יותר תועלת ב-YP בהשוואה לאדוורדס

יותר תועלת ב-YP בהשוואה לאדוורדס

את: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות

זאפ גרופ

יותר תועלת ב-YP בהשוואה לאדוורדס

לפי סקר שהוזמן על-ידי דפי זהב ארה"ב,מפרסמים טוענים לעלות שיחה נמוכה יותרברשת הפרסום של yp.com, מאשר בגוגל אדוורדס.

הסקר בחן את עלותה הכוללת של שיחת טלפון, המגיעה מפרסומות (Call Tracking). נמצא שברשת yp עלותה הממוצעת של שיחה עומדת על 46 דולר, לעומת ממוצע של 88 דולר באדוורדס (פי 2 הבדל).

קצת קשה לסמוך על סקרים שהוזמנו מטעם חברה ומציגים תוצאות לטובתה, אבל בהחלט יש דברים בגו. רשת הפרסום של yp.com כבר הוכיחה את יעילותה במספר מקרים נוספים, מאז הקמתה במאי 2012 (לסקר המלא, PDF).

ועוד קוריוז בנושא:
מחקר של BIA Kelsey מלה ש-97% מהצרכנים משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע ולביצוע קניות אונליין (בארה"ב). 90% מהם משתמשים במנועי חיפוש; 48% משתמשים באתרי דפי זהב; 42% - באתרי השוואת מחירים; ו-24% - בוורטלים (אתרים ורטיקליים).

איך לעשות קישורים בעידן פינגווין

ראשית - חשוב לפעול מתוך חשיבה מיתוגית. אם אתם מתכוונים להשתמש באתר או בתוכן בעייתיים, בהם לא תרצו לציין את שם האתר / העסק, רוב הסיכויים שלקישור לא יהיה ערך רב.


שנית – פזרו את טקסט העוגן על פני מספר אפשרויות:

1. ללא טקסט-עוגן: "website.com"
2. שם מותג בלבד: "zap דפי זהב"
3. שם מותג + ביטוי המעיד לאן הקישור מוביל: "בלוג קידום אתרים של zap דפי זהב"
4. טקסט זבל / טקסט כללי: "לחץ כאן", "בקר באתר" וכו'

המלצה שלנו: צמצמו בחצי (לפחות) את השימוש בעוגנים מדויקים. על כל טקסט-עוגן מדויק אחד, השתמשו באחת מארבעת האפשרויות שלמעלה. כך תגוונו את פרופיל הקישורים של האתר.

יותר קליקים על ממומן זנב-ארוך

סקר של Word Stream מגלה שחיפושי זנב-ארוך, הכוללים כוונת-רכישה ("buy stainless steel dishwasher"), מייצרים פי 2 קליקים בממומן של גוגל, בהשוואה לתוצאות האורגניות (בארה"ב).


כדי לסבר את האוזן חשוב לציין שבאופן כללי, קליקים אורגניים עדיין עוקפים את אלו הממומנים. אבל כאשר מדובר בביטויי זנב ארוך עם כוונת-רכישה, הקליקים נוטים לטובת הממומן בהפרש גדול. שווה למקד מודעות של מוצרים ושירותים בהתאם לכך.

חיפוש באינטרנט משפיע על תפישת המותג

חקר של eMarketer מצא כי מרבית הגולשים בארה"ב (63.5%), משתמשים במנועי חיפוש כל יום; 21% משתמשים בהם בתדירות גבוהה יחסית. חיזוק נוסף לנושא זה מגיע מהמחקר של BIA Kelsey, המוזכר מעלה.


תפישת המותג אצל הצרכן מושפעת ממספר גורמים, שהשלושה העיקריים בהם:

• מה אנשים אחרים אומרים על המותג (88%)
• חוות-דעת באינטרנט (83%)
• תוצאות חיפוש (81%)

התנהגות הצרכן מחייבת את המותג לפעול בהתאם, ולייצר לעצמו נוכחות חיובית גם אופליין וגם באינטרנט.

