טכניקות קידום אתרים מיושנות שעלולות לפגוע באתר

טכניקות קידום אתרים מיושנות שעלולות לפגוע באתר

כמקדמי אתרים, בעלי אתרים או בעלי עסקים אנו מנסים כל העת למצוא את הטכניקה והאסטרטגיה הבאה שעשויה להקפיץ את האתר שלנו שלב אחד קדימה. עם זאת, יש מספר טכניקות ישנות שעשויות להשאיר את האתר שלכם מאחור ואף לגרום להענשה שלו על ידי האלגוריתם המעודכן של גוגל.

דפים ממוקדי מילות מפתח

הדירוג של גוגל ניתן לא למילות המפתח אלא לנושאים עליהם מדבר המאמר או העמוד שלכם מאז צאתו של עדכון ההמינגבירד האחרון. מה שאומר שמומלץ שעמודים יהיו מונחי נושאים ויהיו עשירים במגוון מילות מפתח.
אם בעבר גוגל הייתה מסוגלת לקרוא עמוד בודד של טקסט ולהבין את ההקשרים הפנימיים בתוכו, הרי שהיום היא כבר יודעת להציג לנו את תחומי העניין המרכזיים של הנושא עליו מדבר העמוד שלכם ולשלוף מעולמות תוכן דומים או רלונטיים מינוחים ונושאים מרכזיים שעשויים לעניין את הגולש הקורא את התוכן שלכם.
זה לא אומר שכל מאמר שתכתבו צריך להיות המאמר המקיף והשלם ביותר לנושא עליו אתם מדברים. האמת שהוא ממש לא אמור להיות כל כך ומקיף ושלם כי סביר להניח שזה דווקא יבריח את רוב הקוראים שלכם ולא ישאיר אותם בעמוד. זה רק אומר שהתוכן שלכם צריך להיות ממוקד הרבה יותר לנושאים עליהם אתם מדברים והרבה פחות למילות המפתח עצמן שחוזרות על עצמן בצפיפות מסוימת.

רכישת קישורים

הסיבה לכך שאסטרטגיה זו הייתה להיט אמיתי בעבר די מובנת. כל קישור לאתר שלכם מהווה מעין הצבעה חיובית לטובתו, הפניה לתוכן שבו או ציון העמוד תוך כדי אזכור הנושא שאמור להופיע בו. עם זאת, גוגל הבינה במהלך השנים שמקדמי אתרים מנצלים חלק זה באלגוריתם לרכישה מזויפת של לינקים ולשיבוש דעת הקהל הטבעית כפי שנקראת על ידי המנוע של גוגל באמצעות רכישה של קישורים. רכישה זו לאו דווקא מעידה על איכות אלא מעידה על רמאות, ולכן בעדכון הפינגווין שיצא בשנת 2012 גוגל שמה דגש גדול והגדילה את העונשים עבור אתרים שנחשדים ברכישה לא טבעית של קישורים עבור האתרים שלהם. אמנם גוגל לא יכולה להיות בטוחה אם רכשתם את הקישור אותו היא סרקה או שקיבלתם אותו בצורה טבעית, אך היא בהחלט יכולה לחשוד. אם הפעלתם אצל מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם מספר נורות אזהרה בנוגע להיותכם רכשני לינקים מזויפים, הרי שתיענשו במהרה ובצורה חזקה.
הדרך הנכונה ביותר להשתמש באסטרטגיה זו היום היא יצירה של רשת קישורים אורגנית איכותית. תוכלו לעשות זאת על ידי פניה לאתרים בעולמות תוכן דומים תוך בקשה ליצירת קישור או לבניית קישורים בעלי תועלת הדדית, יתכן מאוד והאתרים הללו יסכימו לשתף איתכם פעולה. האפיק השני והמוצלח ביותר לבניית קישורים איכותיים הנחשבים בעיני גוגל הוא שימוש ברשתות חברתיות. כל שעליכם לעשות הוא ליצור תוכן איכותי ולדחוף אותו לראש החדשות ועל ידי כך להרוויח את הקולות של הלקוחות שלכם בצורה קישור, שיתוף או דעה חיובית לגבי העמוד שכיוונתם אותם אליו.

