טכניקות לקבלת 5 כוכבים: איך לקבל ביקורות רשת רבות וטובות יותר

טכניקות לקבלת 5 כוכבים: איך לקבל ביקורות רשת רבות וטובות יותר

חוות דעת של גולשים באינטרנט הן כלי מצוין להגברת האמינות של אתר או מותג והן גם כלי קידום חשוב שהולך וצובר תאוצה. כאשר גולשים רואים אתר עם חוות דעת, הסיכוי שיבטחו באתר ויבצעו המרה (הרשמה, יצירת קשר או קניה כמובן) עולה משמעותית. ריכזנו עבורכם כמה טכניקות מוכחות לקבלת ביקורות רשת רבות וטובות יותר.


דברים חשובים שיש לזכור הם שלאנשים אכפת מחוות הדעת שהם כותבים וגם שאחוזים ניכרים של הגולשים מחפשים אותן לפני ביצוע החלטה צרכנית (אפילו 50% ומעלה מהגולשים בתחומים מסוימים). את חוות הדעת הגולשים מחפשים באתר עצמו, בגוגל ובפלטפורמות אחרות דוגמת זאפ השוואת מחירים.

למה אנשים משאירים חוות דעת?

לפני שנצלול לטיפים לקבלת יותר חוות דעת ברשת ושגם תהיינה טובות יותר, נסביר בקצרה למה אנשים משאירים אותן.
  • כי הם אוהבים מאוד את המוצר או השירות
  • כי הם שונאים את המוצר או השירות
  • כי הם נמצאים איפשהו באמצע ורוצים להבהיר כמה דברים עבור גולשים ולקוחות עתידיים.
אתם כמובן רוצים שאנשים שאוהבים את המוצר או השירות שלכם ישאירו חוות דעת חיוביות וממליצות. אז ראשית כל, כדי להשיג זאת, הציעו מוצר מעולה ושירות לקוחות מצוין ואז כבר תקבלו המוני חוות דעת.

אתם חייבים לבקש חוות דעת!

אולי חלק מהאנשים לא יאהבו את זה, אבל כמו שיש לבצע פעולות אקטיביות כדי למכור מוצר או שירות, כך צריך להיות אקטיביים כדי לקבל חוות דעת ברשת. הצעד הראשון בקבלתן הוא שאתם חייבים לבקש מהגולשים להשאיר אותן. אידיאלית, כמה שיותר קרוב לרכישת או קבלת המוצר/שירות. אנשים אוהבים סה"כ להשאיר חוות דעת, אבל אם לא מבקשים מהם ונותנים להם אפשרות טכנולוגית נוחה לכך, הם פשוט לא יעשו זאת.
הבקשה יכולה להיות באתר עצמו עם היציאה ממנו, במייל המשך ללקוח, בשליחת הודעה לסמארטפון וכן הלאה.

הביעו הערכה

בפועל, כותב חוות הדעת לא מקבל הרבה מהתהליך והוא יותר לטובת (או לרעת) האתר עצמו ובעיקר לטובת לקוחות פוטנציאליים עתידיים. לכן כדי לקבל יותר חוות דעת, הביעו הערכה ללקוחות שלכם והדגישו כמה השארתה חשובה ומסייעת לכם. בבקשת חוות הדעת, הדגישו שתשמחו אם הלקוח יחלוק את החוויה שלו ולאחר מכן ציינו כי בכך הוא יסייע לאנשים אחרים לקבל החלטה צרכנית מושכלת, למשל.

שימרו את זה פשוט!

השארת חוות הדעת צריכה להיות תהליך פשוט, מהיר וקל ליישום. הגולש צריך לבצע מינימום מאמץ ומחשבה כדי להשאיר לכם אותה. כך למשל מאוד יעיל להשתמש במערכת דירוג כוכבים לפני הפירוט עצמו, להציע פלטפורמת ביקורות אינטואיטיבית וקצרה ושאר שלבים ומרכיבים המקצרים ומפשטים את התהליך.

אל תציעו תמריץ

רוצים שכל לקוח ישאיר לכם חוות דעת? אל תציעו לכולם 50 ₪ עבור השארתה. הצעת תמריצים להשארת חוות דעת מהווה תחום אפור ובעייתי. לצד העובדה שבחלק מהמדינות הצעת תמריץ כדי להשאירן רשת היא עבירה פלילית או מנהלתית, דרך זו תוביל אמנם להרבה חוות דעת אבל להפחתת האמינות בפני גולשים עתידיים – כי זה פשוט נראה מאולץ "ומבוים" מדי בצורה זו. התמריץ גורם, בפועל, לכך שהגולש ירגיש מחויב לכתוב חוות דעת חיובית.

תהיו ברורים לגבי מה שאתם מחפשים מחוות הדעת

אל תשתמשו בתיבת טקסט אחת שבה הגולש יכול להשאיר ביקורת. כוונו אותו והבהירו לו בצורה פשוטה ונגישה מה אתם מחפשים מבחינת מידע. את זה הכי קל לבצע באמצעות פלטפורמת חוות דעת ייעודית ומקצועית, הסבר תמציתי וגיבוש השדות המתאימים למילוי.
חוות דעת מוצלחת כוללת תיאור רקע של מצב הגולש מבחינת הגעה לחיפוש המוצר, מאפיינים מיוחדים של המוצר או תהליך הקנייה, הרושם הכללי של הגולש וציון האם הוא ירכוש שוב.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email