ובישראל? בודקים באינטרנט אבל עדיין קונים בחנות

כ-40% מהישראלים משתמשים בסלולר לבדיקת מידע ומחירים, טרם ביצוע הרכישה בחנות. כך עולה מסקר של גוגל, חברת TNS ותאגיד הפרסום האירופי (IABB). זהו אחוז שימוש גבוה בהשוואה למדינות אחרות שנכללו בסקר (כ-40 מדינות וכ-2,500 נבדקים בכל מדינה).


כשבודקים את הצד השני של השלמת התהליך (רכישה), הישראלים דווקא מפגרים מאחור בהשוואה למדינות אחרות. אחוז הרכישות הנמוך באינטרנט, נובע מכך שאין פלטפורמות המאפשרות רכישה מקוונת, או שהפלטפורמות הקיימות לא נוחות. מעבר לכך - רבים מהאתרים בישראל עדיין לא מותאמים לגלישה בניידים, כך שמעבר לבדיקת מידע לא תמיד ניתן להמשיך לרכישה.

גוגל+לוקאל: עוד שלב בתהליך המיזוג

החל מיום שישי האחרון, דפי עסק בגוגל פלוס נדרשים לבצע אימות על מנת להתמזג עם דף העסק בגוגל פלוס לוקאל (גוגל מפות / מקומות). אומנם תהליך המיזוג החל כבר לפני מספר חודשים, כאשר נוצרו דפי פלוס לוקאל בצורה אוטומטית; אך כעת גם עסק מאומת בגוגל מפות, נדרש לבצע אימות נוסף בגוגל פלוס.

תהליך האימות קיים כעת רק עבור עסקים שמוגדרים כ"עסק מקומי". כל מי שהקים דף לעסק מקומי, מתבקש כעת לאמתו באמצעות משלוח גלויה (בגרסה הישראלית, לפחות). מדוע רק גלויה ולא SMS או שיחת טלפון אוטומטית, כמו בגוגל מקומות? לא ברור. ייתכן שבגוגל הבינו שיש בעיה במשלוח הודעות-טקסט מאחד מספקי הסלולר (כפי שגם אנו חווינו על בשרנו). לחילופין, ייתכן שבקרוב אפשרות ה-SMS תשולב גם היא.

(קרדיט לידיעה המקורית: עדי אלון-חנין)


מאת: עמית אדלר

חיפוש מקומי: עם Zagat או בלעדיו?

מריסה מאייר, שהייתה סמנכ"ל בגוגל עד לא מזמן, היא זו שהביאה לגוגל את Zagat - מדריך מסעדות מוביל בארה"ב, המאפשר לכתוב חוות-דעת וביקורות. אבל מרגע שמאייר עברה ליאהו, בגוגל לא בטוחים האם לדבוק בשיטת 30 הדירוגים.


מומחה חיפוש מקומי דיווח על ניסוי בתוצאות החיפוש בגוגל.קום: במקום דירוגי Zagat, ששולבו בגוגל לפני מספר חודשים, הופיעו שוב 5 הכוכבים הרגילים. כנראה שגוגל בודקת האם 30 הדירוגים של זאגאט אכן יעילים וברורים יותר לגולש, בהשוואה לדירוגים הקודמים.

האם גוגל פלוס חשוב ל-SEO?

אתר Search Engine Watch בדק אילו מטרות משרת גוגל פלוס, עבור גולשים ומקדמי אתרים. הבדיקה כללה מספר פרמטרים, כאשר לכל פרמטר ניתן ציון:


גידול במספר המשתמשים – ציון חיובי.
מעקב אחר התנהגות גולשים – ציון שלילי.
רמת מעורבות-גולשים – ציון שלילי.
אפשרויות צמיחה – ללא ציון.
השפעה על SEO – ציון חיובי.

ואם נחזור לשאלה בה פתחנו את הידיעה:
סך כל הניקוד עומד על אפס. כלומר ניטרלי: לא לכאן ולא לכאן.

חשיבותו של גוגל פלוס למקדמי אתרים עדיין לא ברורה. אבל מכיוון שאסור לנו להתעורר יום אחד, ולגלות שאולי פספסנו את הרכבת – מומלץ להשתמש בו.

מאת:עמית אדלר
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email