אופטימיזצית טקסט עוגן

אתרי אינטרנט רבים היו נוהגים לעשות שימוש בטקסט עוגן (טקסט על גבי קישור) באתרים שלהם במטרה להפנות לדף אחר בנוגע למונחים הדורשים הרחבה או מאפשרים אותה. עם זאת, פעמים רבות שיטה זו נועדה ליצירה מזוייפת של קישורים באתרים מסוימים תחת מילות מפתח מסוימות המופיעות בטקסט של ההיפר קישור. תחשבו על זה, מה הסבירות שפיסת תוכן ישנה תקבל מאות קישורים חדשים ועוד תחת מילת מפתח ספציפית? ותחשבו גם על זה – מה הסיכוי שעמוד מסוים יקבל הפניה סתמית מתוך עמודי תוכן שונים בתור עמוד מומחה לנושא מסוים? אלא אם כן מדובר בויקיפדיה, סביר להניח שהסיכוי לא גבוה במיוחד. בדיוק בשיטת החשיבה הזו גוגל מזהה בניה מזויפת של קישורים ומענישה את העמודים שדואגים לקדם את עצמם באמצעי זה.
אופטימיזצית טקסט עוגן באתר שלכם יכולה להמשיך ולהיעשות בצורה הרגילה, אך מחויבת תשומת לב יתרה לעמודים אליהם אתם מפנים. בניית קישורים פנימית בתוך האתר שלכם, הנקראת בשפה המקצועית גם "פירורי לחם" או שימוש בקישורים פנימיים - היא שיטה טובה ואין בה פסול בעיני גוגל, אך הפניה לעמודים מחוץ לאתר שלכם במטרה להעלות את דירוגם צריכה להיעשות בצורה מושכלת וזהירה. כנ"ל לגבי בניית קישורים מסיבית מאתרים שונים לאתר שלכם בטקסט עוגן זהה וקבוע. בנוסף, כשאתם מפנים את הקורא לעמוד מסוים תחת ביטוי חיפוש ספציפי, כדאי שתעשו זאת תוך ציון חלק גדול יותר של הטקסט ולא רק בציון הביטוי אותו אתם מעוניינים לקדם, תנו לגוגל לעשות בעצמה את העבודה וסביר להניח שתיהנו מפחות נורות אדומות שידלקו אצל מנוע החיפוש הגדול בעולם.

תוכן דל (אבל הרבה ממנו)

אנחנו שומעים את המנטרה "התוכן הוא המלך" כבר שנים רבות ובצדק, בלי התוכן באינטרנט לא היה לנו כלום, זה הבשר של עולם המדיה הדיגיטלית. אנחנו מדברים על תוכן בעולם האינטרנט כגורם מרכזי לקידום אתרים, ובצדק. עד לפני מספר שנים גוגל קיבלה את העובדה שאתרים יכולים להנפיק כמה שיותר תוכן דל ובאיכות בסיסית, תוך התאמה מזערית למילות מפתח ולהעניק לאתרים שנוקטים בגישה זו את הדירוג הרצוי להם. היום, בעידן בו קיימים מיליוני אתרים ברשת ומאות מיליוני דפים שברובם מציגים תוכן דל ולא איכותי, המטרה הגדולה ביותר של גוגל היא להגיש לקורא את התוכן האיכותי והמהימן ביותר שרק אפשר.
המטרה שלכם כמפיקי תוכן היא להיות יידועים ומוכרים בתור הסמכות הגבוהה ביותר בעולם התוכן שלכם ולכן עדיף לכתוב מאמר אחד ארוך ואיכותי על נושא מרכזי בו אתם מתמחים מאשר לכתוב חמישה מאמרים דלים ובינוניים המפוזרים למילות מפתח שונות.


את המאמר המקורי ניתן לקרוא בקישור המצורף.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email