חוות דעת – כלי שיווקי ומיתוגי רב עוצמה!

חוות דעת – כלי שיווקי ומיתוגי רב עוצמה!

לחוות דעת אמיתית ואמינה יש כוח צרכני אדיר, זה תמיד היה כך. בקבוצת זאפ שמים דגש משמעותי על חוות דעת, כי אנו מבינים את הכוח האדיר של תחום זה ככלי שיווקי, מיתוגי ועסקי. לכן אנו מציעים לכם את ממשק ניהול חוות הדעת המתקדם והמקצועי ביותר בשוק הדיגיטל הישראלי, ממשק שמוכיח את עצמו מבחינת תוצאות עסקיות בכל שנה מחדש.

חוות דעת דיגיטליות

במציאות הדיגיטלית הדינמית והמהירה שאנו חיים בה כיום, חוות דעת מופיעות בכל מקום ברחבי הרשת – בפוסטים בפייסבוק, בציוצי טוויטר, בהעלאת מידע ושאלות לפורומים, בשיתוף תמונות, בסרטוני יוטיוב וכמובן שבפלטפורמות ייעודיות לכתיבת חוות דעת.

בעולם ישנם אתרים המבוססים בפועל על תוכן גולשים הכולל חוות דעת, אלו אתרים משתי מציאויות עסקיות בארצות היעד שלהם ומהווים מקור מידע מרכזי למיליוני גולשים בעולם:

  • Trip Advisor – אתר עצום עם מידע תיירותי על כל מקום בעולם.
  • Yelp – אתר דירוג וחוות דעת לעסקים מקומיים בארה"ב.
  • Air BNB – האתר המאפשר השכרת דירות לצרכי נופש מחוות דעת של גולשים על מיקומי הלינה השונים בו.
  • פייסבוק – פוסט חיובי או שלילי על עסק המועלה לפייסבוק יכול להפוך לוויראלי וליצור השפעה מהותית ומהירה על עסקים דיגיטליים או פיזיים.


לצד ענקיות בינלאומיות אלו, בישראל תחום חוות הדעת מובל ע"י קבוצת זאפ. באתר זאפ השוואת מחירים למשל אנשים רבים מאוד מבצעים החלטות צרכניות תוך הסתמכות מהותית על חוות הדעת שגולשים כתבו על מוצרים שונים. אותו ממשק ניהול חוות דעת מתקדם קיים לכל אורכה ורוחבה של קבוצת זאפ.


מדוע כותבים חוות דעת?

  • פרגון לעסק המעניק שירות טוב (הסיבה העיקרית של רוב הכותבים)
  • מניעת בעיות ושאלות לצרכנים אחרים
  • כדי לסייע לגולשים אחרים לקבל מידע יעיל על מוצר או שירות
  • קבלת הטבה צרכנית עבור כתיבת חוות דעת (אמיתית ואמינה!)
  • כדי להיחשב מומחה בתחום מסוים.

האם זה עובד מבחינת הצרכן?

בהחלט כן! מבדיקות שערכנו עולה כי 88% מהצרכנים מאמינים לחוות הדעת שהם קוראים בפלטפורמות זאפ ומגיעים להחלטות צרכניות בהתבסס על חוות דעת אלו. כמו כן נתוני אמון אלו עולים מדי שנה.


בנוסף, חוות הדעת הן באופן סטטיסטי המידע שהכי מעניין את הגולשים בהקשר למגזרי פעילות רבים, בעיקר בתחום נותני השירותים. כאשר יש חוות דעת אמינות ואמיתיות באתר עסקי, התוצאה היא גידול של לפחות 5% בהכנסות ויצירת פי 3 יותר פניות מגולשים לעומת אתרים ללא מערכת ניהול חוות דעת.

מבחינה זו, חוות דעת שליליות אינן לגמרי רעות לעסק. הימצאותן של חוות דעת שליליות מגבירות את אמינות העסק. יש לציין כי בפלטפורמות זאפ, 80% מחוות הדעת הן בציונים הגבוהים ביותר של 4-5 כוכבים.

יתרונות נוספים של ניהול חוות דעת לעסקים

שיפור בתוצאות הדירוג של מנועי חיפוש

  • קישורים והגדלת חשיפה אורגנית
  • יצירת תדמית אמינה לעסק
  • משפר את העדכניות הצרכנית של העסק
  • כלי ללימוד ולשיפור מתמיד של חוויית המשתמש והלקוח
  • אפיק שירות לקוחות ציבורי יעיל וממתג
  • לסיכום: מערכת ניהול חוות הדעת של זאפ היא כוח אדיר עבור עסקים ומדובר על יתרון מהותי שיש לקבוצה מול המתחרים – הן מבחינת כמות חוות הדעת באתרי הקבוצה והן מבחינה טכנולוגית של מנגנון אישור ובקרה על חוות הדעת (כולל מתן אפשרות לעסק לפתור את הבעיה מול הגולש ישירות לפני פרסום חוות הדעת).

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email