חדש בגוגל: כלי להסרת קישורים

חדש בגוגל: כלי להסרת קישורים

מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

חדש בגוגל: כלי להסרת קישורים

מעבר לכך – אם תבקשו להסיר קישור, ולאחר מכן תתחרטו ותרצו להחזירו לאינדקס, זה ייקח עוד יותר זמן מאשר תהליך ההסרה הראשוני (שבועות רבים). יש לציין שהקישור הבעייתי לא באמת ייעלם מהאינטרנט, אלא ייכנס למעין "רשימה שחורה" שתוריד מערכו (Devalue / Deindex). בקיצור – מומלץ להשתמש בזהירות.
עם כל ההתפתחויות בתחום הסלולר, פרסומות רבות מייצרות לידים גם בצורת שיחות טלפון (Click To Call, חיוג ידני ועוד). חשוב לעקוב אחר השיחות הללו, לצורכי מעקב אחר המרות, החזרי השקעה ועוד.

בדיוק מהסיבה הזו, גוגל שילבה מערכת מעקב אחר שיחות טלפון באדוורדס (Call Tracking). אומנם כבר מזמן ניתן לשלב מספרי טלפון בקישורים הממומנים, אבל כעת ניתן לקבל מידע מרוכז אודות כל ביצועי הטלפון הנובעים מהפרסום באדוורדס.

שינויים בהגדרות אימות-מחבר

שרד הפטנטים האמריקאי עדכן את דף הפטנט של גוגל בנושא אימות-מחבר(Author Rank).מסתבר שגוגל עדכנה את אלגוריתם המחבר, וכעת נוספו לו 3 פרמטרים חדשים המסייעים לו לדרג כותבים:

  • ציון המוניטין שמקבל כל מחבר מבוסס (לפחות בחלקו) על ביקורות-גולשים, שנוספו לאייטם שלו על-ידי מחברים-מאומתים אחרים.
  • דירוג המחבר מבוסס לפחות על ציון המוניטין שלו עצמו, לצד ציוני המוניטין של מחברים שכתבו לו ביקורות.
  • משקל הדירוג מחושב לפי דירוגם של מחבר אחד או כמה מהם, שכתבו ביקורות עבור מחבר אחר.

בקצרה: דירוגי Author Rank מושפעים כעת גם מחוות-דעת של מחברים חיצוניים.

וקוריוז אחרון בנושא הזה:
מסתבר שגוגל מזהה מחברים וכותבים גם אם הם לא מקשרים את התוכן שלהם, לגוגל פלוס.
הדבר עלול להוביל לניצול לרעה של הפיצ'ר הזה, ולפגיעה בדירוגי-מחברים.
  • נכון לרבעון השלישי השנה, ליותר ממיליארד בני-אדם יש סמארטפון. המספר הזה צפוי לצמוח לכדי 2 מיליארד עד שנת 2015.
  • רבע מכל משתמשי האינטרנט בארה"ב, גולשים אך ורק במכשיר נייד (ולא ממחשב שולחני).
  • נפח החיפושים באינטרנט ירד ב-4% בין 2011 ל-2012, כך לפי קומסקור. הסיבה היא, ככל הנראה, העלייה בחיפושים ממכשירים ניידים, לפיקבוצת המחקר מקווארי. הנתונים של מקווארי מראיםשעד סוף 2012, סביר ששליש מהחיפושים באינטרנט יבוצע ממכשירים ניידים.
  • גלישה וצריכת-תוכן בניידים (לא רק חיפוש) עומדים כעת על 22% מסך כל התנועה באינטרנט (עלייה של 430% מינואר עד יולי). עד סוף 2012 ותחילת 20133, הנתון יגיע לכדי 27%.
  • 91% מהגלישה בניידים מיועדת למטרות חברתיות, לעומת 79% ממחשבים שולחניים.
  • השימוש בפייסבוק הגיע לכדי 56% באמצעות מכשירים ניידים, והנתון ממשיך לטפס מעלה.
  • יותר מ-40% מהציוצים בטוויטר נשלחים ממכשירים ניידים.
  • גוגל בודקת את מהירות-הקריאה שלנו

  • לכל מקדם ומשווק ברור שגוגל עוקבת אחר התנהגות הגולשים, אבל לא תמיד ידוע אילו פרמטרים עומדים לבחינה. כעת פטנט שאושר לגוגל בספטמבר 2012, מאפשר לה לעקוב אחרי מהירות הקריאה של הגולשים בעמוד נתון.


