כיצד לבנות קישורים באמצעות בלוגים ושיווק תוכן

כיצד לבנות קישורים באמצעות בלוגים ושיווק תוכן

כבר שנים רבות שבניית לינקים היא מוקד חשוב בעבודתם של מקדמי אתרים ומשווקים ומהווה מקור ללמידה מתמדת של התחום. כאשר אנו נתקלים בשאלת בניית הקישורים, תמיד עומד מאחוריה חשש העדכונים של גוגל ובצדק - ההבדל בין בניית קישורים ספאמרית לבנייה איכותית של מותג אינטרנטי יציב הוא קטן מאוד. בעמוד זה נדבר על האופן האופטימאלי לבניית קישורים באמצעות שיווק תוכן ובלוגים שמהווה בסיס ליצירת מותג אינטרנטי מנצח.

מתי בניית קישורים יעילה עבורנו ומתי לא?

לפעמים הדרך הטובה ביותר להבין דבר מסוים היא להבין איפה הוא נגמר, לתחום אותו על ידי הצבת גבולות ברורים שמגדירים מהו לא, ולא מהו הדבר עצמו. בניית לינקים איכותית לא תעשה שימוש באתרי מאמרים וחוות קישורים, לא תעשה שימוש בתגובות לבלוגים של אחרים ולא תעשה שימוש בקישורי שרשרת שמטרתם אך ורק קישור. גוגל יצאה כנגד כל אותן שיטות להספמה של הרשת בלינקים לא איכותיים שמטרתם אך ורק טכנית ולא אנושית. המטרה של גוגל בהערכת דפים ואתרים באמצעות קישורים היא הבנה ממשית של הערכת גולשים. תוכן איכותי או עמוד מסוים שיזכו בצורה טבעית לקישור כזה או אחר נחשבים יותר בעיני גוגל מכיוון שהם נחשבים יותר בעיני הגולש. אם אתם מנסים להעלות את הערך של האתר שלכם באמצעות יצירה מכנית של קישורים, הרי שלגוגל יש את כל האפשרויות המכניות והטכניות לעלות על זה, ולפעמים גם חשד סביר מספיק כדי לנדות או להרחיק אתכם כמה דפים אחורה בתוצאות החיפוש.

מהי בניה איכותית של לינקים?

בניית לינקים איכותית היא בנייה של מותג, של שם, של מערכת מבוססת של ערך ממשי שסביר להניח שתצליח לזכות בתגובות חיובית של גולשים באופן עצמאי, גם ללא דחיפה מלאכותית של קישורים. זה נכון, בניית לינקים היא מרכיב חשוב ביצירת מותג אך במטרה להפיץ את התוכן שלכם ולשים אותו במרכז ולא את הקישור עצמו. בנייה איכותית של קישורים יוצרת מצב בו קהלי היעד שלכם נחשפים לתכנים מסוימים שמעניינים אותם ואף יעבירו הלאה את המסר שקיבלו באמצעות הפצה עצמאית של קישורים ברשתות החברתיות ובפורומים השונים בגלל שהתוכן עצמו ראוי לעבור הלאה ולא בגלל הצפה ספאמית של קישורים.

שימוש במילות מפתח לבניית לינקים

אחת השאלות הכבדות ביותר שעומדות בפני מקדמי אתרים שמעוניינים בבניה איכותית של אסטרטגיית קישורים למותג שלהם היא שאלת מילות המפתח. הדרך הטובה ביותר למצוא את מילות המפתח עליהן נרצה לעבוד בבניית הקישורים שלנו היא Google Suggest והמלצות גוגל בתחתית עמוד החיפוש. כאשר נקליד בשורת החיפוש של גוגל שאלה או ביטוי חיפוש מסוים, גוגל יציע לנו את ההשלמה האוטומטית לשאלה או לביטוי שהקלדנו, וכך נוכל לדעת אילו קהלים נתקוף לפי נפחי חיפוש פופולאריים. בנוסף, לאחר שנחפש את הביטוי שלנו נוכל לרדת לתחתית המסך ולצפות במונחים הקרובים לחיפוש שביצענו וכך לקבל רעיונות נוספים לביטוי זנב קצר וארוך עליהם נוכל לבנות את הקישורים שלנו. חשוב לציין היום שיש לגוון בטקסט העוגן בו מקשרים לדפים שונים – על מנת לשמור על טבעיות בתהליך בניית הקישורים.

כיצד נגיע לקהלי יעד ספציפיים?

מעבר לכלים הפשוטים יחסית שהוזכרו קודם, נוכל להשתמש בכלי ניתוח ואנליזה מתקדמים יותר כמו BuzzSumo, SEMrush , site explorer ו-Majestic. כלי ניתוח אלה יספקו לנו נתונים מורכבים יותר ברמות עומק משתנות אודות העניין של קהל היעד שלנו ועל האופן בו אתרים מסוימים מקשרים ביניהם. לאחר שמיפינו את תחומי העניין של קהלי היעד הספציפיים שלנו לפי ניתוח נתוני תנועה מאתרים שונים, נוכל לבצע התאמה של הקמפיין שלנו לתחומי העניין שלהם.

על מה נבסס את הקישורים שלנו?

ייתכן וזוהי הנקודה החשובה ביותר של המאמר הזה, והתשובה הניצחת שתשאיר אתכם חסינים אל מול עדכוני גוגל המאיימים על אוכלוסית מקדמי האתרים – תוכן תוכן ועוד פעם תוכן. הפעם אנו מדברים על תוכן ממוקד ואיכותי הרבה יותר, שהוא לב ליבו של המשחק ולא הקישור עצמו. ניתוח הקישורים הקיימים מספק לנו מידע מדויק אודות תחומי העניין של הלקוחות שלנו ומספק לנו פילוח מדויק וממוקד יותר שלהם. אך יותר מהכל הוא מספק לנו מידע אודות התוכן המעניין ביותר עבורם, תוכן שיכול לקבל בעצמו את הקישורים להם אנו מייחלים.

ההשראה למאמר זה נלקחה מהאתר searchenginejournalב-מאמר זה.

Share on Facebook
Share On LinkedIn
Share by Email