כגודל ההשקה כך גודל האמינות

כגודל ההשקה כך גודל האמינות

מאת: עמית אדלר, מנהל פרויקטים

לפעמים מרוב אופטימיזציה וקישורים, כבר לא רואים את העסק או האתר העומדים מאחוריהם. הנטייה ליפול לתבניות שבלוניות היא טבעית ומובנת מאליה, אבל אסור לנו לשכוח שקודם אנו מקדמים את העסק (על כל המשתמע מכך), ורק אחר-כך את האתר עצמו.

מה זה אומר? שיש כמה דברים שמייד קופצים לעין, וגורמים לנו להבין שהגענו לאתר אמין (או לחילופין - לא-אמין). זה אומר שאנשים יודעים לזהות אתרים חסרי תועלת, לעומת כאלה המשדרים אמינות; זה אומר שאם אין לאתר "אבא ואימא" מאחוריו, זה מעיד הרבה על אמינותו.

כגודל ההשקעה באתר – כן גודל האמינות שהוא משדר. הנה נקודות שכדאי לזכור אודות אמינותו של אתר עסקי (ושל אתרי אינטרנט בכלל).

1. העיצוב קובע


כן, זה אולי הלם בשבילנו, מקדמי-אתרים, אבל למראה-עיניים יש . חוש הראייה הוא הדומיננטי מכל החושים האנושיים, והוא הופך אותנו ליצורים ויזואליים ואסתטיים (כלומר כאלו ששופטים לפי מראה עיניים, כבר בשבריר השנייה הראשון).

אתר עסקי שלא עוצב כראוי מפספס את מהותו (חוויית-משתמש). עיצוב האתר צריך להתאים לעיצוב העסקי הקיים, אבל לא להיות עמוס מדי. האלמנטים המעוצבים צריכים לעבוד יחד עם התוכן, כדי להפעיל את הגולש ולהביא אותו אל המטרה הדרושה ("עיצוב ממיר": מילוי פרטים, רכישה באתר ועוד).

2. יצירת קשר בקלות


הציבו את כל פרטי ההתקשרות במקום בולט באתר, ובראש ובראשונה בחלקו התחתון (Footer). כמו כן אפשרו לגולשים ליצור אתכם קשר גם באמצעות טופס מקוון, שאליו מגיעים מאלמנט מעוצב ובולט לעין. מספר טלפון גדול ומעוצב במקום בולט, יעשה גם הוא את העבודה.

3. המסר באתר


התוכן באתר חייב להיות רלוונטי לקהלי היעד שלכם. יש לזכור שתוכן אינו רק טקסט, אלא כל מה שנכלל באתר: עיצוב, מלל, תמונות, הנעה לפעולה, וידיאו ועוד. ודאו שהתוכן פונה לגולש אישית בצורה ברורה ומובנת (בגובה העיניים), שהוא נטול שגיאות כתיב ועושה את עבודתו (מייצר לכם לידים, או כל מטרה אחרת אותה הגדרתם מראש).

איך לייצר תוכן שעושה את העבודה? הנה כמה טיפים ועצות.

4. בלוג מקצועי


לא חייבים לכתוב כל שבוע, אבל כשיש לכם משהו מעניין להוסיף אודות עיסוקכם המקצועי, שווה להעלות פוסט מדי פעם. זה מעיד עליכם כעל אנשי מקצוע בתחומכם, מוכיח שהאתר עדכני ולא מעלה עובש, ומאפשר לגולשים להגיע אליכם ישירות ממנועי החיפוש (יותר תוכן = יותר דלתות להיכנס דרכן לאתר).

הבלוג לא חייב לשבת בדומיין של האתר; אפשר להעלות אותו גם על דומיין אחר, בהתאם לצרכים שלכם (לדוגמה באתר תדמיתי בלבד, שאינו משרת מטרה אחרת מלבד הצגת תכלית). לא לשכוח לצרף תמונות רלוונטיות וקישורים לאתרים נוספים בתחום, וכן עמודי-כותבים עם תמונה. אם זה רלוונטי, אפשרו גם לעסקים אחרים לכתוב אצלכם (פוסט-אורח).

5. אודות, צור קשר ודרושים


עמוד "אודות" אינו נדוש כמו שהוא נשמע; אנשים רוצים לדעת עם מי יש להם עסק. כתבו עמוד אודות והוסיפו לו תמונות מהעסק / המשרד (ואם אפשר גם את פרופילי-הכותבים בבלוג).

בין שאתם מחפשים עובדים כרגע ובין שלא, כדאי שיהיה לכם עמוד דרושים. אם אינכם מחפשים עובדים, פשוט כתבו שאין משרות פנויות, אבל עמוד דרושים מעיד עליכם כעל עסק רציני.

אותו כנ"ל בנוגע לעמוד צור קשר: אין זה מספיק לציין את פרטי ההתקשרות במקום בולט באתר; צריך לתת לגולשים גם אפשרות ליצור קשר עם טופס מקוון.

6. תנאי-שימוש מפורטים


כדאי מאוד שתפיקו כמה מסמכים של תנאי-שימוש, בהתאם לסוגי התכנים באתר: תנאי-שימוש באתר עצמו, תנאי-שימוש עבור רכישת מוצר או שירות, פרטיות הגולשים (כולל בעת רישום לאתר / במייל), אבטחת המידע באתר (במידה שניתן לרכוש אונליין) ועוד. כל "עדות" שכזו תסייע להגדיל את אמינות האתר. כדאי לשלב גם לוגואים מתאימים, כגון TRUSTe ואחרים (בהנחה שאתרכם עומד בקריטריוני-האבטחה הדרושים, כמובן).