    כדי לבצע זאת, הפטנט משתמש בסמנים המוצבים בעמוד: שפה, תצורה (Layout), נושא ואורך הטקסט. לדוגמה: עמודים בשפות שונות דורשים כמות שונה של מלל כדי להביע את אותם רעיונות, דבר שמשפיע על זמן הקריאה ועל התנהגות הגולש בעמוד (אנגלית דורשת בדרך כלל 25% יותר מלל מאשר עברית).

    המעקב אחר זמן הקריאה בעמוד, מאפשר לגוגל לחזות את התנהגות הגולש באתר מסוים, וכן לחזות את התנועה באינטרנט ככלל. עדיין לא ברור האם הפטנט משולב באלגוריתם עצמו, כחלק ממערכת הדירוג של אתרים (יש להניח שכן), אבל השיטה הזו נותנת לגוגל כמה וכמה יתרונות:

    • לקבוע מהו זמן סביר לקריאת מסמך מסוים, ולהגעה לחלקים נקודתיים בו.
    • לבדל גולשים הדוברים את שפת העמוד, מגולשים שאינם דוברים אותה.
    • לחשוף מערכות אוטומטיות הנכנסות לאתר (בוטים, הונאות קליקים ועוד).
    • לעקוב אחר התנהגות גולשים ביעילות גדולה יותר.

    הפטנט הוגש כבר בספטמבר 2005, כך שייתכן שגוגל משתמשת בשיטה שנים רבות. שמועה אומרת כי ייתכן שגוגל "מזריקה" סמנים לאתרים בצורה חשאית, לצורך המעקב (באמצעות Tag Manager החדש); אבל כרגע זה נשמע יותר כתיאוריית-קונספירציה מאשר מציאות.
  • מג'סטיק מתעדכן על בסיס שעתי

  • מג'סטיק SEO הוא אחד מהשירותים הטובים ביותר לניתוח קישורים נכנסים. כעת מודיעה החברה על שיפור ביכולת הסריקה והאיתור של קישורים – האינדקס המתרענן יתעדכן מדי כמה שעות (לעומת מדי יום, כפי שהיה עד עכשיו). האינדקס ההיסטורי יישאר כרגע עם תדירות עדכון חודשית.

  • רוצים לקדם אתר? אל תחשבו על SEO

  • אנדרה ווייהר (Andre Weyher) הוא עובד לשעבר בגוגל, שעסק בנושאי איכות-חיפוש ופרופילי קישורים. יש לו לא מעט להגיד על הדרך שבה גוגל פועלת; הנה תמצות של שלושה נושאים עיקריים עליהם דיבר בריאיון (עם הערות שלנו בסוגריים).

  • על בניית קישורים – אנשים לא ציפו לקבל כזה בום בעדכוני פינגווין; גם גוגל לא ציפתה להשפעה נרחבת שכזו. מנהל-אתר שעדיין משתמש באותן שיטות קישורים כמו לפני 88 חודשים, ודאי יצא מדעתו (הערת העורך: זה אולי נכון בגוגל.קום; בגוגל ישראל השיטות הישנות עדיין פועלות, גם אם ביעילות פחותה). זה דומה ל-PR, שתמיד נחשב כמדד החשוב ביותר בהחלפת קישורים; היום הרלוונטיות חשובה יותר. רלוונטיות היא ה-PR החדש. אל תפסלו שימוש באתרים מסווגים (Directories). שווה לחפש אתרים מסווגים באיכות טובה, שיש בהם פיקוח, סינון ובקרת איכות, או אפילו אתרים מסווגים בתחומים נקודתיים (Niche Directories).

    מה הופך קישורים לספאם – יש לקחת בחשבון מספר נקודות: כמה קישורים נכנסים יש לאתר באופן כללי? מהי איכות העמודים מהם יוצאים הקישורים? האם העמודים נראים אותנטיים, או שהם שם רק כדי לאחסן קישורים יוצאים? באיזה טקסט-עוגן משתמשים בכל קישור? יש לבדוק את היחס בין ביטויים רגילים וביטויים מסחריים.

    על אופטימיזציה באתר – אל תוסיפו יותר מ-2 מילות מפתח מסחריות בטייטל... צרו את האתר ואת התכנים כאילו אתם לא עושים SEO... אם אתם רוצים לעשות on-pagee בהתאם להנחיות של גוגל, עדיף לכם לשכוח שאתם עושים SEO ולעבוד כאילו אין קידום (הערת העורך: זה מתקשר ישירות לכותרת הידיעה, שקידום צריך להיות בלתי נראה).

    הערות העורך לסיום:
    ראוי לזכור שהדברים אינם חד-משמעיים, ומביעים בעיקר את דעתו של אדם אחד. כמחצית מדבריו של אנדרה מתאימה למציאות בשוק ה-SEO הישראלי; למחצית האחרת יש קשר חלקי למתרחש בשטח.


    מאת: עמית אדלר
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email