינצטה את קהלי היעד אליהם נהיה מעוניינים לשדר את המסרים שלנו, נרצה לבחור בפלטפורמה שתשיג את תשומת ליבם בצורה המדויקת והאיכותית ביותר. יתרה על כן, ברוב המקרים נרצה לשדר ללקוחותינו את המסרים שלנו יותר מפעם אחת, ולגרום לכך שהמסרים שלנו יובנו בצורה הטובה ביותר, באמצעות שידור באופן כזה שיעודד קליטה ואינטראקציה עם המסר שלנו. השיווק באמצעות אפליקציות מובייל הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לאור השתדרגות טכנולוגית והתאמה של האפליקציות המוצעות בשוק למספר משתמשי המובייל ההולך והגובר. גם כשנבחר בשיווק באמצעות אפליקציות מובייל כאסטרטגיה מרכזית לשיווק המוצרים או השירותים שלנו, חשוב מאוד לבחור את האפליקציה הנכונה שתאפשר לנו גישה אל הלקוחות שלנו ותאפשר לנו לגעת בהם בצורה ממוקדת ואיכותית.

במדינת ישראל האפליקציה הנפוצה ביותר היא הפייסבוק, התשובה אינה משתנה גם כשבוחנים את השימוש של הפייסבוק במובייל בתור רשת חברתית. רשתות חברתיות אחרות פשוט לא תואמות את הסטנדרט הישראלי. אין ספק שבשוק המקומי הוואטסאפ תפס נתח נכבד ממשתמשי המובייל, אך השיווק בו מוגבל הרבה יותר ודורש יצירתיות, שכן בניגוד לפייסבוק, לא ניתן לפרסם מודעות בתשלום באמצעות אפליקציה גאונית זו (עדיין).

מאמר זה מציג את הנתונים המקוריים ואת ניתוחם בשוק האמריקאי.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email