טכניקות אנליטיות מומלצות למינוף האתר שלך

טכניקות אנליטיות מומלצות למינוף האתר שלך

הקהל שלכם יודע איזה מוצר או שירות הם צריכים, על מנת להפנות את הכסף שלהם לכיוון הבנק שלכם הם רק צריכים לסמוך על המותג או המוצר שלכם. על מנת להגיע לליבם ולתודעה של הלקוחות שלכם עליכם לשים את עצמכם בנעליהם, להבין מה הם אוהבים, מה מעניין אותם ולהציג בפניהם את התוכן מעולם התוכן המתאים להם ביותר. בנוסף להבנה בסיסית זו הבאנו בפניכם מספר טכניקות אנליטיות שימנפו את האתר שלכם וישפרו בו את יחסי ההמרה.

ניתוח מסלול הקליקים

הידעתם שאתם יכולים לעקוב אחר תנועת הגולשים בתוך האתר שלכם מהרגע שהם נכנסו אליו עד לרגע יציאתם? ניתוח התנועה בתוך האתר יכול לספק לנו מידע חשוב מאוד על התנהגות הגולשים ועל מבנה האתר ולשפר את יחס ההמרה בו. תוכלו להשתמש בכלי הניתוח של גוגל אנליטיקס לקבלת תשובות לשאלות שמעניינות אתכם לגבי מסלול הקליקים של הלקוחות שלכם באתר. עליכם לקבוע לעצמכם את המטרה השיווקית שלכם ולבנות את המסלול הנכון עבור לקוחותיכם כדי להגיע אליה. לאחר שבניתם את המטרה השיווקית ופיזרתם את שביל פירורי הלחם הנכון ביותר עבור לקוחותיכם, תוכלו להשתמש בכלי הניתוח של גוגל אנליטיקס במטרה לנתח את תנועת הגולשים בתוך אתרכם.

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

- מהם העמודים הנצפים ביותר?
- לאילו עמודים יש את שיעור העזיבה הגבוה ביותר?
- כמה ביקורים דרושים על מנת לגרום ללקוחות שלכם לבצע המרה?

לאחר שהבנתם את המידע הרלוונטי לכם תוכלו לשפר את מסלול הקליקים שאתם מציעים לגולשים שלכם עד להמרה הרצויה ולכוון את מסלול פירורי הלחם שלכם בצורה הטובה ביותר.

אופטימיזציית יחס ההמרה

לכל אתר יש את מטרת ההמרה שלו. המרה יכולה להתבטא ביצירת קשר טלפוני מצד הלקוח, בהשארת פרטים או ברכישה און ליין. אם האתר שלכם לא ממיר טוב הרי שזהו המקום לבחון את הסיבות לכך, ואם הוא ממיר בצורה טובה, הרי שתמיד יש מקום לשפר. על מנת לבחון את יחס ההמרה של האתר שלכם תוכלו להציב מטרות מוגדרות (Goals) בתוך האתר בגוגל אנליטיקס ולזהות את צווארי הבקבוק והמקומות הבעייתיים יותר שמונעים מהלקוחות שלכם להמיר באתר. כדאי מאוד להריץ מבחנים שונים באתר שלכם על התנהגות הגולשים ולעקוב אחר התובנות שהם מספקים, כדי להבין את פסיכולוגית הגולש של קהל היעד שלכם ולהטמיע שינויים באתר שיכולים להיות בעלי השפעה קריטית על יחס ההמרה של האתר שלכם.

מבחני A / B

מבחני פיצול הנקראים גם מבחני A / B הם השיטה היעילה ביותר לזהות את ההעדפות של הגולשים שלכם. כל אחד ואחד מהגולשים שלכם הופך לחלק מהניסוי ומספק לכם תובנות לגבי המאפיינים וההעדפות שלהם. בכל אסטרטגיה שיווקית שאתם נוקטים באתר ניתן לבצע שינויים והתאמות בצורה שתאפשר לכם להגדיל את ההמרות באתר שלכם ומכאן גם את הרווחים. בכל פעם שאתם מבצעים מבחן מסוג זה הקפידו לשים דגש על חלק אחד של האתר שלכם בכל פעם ולהתמקד בנקודת מבחן אחת ויחידה. הדרך הטובה ביותר לערוך מבחנים מסוג זה היא באמצעות קמפיינים של תשלום לפי קליק או שיווק לרשימות תפוצה באימייל מכיוון שבמקרים אלה הלקוחות שלכם מגיעים ממקור ידוע ומוגדר מראש אל האתר שלכם, ומתחילים את המסע לעבר המטרה שלכם שהיא הקליק המיוחל. לאחר שבחנתם את חלקי האתר השונים, תוכלו לבחון את דפי הנחיתה בהם אתם משתמשים באמצעות מבחני פיצול ולקרוא את ההעדפות של המשתמשים שלכם בצורה הטובה ביותר.

חלוקה אנליטית למקטעי מידע

שימו לב שמידה אחת לא מתאימה לכולם, וכך הדבר נכון גם בניתוחים האנליטיים בתוך האתר שלכם. תוכלו לקבל את המידע המתאים והמדויק ביותר עבור הלקוחות שלכם באמצעות חלוקה למקטעים רלוונטיים לקהל היעד שלכם שמגדירים התנהגות של פלחים שונים בקהל היעד שלכם. צרו מקטעים בתוכנת הגוגל אנליטיקס לפי גיל, מגדר, קמפיינים ודפי נחיתה שונים ונתחו את המידע שאתם מקבלים עבור כל אחד מהמקטעים שיצרתם בצורה נפרדת, כך תוכלו להפיק את המירב מהקמפיינים שלכם וליצור תבנית מנצחת ליחסי ההמרה באתר שלכם. כמובן שככל שיהיו בידיכם יותר נתונים – כך המסקנות שתוכלו להסיק יהיו מובהקות יותר.
תוכלו לצפות במאמר שהיווה את ההשראה למאמר זה בקישור שלפניכם
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email