טיפים לעסק קטן להעלאת תוכן מעניין ורלוונטי בפייסבוק

טיפים לעסק קטן להעלאת תוכן מעניין ורלוונטי בפייסבוק

כל בעל עסק שפותח עמוד עסקי בפייסבוק או משווק את העסק שלו באמצעות הפרופיל האישי שלו ברשת החברתית הגדולה בעולם, נתקל כמעט באופן יומיומי בשאלה שמטרידה רבים מאיתנו – מאיפה נביא בכל פעם רעיונות חדשים להעלאת תוכן לפייסבוק שיעניין את הגולש שלנו, שיגע לו בנקודות העניין הרלוונטיות שלו, שלא יחרוג יותר מדי מהתחום העסקי בו אנו עוסקים, וגם שיגדיל בסופו של דבר את הנוכחות האינטרנטית שלנו. במאמר שלפניכם ריכזנו חמישה טיפים שיכוונו אתכם קצת יותר אל התשובה לשאלה מורכבת זו.

תחשבו כמו הגולש – גם אנחנו צרכני פייסבוק

השיטה הפשוטה ביותר להבין מה ימשוך את הלקוחות שלנו, מה יעניין את הקוראים שלנו ומה יגרה את החברים שלנו היא לשאול את אותה השאלה על עצמינו. מה אנחנו אוהבים? מה מגרה ומושך אותנו בפייסבוק? בסופו של דבר, גם אנחנו צרכני פייסבוק, אנו עוברים בין העמודים השונים, גוללים את עמוד החדשות שלנו, לוחצים לייק, מגיבים או משתפים את הדברים שמעניינים אותנו. אל תשכחו שבסופו של דבר, קהל הלקוחות שלנו מורכב מהרבה "אני ואתה" יחידים, אנשים פשוטים שבסופו של דבר מחפשים עניין וכיף, ודרך חברתית לשמור על קשר ולהעביר את הזמן.

אל תנסו להיות גדולים מדי – לא לחכות את חברות הענק


הרבה פעמים בעלי עסקים שפותחים דף עסקי או מפרסמים את העסק שלהם בפייסבוק באמצעות הדף האישי שלהם נכנסים לנעליים גדולות מדי ומנסים ללמוד ולהעתיק מהגדולים. מה שהגדולים עושים מתאים לגדולים, ומה שהקטנים עושים מתאים למעגלים חברתיים קטנים ומצומצים. פייסבוק זה מקום להיות אישי ולהתחבר לגולשים שלכם. אם תשכילו להבין מיהו הקהל שלכם ולייצר עבורו את התכנים שמעניינים אותו – פיצחתם את נוסחת הקסם להצלחה בפייסבוק.

תוכן לפייסבוק שמושך קוראים הוא בעיקר תוכן ויזואלי


רבים שואלים את עצמ איזה תוכן לפייסבוק אנחנו יכולים להעלות בצורה שתביא לנו לקוחות? מה שבטוח הוא שהשאלה מורכבת מכמה היבטים. אחד מההיבטים הללו הוא לאו דווקא התוכן עצמו, אלא הצורה בה הוא מוגש, מה שנקרא הגורם הויזואלי והחזותי. העיצוב של אתר הפייסבוק הוא פשוט ומינימליסטי אך עם זאת מכיל מידע רב, הסיבה לכך היא שרשת הפייסבוק עושה שימוש נרחב בסמלים, סרטונים ותמונות, ובמסרים ויזואלים. שימו לב שהודעה בלי תמונה, גם אם היא קצרה ומושכת או מעניינת, תמשוך הרבה פחות גולשים מאשר אותו המסר בשילוב תמונה. אנו צריכים למשוך את העיניים של הגולשים, ולתפוס נפח רחב יותר בפיד החדשות שלהם. על מנת לעשות זאת מומלץ מאוד להשתמש בתמונות, ולא להתפשר על טקסט בלבד.כיום האופציה המועדפת שתקבל את החשיפה המקסימלית היא יצירת סרטונים שזוכים לחשיפה אדירה ומתחילים לפעול באופן אוטומטי בניוזפיד.

שימוש נכון ומושכל במלל


כמובן שגם לטקסט עצמו יש חשיבות רבה. על מנת לבצע שימוש נכון ומושכל במלל יש לעמוד על כמה כללים בסיסיים. הראשון, תוכן לפייסבוק צריך להיות קצר ולא להעמיס על הקוראים. ברוב המקרים הקוראים שלנו יהיו עצלנים, או שפשוט לא יתעניינו בתוכן ארוך מכיוון שהם מחפשים בידור מהיר, משהו מלהיב ומסקרן. הכלל השני הוא שבמידה ואתם בכל זאת מעוניינים להעביר מסר ארוך, כדאי לכם לעשות זאת בשלבים. מה הכוונה? העלו את התוכן הארוך שלכם בעמוד האינטרנט או הבלוג, והפנו אליו באמצעות אמירה מסקרנת (מלווה בתמונה כמובן), בעמוד הפייסבוק שלכם. בצורה זו אתם מנחים את הלקוחות שלכם, את הגולשים הנהנתים בדרך אל המסר המלא, ומגישים להם אותו בכפית. תנועת גולשים לאתר גם תתרום לאתר שלכם להתקדם ואולי תצליח להניע את הגולשים ליצור אתכם קשר ולהיהפך ללקוחות...

כשמבקשים מכם להעביר הלאה או לתת לייק, מה התגובה הראשונית שלכם?


אף אחד לא אוהב שמבקשים ממנו ללחוץ לייק, ובדרך כלל בקשות שכאלה גורמות לסלידה. עם זאת, ההנעה לפעולה היא גורם חשוב בכל מסר שיווקי, ולכן כדאי לכם לראות כיצד אתם מניעים את קהל הלקוחות שלכם מבלי להישמע תלותיים או מבקשים מדי.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email