חמש דרכים לשיפור החשיפה האורגנית בפייסבוק

חמש דרכים לשיפור החשיפה האורגנית בפייסבוק

החשיפה האורגנית בפייסבוק כמעט ואינה קיימת יותר בפועל, והמצב רק נהיה גרוע יותר, גם לפי הודעתה של הרשת החברתית עצמה – שלה מעל מיליארד מבקרים יומיים. פייסבוק הודיעה לאחרונה כי היא תציג למשתמשים יותר תכנים שפורסמו ע"י חברים ומשפחה לעומת תכנים שונים שהועלו ע"י מותגים, עסקים ומפרסמים. מה אפשר לעשות למרות כל זאת? המשיכו לקרוא ומיד תקבלו כמה טיפים שימושיים.

עד כמה גרועה החשיפה האורגנית בפייסבוק?

בפשטות, מאוד גרועה. בממוצע, מעורבות אורגנית של גולשים עם תכנים היא פחות מ-1%. מדי פעם אחד הפוסטים שלכם יקבל המון מעורבות אורגנית, אך משימה זו הופכת בפועל לכמעט בלתי אפשרית לביצוע באופן קבוע או ברור. אלגוריתם הניוזפיד החדש של פייסבוק מקשה מאוד לייצר חשיפה ומעורבות אורגנית, אך למרות זאת חשוב מאוד כן לעשות מאמצים יעילים ומדויקים להגדלת החשיפה האורגנית והמעורבות של הגולשים עם התכנים שלכם. חלק מהדרכים שנציג כאן עולות כסף וחלקן חינמיות לחלוטין, בכל מקרה מדובר על טקטיקות יעילות שבהחלט מצדיקות את השקעת המשאבים שלכם.

טרגטינג לפי קהלי יעד מועדפים

מאפיין חדש שפייסבוק מציעה למפרסמים ויוצרי תוכן הוא טרגוט לפי קהלי יעד מועדפים (Preferred audience targeting), משהו שעובד בדיוק כמו טרגוט של מודעות פייסבוק רק עבור תוכן אורגני. כעת אתם יכולים להגדיר שפוסטים שלכם יוצגו רק למשתמשים שהכי סביר שיתעניינו בהם ושיבצעו איתם אינטראקציה מסוימת. האפשרות זמינה דרך אייקון שנראה כמו סימן GPS בתחתית חלונית העלאת הפוסט. זוהי אפשרות רלוונטית ואפילו גאונית עבור עסקים וחברות עם מגוון מוצרים ושירותים והיא יכולה להיות שימושית מאוד גם עבור עסקים ואתרים קטנים יותר.


שיטה לזהות חדי קרן של תוכן

השאיפה שלכם צריכה להיות לפרסם בפייסבוק רק את התכנים הכי טובים והיעילים שלכם, אלו הם תכני "חד קרן". תוכלו למשל לפרסם הרבה תוכן מגוון ודינמי בפלטפורמות אחרות כגון טוויטר, מייל, לינקדאין, פורומים ובאתר שלכם, ולפייסבוק להעלות רק את התכנים שהציגו את המעורבות הרבה ביותר מצד גולשים. כיום הצלחה בפייסבוק היא יותר עניין של איכות ודיוק מאשר עניין של כמות. לצד פלטפורמות אנליטיקס לבחינת ביצועי האתר שלכם וכיוצא באלו, בכל פלטפורמה חברתית יש כלים ייעודיים למדידת ביצועים של פוסטים ותכנים.


פרסמו מודעות מעורבות גולשים - Post Engagement Ads

כדי לתת לפוסטים שלכם בפייסבוק דחיפה קלה קדימה, השתמשו במאפיין מודעות מעורבות גולשים (Post Engagement Ads). הכוונה היא להפוך את הפוסטים האיכותיים שלכם למודעות בתשלום שיוצגו ליותר משתמשים, לפי טרגוט מותאם אישית כמובן. זה מגדיל את החשיפה ולכן את המעורבות האורגנית של משתמשים עם התוכן שלכם. אתם שילמתם על חשיפה, נכון, אבל בכל פעם שמישהו מגיב או משתף את הפוסט המקודם שלכם, התוכן זוכה מיד להגדלת החשיפה האורגנית.


הוסיפו עוקבים מעורבים

הידעתם שיש בפייסבוק דרך להזמין באופן אישי משתמשים אשר יצרו מעורבות כלשהי עם פוסטים שלכם בעבר? לא לכל העמודים קיימת האפשרות הזו אך למי שכן, בהחלט כדאי לנצל אותה. אם מישהו יצר מעורבות כלשהי עם פוסטים שלכם בעבר, אתם רוצים אותו בתור עוקב שלכם כי יש סיכוי לא רע שהוא יתרום לחשיפה האורגנית שלכם ולמעורבות הגולשים. לחיצה על שם המשתמש שיצר מעורבות עם פוסט שלכם תקפיץ חלון עם כפתור INVITE. לא כולם מגיבים לזה אבל כ-20% כן מגיבים והופכים לעוקבים פעילים אחרי העמוד המזמין, וזה חינם לחלוטין.

השתמשו בתוכן וידאו

הירידה של החשיפה האורגנית בפייסבוק מציגה התאמה לעלייה של תכני וידאו ברשת החברתית הגדולה בעולם. משתמשי פייסבוק צופים במעל ל-8 מיליארד סרטונים ביום, וסרטונים אלו יוצרים מעורבות רבה מאוד. פייסבוק מנסה לנצח את יוטיוב בתור פלטפורמת הוידאו המובילה, לכן היא משקיעה משאבים רבים בקידום תכני וידאו. כך שאתם חייבים להוסיף תכני וידאו איכותיים למכלול המאמצים שלכם לייצר חשיפה ומעורבות בפייסבוק. החשיפה האורגנית בפייסבוק קשה ודי גרועה. לכן עליכם להתחיל להתייחס לתכנים "האורגניים" שלכם ברשת החברתית כערוץ הפצת תכנים בתשלום. שינוי תפיסתי זה לצד שינויים מעשיים יכולים להוביל לשיפור מהותי בחשיפה ובמעורבות הגולשים ואי לכך בתוצאות העסקיות שלכם באופן כללי.

https://searchenginewatch.com/2016/07/25/five-ways-to-improve-your-organic-reach-on-facebook/

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email