7. עמודי מוצרים / שירותים


כמחצית מהמכירות המקוונות לא מגיעה לשלב הסיום בגלל חוסר מידע. אם יש לכם אתר מסחר מקוון, כדאי לפרט כמה שיותר בכל אחד מדפי המוצר, כולל מחירים ותמונות להמחשה. במקרה של עסק המספק מוצרים בלבד (ולא שירותים), כדאי להקים גלריית תמונות לכל מוצר. זה נוגע ישירות לעיצוב וקשור לנושא השפעתו של מראה-עיניים.

8. לקוחות, המלצות ועדויות חברתיות


התפארו ברשימת הלקוחות שלכם (רצוי עם לוגואים); הקימו עמוד עם מכתבי התודה וההמלצה שקיבלתם; צרפו עדויות של לקוחות מרוצים; הציגו מקרים חיוביים הקשורים לעבודתכם; תנו אפשרות לתגובות / ביקורות / חוות-דעת; שלבו קוביית פייסבוק והשוויצו במספר האוהדים שלכם (במידה שיש לכם לפחות כמה מאות) ועוד.

מישהו אחר כתב על האתר או העסק שלכם? זו ההזדמנות לעשות לעצמכם עוד יחסי ציבור: הציבו את המאמר / הכתבה באתר, בצורה נגישה לגולשים. זה משדר אמינות ומביע אמון.

9. מיתוג עסקי בעולם האמיתי


אם לקוחות וגולשים שמעו עליכם עוד לפני שהגיעו לאתר שלכם, הדבר מעיד עליכם: כתבות יחסי-ציבור בעיתונים ובמגזינים, שיתופי פעולה שקיימתם עם חברות אחרות, תרומה לקהילה מטעמכם ועוד.

10. פעילות במדיה החברתית


שלחו זרועות-שיווקיות גם לפייסבוק, לגוגל פלוס, לאינסטגרם ולשאר רשתות חברתיות. אין זה מחייב שתפיקו מכך לידים או הכנסות, אבל המיתוג שלכם באינטרנט ישתפר בהחלט. לשיקולכם.

11. מינימום פרסומות באתר


אם יש לכם עסק בר-קיימא, שעובד ומתפקד כראוי מבחינת הכנסות, אל תמהרו לחפש רווח קל עם פרסומות. צמצמו פרסומות גוגל, באנרים וחלונות קופצים למינימום האפשרי (ואם אפשר הימנעו מהם לגמרי); זה רק יעצבן את הגולשים. אם אתם חייבים לשלב פרסומות, עשו זאת בחוכמה ואל תגזימו (במיוחד כאשר גוגל מסנן אתרים מוצפים בפרסומות; עונש שממנו 70% מהאתרים לא התאוששו עד היום) .

12. מהירות טעינת האתר


ודאו שהאתר עולה תוך 5 שניות לכל היותר, בדפדפנים העיקריים בשוק (אפשר גם עד 10 שניות, אבל רצוי שלא להגיע לכך). כל זמן-טעינה שחורג מכמה שניות בודדות בלבד, ואתם עלולים לפספס גולשים ולקוחות פוטנציאליים. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, היעזרו במעצבי אתרים ו/או באנשי קוד.

13. העסק שלכם במנועי החיפוש


מה מקבלים כשמחפשים את שם העסק שלכם? מה מקבלים כאשר מחפשים את שם העסק + ביקורות או חוות דעת? כדאי לוודא שהתוצאות שמתקבלות הן לשביעות רצונכם, כדי שפסק הדין משנת תרפפ"ו לא יופיע פתאום בתוצאה השלישית.

אם יש לכם אתר תוכן גדול ומתעדכן, רוב הסיכויים שלא תצטרכו כלל לקדם אותו במנועי החיפוש. לא חייבים להגיע לדף הראשון בגוגלכדי להיות "שווים" (אם כי זה בהחלט מוסיף). מספיק שגולשים יגיעו לאתר גם מחיפושי זנב ארוך, מדפי תוצאות פנימיים יותר. ובכל זאת - אם אתם מדורגים היטב בדפי התוצאות הראשונים במנועי חיפוש, בהחלט הרווחתם.

14. הדומיין והשרת


האם כתובת המתחם שלכם ותיקה או נרשמה רק אתמול? האם יש הרבה שינויי בעלות של דומיין? האם השרת עליו יושב הדומיין הוא ייעודי, או שהוא מארח 10,000 אתרים נוספים? אומנם השיקולים הללו מגיעים בעיקר מעולם ה-SEO, אך יש להם השפעה כזו או אחרת על אמינות האתר שלכם. למשל: אם הבעלות על הדומיין משתנה כל שנה, זה לא ממש מעיד על יציבות.

15. הגינות, שירות ואיכות המוצר


הגינות כלפי הלקוח, שירות מקצועי והתחייבות לאיכות המוצר / השירות – כל אלו חיוניים לקיומו של העסק, לאמינותו ולתדמיתו. האתר

חסכו לעצמכם רישום ל-RSS או לניוזלטר של מקורות המידע הללו. הכי פשוט לעשות לייק על דף הפייסבוק, ואתם מקבלים את כל העדכונים ישירות לוול שלכם.
Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email